Het is nu 20 sep 2019, 09:45

Pagina 16 van 17 [ 334 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Groep 8 2018/2019
BerichtGeplaatst: 06 jun 2019, 15:38 
Volwassene

Spitsmuis schreef:

Wat wel fijn is, is dat de boeken niet op school hoeven te worden opgehaald. De leverancier levert ze voor de deur af. Ik had a posteriori gedacht dat fietsen met een loodzware boekentas een vorm van mishandeling is, dus ik juich deze moderne vorm toe. :D

Oh...maar met aan mishandeling grenzende loodzware boekentassen mogen ze alsnog slepen hoor [snorkel]
De boekentas van M. weegt soms wel 50% van het lichaamsgewicht van F.
(F. is klein, <-2,5 SD, met ondergewicht voor haar lengte, dus dat ligt ook aan het gewicht van F, uiteraard)

Ik denk dat zij gewoon heel goed moet gaan plannen wat ze thuis aan boeken nodig heeft en de rest in haar kluis moet laten,
zodat ze zo min mogelijk in haar tas hoeft mee te nemen. Gelukkig is ze goed in vooruit denken en plannen en erg nauwkeurig. 8)

En ik bedenk me nu ook dat ze op school dan wel verplicht de boeken moet hebben, maar alle boeken staan ook op de iPad,
dus thuis zou ze de digitale boeken kunnen gebruiken.... komt vast goed (Ja, ik maak me stiekem soms best een tikkeltje zorgen
over dat kleine meisje naar die grote school. Cognitief niet, maar fysiek :wink: )

Moeder van 3 heerlijke HB-ers:
♀ (2006, 2 vwo-extra)
♀ (2007, 1 vwo-extra)
♂ (2010, gr. 7)
 Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 08 jun 2019, 08:01 
Volwassene

Bij ons stond een nieuwe versie van de Bosatlas ook op de lijst. We hadden een hele oude versie en hebben eerst afgewacht of ze hem regelmatig zouden gebruiken. Dat was niet het geval. Een enkele keer was er een opdracht waar hij de atlas voor nodig had en dan kwam hij er met een oude atlas en internet ook uit. We hadden bedacht dat hij altijd naar de bibliotheek zou kunnen als het toch een keer nodig was. Een enkele keer was hij ook zo handig om in de klas al te kijken bij welke opdracht hij de atlas nodig had en die opdracht alvast in de klas te maken. Daar lagen atlassen.

BerichtGeplaatst: 08 jun 2019, 15:49 
Volwassene

In mijn tijd gebruikten we die woordenboeken en atlas al zelden, maar nog steeds gaat het zo.

Hier moeten we de boeken wel op school ophalen. Gelukkig is school met de auto max. 5 minuten rijden.

BerichtGeplaatst: 10 jun 2019, 16:05 
Volwassene

Atlas staat hier ook ongebruikt in de kast (dochter heeft geen aardrijkskunde meer in de bovenbouw, andere 2 hoeven geen atlas).

Jongste is wederom gezakt voor fietsexamen... Er stopte een auto die hem voorrang gaf, dat had hij niet mogen accepteren maar hij had moeten afstappen :shock: zucht.... in dagelijks leven neem je voorrang van auto;s die stil gaan staan en gebaren gewoon..... Nouja we zullen het zien als les in omgaan met teleurstellingen. Nu gaat hij nog eens 1 op 1 met iemand van VVN fietsen om te kijken of hij het dan wel haalt.
Morgen vertrekt hij op kamp, hij heeft er zin in. Gisteren zijn we naar Pinkpop geweest en lag hij dus pas tegen 2.30 in bed... wellicht niet de beste voorbereiding voor een week met korte nachten :lol: Maar Pinkpop was dik de moeite waard met Armin van Buuren als afsluiting.

Aangezien de school waar hij heen gaat, volgend jaar zowel GPL als regulier gaat aanbieden, is het nog even afwachten waar ze hem gaan indelen. Volledig GPL liep niet zoals zou moeten (o.a. door het geschuif van de overkoepelende organisatie met docenten die daardoor onvoorbereid op een heel ander systeem werden geplaatst). Week na kamp gaat hij kennismaken met klas/stamgroep en mentor/coach.

BerichtGeplaatst: 11 jun 2019, 09:01 
Volwassene

Nou wat flauw zeg, dat hij daarom gezakt is. Lijkt wel afrijden voor je rijbewijs, zo streng.
Misschien een stomme vraag, maar wat is GPL?
Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad op Pinkpop. :) Wij hebben nog wat optredens op de laptop gekeken. Vooral Tenacious D was leuk, haha, lekker meeblerren.

Hier moeten we nog zes weken tot aan de zomervakantie. En dat vinden we allemaal lang. Na het Pinksterweekend zaten we allemaal al een beetje in de vakantiemodus en vanochtend was er dan ook niemand vooruit te branden.

BerichtGeplaatst: 11 jun 2019, 09:45 
Volwassene

Hier is het echt aftellen geblazen tot de zomervakantie.
Vanochtend wilde mijn zoon absoluut niet naar school, buikpijn, misselijk en voelde zich niet lekker en zetten het op het huilen
Uiteindelijk toch naar school gestuurd omdat hij duidelijk aangaf dat hij eigenlijk geen zin had ivm het oefenen van de musical.
Ik had hem voor morgen al ontzien en een afspraak gemaakt tijdens schooltijd (sportdag) ivm een afspraak bij de optometrist en volgende week heeft hij vanaf donderdag verlof ivm een groot sporttoernooi in het buitenland.
Er is veel stress op school ivm met een overspannen juf maar er is neer aan de hand.

Vorige week is de bom gebarsten op school en heeft een ouder, die al jaren haar stempel drukt, een andere ouder fysiek aangevallen in de klas waar 5 kinderen bij waren.
Het ging er niet zachtzinnig aan toe en kinderen waren echt geschokt.
Nadat ze weggesleurd was kreeg ze in het zicht van de kinderen nog een zogenaamde epileptische aanval (conversie stoornis)
Nu is de klas al heel lang onveilig door deze ouder, die elke dag de lunch brengt (warme worstenbroodjes etc) voor haar kind en overal bovenop zit wat haar kind (prins op de erwt) betreft.
Niemand mag haar zoon in de weg zitten en anders gaat ze verhaal halen bij het kind en de ouder en dreigt en manipuleert ze er op los.
Let wel, bij de mensen die belangrijk zijn is ze poeslief en zeer innemend etc...
Deze moeder heeft mijn zoon en mij vorig jaar (mijn zoon kwam daar in gr 7) verbaal bedreigd en gezegd dat ze de jongens uit de klas tegen mijn zoon zou opzetten en ik niet moest denken dat ik tussen de gevestigde orde zou komen.
Er waren jongens uit gr 8 en 7 die mijn zoon met de dood bedreigde nadat haar zoon daar opdracht toe heeft gegeven.
Wij hebben toen een officiele klacht ingediend bij de directeur en waren gewoon geschokt dat ze haar zoveel ruimte gaven.
Ik heb zelf in de psychiatrie gewerkt en deze ouder lijdt overduidelijk aan een ernstige persoonlijkheidsstoornis, en ik heb ze ook aangegeven dat het een keer enorm uit de hand gaat lopen.
Dat is nu dus gebeurd, maar deze ouder legt de schuld geheel bij de andere ouder (en jut haar “vriendinnen” ook op) en ziet haar aandeel absoluut niet.
Beiden ouders hebben nu een school en plein verbod gekregen, maar school moet eigenlijk zelf ook het boetekleed aantrekken want die hebben dit jarenlang toegestaan.
En dit is dus een school (230 leerlingen) met Tesla’s, Porsches en Volvo xc90 voor de deur, om maar even aan te geven wat voor school het is.

Haar zoon komt op dezelfde VO school als mijn zoon en ik maak mij zorgen, omdat ze hoogst waarschijnlijk op dezelfde voet doorgaat.
Er zijn maar 2 vwo klassen en haar zoon komt in de parallelklas bij een vriendje van mijn zoon die na jaren thuiszitten (door pesten) eindelijk weer naar school gaat.
Ik heb ook niet het idee dat de huidige school dit gast kortsluiten met het VO.
Bij het idee alleen al, krijg ik een knoop in mijn maag.

Voor mijn zoon en de andere kinderen in de klas is het jaar absoluut niet leuk geweest.
We hebben er maar het beste van gemaakt buiten school en met een dag VO onderwijs was het nog uit te houden.
Ik vind het echt een enorme anticlimax en snap mijn zoon heel goed.

Pffff beetje onsamenhangend verhaal maar ben zo klaar met het PO onderwijs !
En ben er ook best wel verdrietig over .....

BerichtGeplaatst: 11 jun 2019, 09:51 
Volwassene

Hier hetzelfde Dee. Op dochter na heeft niemand meer zin in school. Ja, S een beetje. Hij vond kamp echt super en heeft een berg nieuwe vrienden gemaakt (wie had dat gedacht!), dus hij had wel zin om met zijn nieuwe matties te gaan hangen. Helaas moet dat vandaag in een klaslokaal. :D

H vond kamp helemaal niet leuk. Ik was er al een beetje bang voor, maar hoopte dat hij toch wat aansluiting kon vinden. Helaas ging dat niet en ik snap het ook wel. De groepsdynamiek in zijn klas is verrot en het loopt gewoon niet. Afzonderlijk zijn het best leuke kinderen, maar bij elkaar ontstaat er een sfeer van elkaar niets gunnen en de ander naaien waar je maar kan. H is lief, sociaal en gevoelig. Hij kan niets met haantjesgedrag en heeft zich dan ook behoorlijk eenzaam gevoeld.

Gelukkig was S een lieve tweelingbroer en heeft hij een paar vriendjes ‘afgestaan’ aan H, zodat hij nog wat aanspraak had.

Oh well. Nog een paar weken. Wat zal ik blij zijn als het voorbij is. H ook. Voor hem is groep 8 echt een prutjaar geweest en achteraf had ik er goed aan gedaan hem dit jaar te laten skippen. S had cognitief zonder dit jaar gekund, maar heeft groep 8 echt nodig gehad om aan sociale vaardigheden en zichzelf te werken. Het ventje zit beter in zijn vel dan ooit, staat stevig in zijn schoenen en lijkt zowaar open te staan voor feedback. H zit slechter in zijn vel dan ooit, is behoorlijk onzeker en loopt met zijn ziel onder zijn arm.

Vorig jaar was dit andersom.

BerichtGeplaatst: 11 jun 2019, 09:51 
Volwassene

Hier hetzelfde Dee. Op dochter na heeft niemand meer zin in school. Ja, S een beetje. Hij vond kamp echt super en heeft een berg nieuwe vrienden gemaakt (wie had dat gedacht!), dus hij had wel zin om met zijn nieuwe matties te gaan hangen. Helaas moet dat vandaag in een klaslokaal. :D

H vond kamp helemaal niet leuk. Ik was er al een beetje bang voor, maar hoopte dat hij toch wat aansluiting kon vinden. Helaas ging dat niet en ik snap het ook wel. De groepsdynamiek in zijn klas is verrot en het loopt gewoon niet. Afzonderlijk zijn het best leuke kinderen, maar bij elkaar ontstaat er een sfeer van elkaar niets gunnen en de ander naaien waar je maar kan. H is lief, sociaal en gevoelig. Hij kan niets met haantjesgedrag en heeft zich dan ook behoorlijk eenzaam gevoeld.

Gelukkig was S een lieve tweelingbroer en heeft hij een paar vriendjes ‘afgestaan’ aan H, zodat hij nog wat aanspraak had.

Oh well. Nog een paar weken. Wat zal ik blij zijn als het voorbij is. H ook. Voor hem is groep 8 echt een prutjaar geweest en achteraf had ik er goed aan gedaan hem dit jaar te laten skippen. S had cognitief zonder dit jaar gekund, maar heeft groep 8 echt nodig gehad om aan sociale vaardigheden en zichzelf te werken. Het ventje zit beter in zijn vel dan ooit, staat stevig in zijn schoenen en lijkt zowaar open te staan voor feedback. H zit slechter in zijn vel dan ooit, is behoorlijk onzeker en loopt met zijn ziel onder zijn arm.

Vorig jaar was dit andersom.

BerichtGeplaatst: 11 jun 2019, 09:56 
Volwassene

Wat erg Ocicat, ik snap dat dit echt heel erg is. Ik wist niet dat er zulke mensen zijn! Sterkte!

BerichtGeplaatst: 11 jun 2019, 10:00 
Volwassene

Bloem, wat flauw dat hij daarop gezakt is. Vind het wel erg streng.

Ocicat, wat een verhaal! Wat moet je nou met zo’n mens? Helemaal niets, ben ik bang. Het is duidelijk dat ze issues heeft en dat ze haar eigen kind ook met een tikje vreemd beeld zal afleveren, maar tot die tijd zit je er maar mooi mee.

Een schrale troost: het vo zal waarschijnlijk niet vatbaar zijn voor dit soort gedrag. Ik heb zelf ooit Nederlands gegeven en ik zag de ouders van de leerlingen zelden tot nooit. Hoe minder ik een ouder zag, hoe beter het met het kind ging. Ouders die regelmatig op mijn deurmat stonden kwamen van een koude kermis thuis. (Ouders die me belden over onvoldoendes en dergelijke)

Ik heb wel eens een ouder gehad die me probeerde te manipuleren, maar dat had uiteindelijk zijn weerslag op het kind. Ik gaf toch echt een passend advies aan het einde van het jaar en kind ging met een aantekening over naar 2 havo. Ondanks die prachtige tien die er voor een schrijfstuk stond ja. Kind had dat namelijk niet zelf gemaakt en ouder loog erop los, waardoor kind daarna niet meer thuis de schrifjopdrachten mocht maken. Ik kon er weinig aan doen dat de latere opdrachten bij lange na niet voldeden aan de eerste opdracht.

Ouder vond het maar gemeen dat de schrijfopdrachten in het vervolg klassikaal op school werden gemaakt. Ze heeft nog een klachtenprocedure opgestart, maar iedereen haalde zijn schouders op en ging verder met lesgeven.

Joh, ik heb aardig wat bedreigingen en manipulatie naar mijn hoofd gekregen in het vo. Deze ouders vergeten dat hun kind het toch echt zelf moet doen op de middelbare school en zelf zijn zaken moet regelen.

BerichtGeplaatst: 11 jun 2019, 10:07 
Volwassene

Ocicat, ik probeer te verzinnen wat voor stappen je kunt ondernemen. Kan het vriendje van je zoon niet in een andere klas worden geplaatst?

Zou school een melding maken bij veilig thuis als ouders gezellig met elkaar op de vuist gaan op school?

Ken je meerdere mensen die haar zat zijn? Mijn ervaring is dat mensen zichzelf niet snel uitspreken, maar dat je met wat rondvragen een eind komt.

Wordt zo’n ouder niet uitgesloten voor de musical?

Sowieso vind ik het van de zotte dat een school toestaat dat een ouder haar sneeuwvlokje elke dag een broodje meent te moeten brengen.

BerichtGeplaatst: 11 jun 2019, 10:14 
Volwassene

Bloemetje, ik vind het niet alleen flauw, maar misschien zelfs onterecht dat hij daarop is gezakt. Als een auto je voorrang geeft terwijl je dat niet hebt (wat ik persoonlijk heel irritant vind, want het maakt het er voor kinderen niet duidelijker op) is het soms veiliger om die voorrang dan maar aan te nemen, want anders ga je beiden twijfelen, zodat je uiteindelijk allebei tegelijk gaat.
Ik leer mijn kinderen om in een situatie in het verkeer die ze niet overzien gewoon de stoep op te gaan, stil te gaan staan en te wachten tot ze het weer snappen. Zal ook wel niet mogen tijdens een examen, maar vind ik wel veilig.

En Ocicat, niet te geloven, wat een mens... en wat naar voor je zoon en de rest van de klas. Ook voor het kind van deze moeder trouwens.

Een troost: wanneer de moeder nog steeds lunch komt brengen op de middelbare school, is dat gauw afgelopen. Er is bij mij in de klas ooit eens een meisje geweest dat haar lunch was vergeten. Het populairste meisje uit de klas, zo'n "het mooiste meisje' . Maar toen haar moeder haar lunch tot in de klas kwam brengen, werd ze toch echt door de hele klas (in dit geval goedmoedig) uitgelachen.

BerichtGeplaatst: 11 jun 2019, 10:15 
Volwassene

Ocicat, wat een figuur joh, die moeder! Op de oude school (tegenovergestelde van jouw school qua populatie zo te lezen) stonden er eens twee te matten voor het schoolplein. Politie en al erbij. Was ook erg gezellig...not. Vechtpartijen kwamen er wel vaker voor tussen ouders. Of scheldpartijen.
Wel heel bijzonder dat ze zoveel ruimte van jullie school krijgt. En begrijp goed dat het jullie spanningen geeft dat haar kind volgend jaar op dezelfde VO school komt.

Spitsmuis, ik hoop voor jou en de jouwen dat die laatste paar weken heel snel zullen gaan!

BerichtGeplaatst: 11 jun 2019, 18:30 
Volwassene

Von, ik ben het helemaal met je eens dat zoon het prima heeft opgelost in het verkeer door niet meer onduidelijkheid te creëren door daar te gaan wachten tot de auto weg was. Blijkbaar verwachten ze dat zoon naar zijn hesje wijst en dat de automobilist dan begrijpt dat het kind niet mag... Grote kans ook nog dat het een busje is geweest met buitenlands kenteken zo net voor het lange weekend. Er rijden sowieso veel Duitsers en Belgen rond in onze mooie stad. En de gemiddelde Belg snapt fietsers niet en stopt dan maar :oops:
Op dat punt kun je niet op de stoep gaan staan om de situatie te bekijken helaas.
Nu het is zo, hij moet binnen kort dus nog eens 1 op 1 gaan fietsen en kan dan alsnog zijn verkeersexamen volledig halen (theorie heeft hij vorig jaar heel dik gehaald).

Ocicat, wat een drama zo'n ouder! Ik weet ook niet wat je er mee moet. Behalve dan zorgen dat de ouders van het vriendje aan de mentor duidelijk maken dat dat vriendje vanwege pestgedrag veel gedoe heeft gehad en zich zorgen maken om jongen X en of ze het in de gaten willen houden. Of inderdaad aanvragen dat het vriendje bij je zoon in de klas mag komen?

BerichtGeplaatst: 11 jun 2019, 19:29 
Volwassene

Heftig verhaal Ocicat, ook voor de kinderen om dit mee te moeten maken.
Gelukkig is er op de meeste VO-scholen weinig ruimte voor dit soort ouders. Er is sowieso minder (onderling) oudercontact, dus grote kans dat je haar tijdens jullie middelbareschooltijd kunt ontlopen.

BerichtGeplaatst: 11 jun 2019, 22:01 
Volwassene

Ik ben nog steeds geschokt door het verhaal van Ocicat, echt niet te geloven.

Balen bloemetje dat hij om die reden gezakt is, ik heb het idee dat ze bij ons vorig jaar niet zo streng waren. Mocht hij nu niet mee op de fiets op kamp. Dat is wel echt heel jammer. (of vindt hij dat niet erg?)

Wij hadden vandaag nog een dagje vrij (althans de kinderen, ik moest werken, manlief was thuis en ging wat leuks met ze doen.) Maar dochter heeft (zoals altijd eigenlijk) wel weer zin in school morgen (ze had donderdag en vrijdag ook al vrij). Nog zes weekjes geloof ik.

BerichtGeplaatst: 12 jun 2019, 13:35 
Volwassene

Eekhoorntje, hij mocht inderdaad niet mee fietsen naar kamp. Gelukkig was hij niet de enige en hebben ze wel alle stops etc wel gedaan met de rest van de groep.
VVN doet bij ons het fietsexamen (of regelt het of coördineert of stelt de voorwaarden ofzo, het is in ieder geval niet school die alles regelt en de eisen stelt). Tja het is wat het is. Iedereen is het denk ik eens dat hij het keurig en veilig heeft opgelost en dat is voor mij het allerbelangrijkste.

BerichtGeplaatst: 12 jun 2019, 13:56 
Volwassene

Klopt Bloemetje, het belangrijkste is dat hij veilig kan fietsen. Bij ons was het examen ook wel geregeld door VVN, met ouders op een heleboel punten, en dan moesten we (ik heb vorig jaar geholpen) vinkjes zetten op een lijstje, en mocht je opmerkingen opschrijven.

Gelukkig dat ze dan wel bij de stoppen ook erbij waren!

BerichtGeplaatst: 12 jun 2019, 14:12 
Volwassene

Ja zo werkt het hier ook, ouders die plussen en minnetjes zetten. En ik heb dus geen idee waar die ouder stond en of die heeft gezien of kunnen zien dat de automobilist gebaarde dat zoon voor mocht....

Volgende week kennismaking op het middelbare met klas/groep. Ik ben heel benieuwd.

BerichtGeplaatst: 13 jun 2019, 11:53 
Volwassene

Dank voor jullie reacties.

Ik heb het even laten bezinken en wij gaan nu met klem vragen aan de directeur of de huidige school zijn verantwoording neemt en dit gaat kortsluiten met de VO school, zodat het gedrag van deze moeder een halt wordt toegeroepen.
Lijkt mij met betrekking tot het welzijn van haar eigen kinderen ook gezond.
Haar dochter zit nu op een andere VO en gaat overstappen naar dezelfde VO als haar zoon, onder het mom dat ze dan minder huiswerk heeft.
Maar hoor nu van een ouder dat VO school van haar dochter haar (de moeder dus, dochter is wel welkom) sinds kort de dagelijkse toegang heeft verhinderd .
Ook daar kwam ze dagelijks de lunch brengen en zorgde ze voor tweespalt via de hockey vrienden en vriendinnen van haar dochter, door uitsluiting en pestgedrag van medeleerlingen, die haar prinsessen dochter in de weg zitten.
Haar kinderen maken ook gretig gebruik van hun moeders kunsten......
Ze is verder bekend bij diverse hockeyclubs vanwege haar bijzonder hysterische gedrag langs het veld.
Gooische vrouwen is er niets bij.

Laatst bijgewerkt door Ocicat op 13 jun 2019, 18:12, in totaal 1 keer bewerkt

Pagina 16 van 17 [ 334 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende