Het is nu 17 okt 2018, 14:54

Pagina 7 van 8 [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Groep 5 2018/2019
BerichtGeplaatst: 01 okt 2018, 20:35 
Volwassene

MrsDuck schreef:
DochterDuck is enthousiast met Acadin bezig en ze had vandaag alleen . De rest had ze vrije keuze in plusopdrachten, Acadin, Team Talento etc. En ze mag voor Nieuwsbegrip naar groep 7/8 waar ze de B-tekst doen. De juf van 7/8 heeft ze al een handje gegeven in het kader van warme overdracht. Nu nog toetsen om te kijken waar ze didactisch staat. Ik hoop dat ze dat toch gaan oppikken deze week, want het is bijna herfstvakantie in het zuiden en dan zouden ze dat gedaan hebben en naar ons terugkoppelen wat de bevindingen zijn zodat we dat mee konden nemen naar de psycholoog. Misschien woensdag even binnenlopen om daar toch nog naar te vragen.

Mijn oren klapperen van alle mogelijkheden bij jullie! Even opgezocht wat acadin is, maar het blijft nogal vaag op de site. Voor welk vak (ken) is dit? Dochter krijgt voor zover ik van haar hoorde nog steeds geen levelwerk (wat ze vorig jaar wel kreeg) wegens "start van het schooljaar" maar kom op, de herfstvakantie staat inderdaad al bijna voor de deur. Moet ook maar weer eens babbeltje maken met juf. *vult aan op to do lijstje :eh:

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 01 okt 2018, 20:45 
Volwassene

Acadin is, zover ik begrijp, een computerprogramma waarin ze alleen of in een groep aan een project werken. Het gaat daarbij meer om het proces dan het uiteindelijke werkstuk, presentatie of ander creatief iets. Denk aan creatief denken, kritisch kijken naar informatie, samenwerken, doelen stellen, tijdsplanning maken etc. DochterDuck is nu bezig met het ontwerpen van een T-shirt opdruk gebaseerd op tattoos. Ze zoekt dus nu op wat een tatoeage is, welke ontwerpen er zijn etc. En daarna gaat ze dus op een T-shirt een tekening maken die daar op is geïnspireerd. Dit doet ze nu alleen. Bij haar komt het in de plaats van biebboeklezen en herhalingsoefeningen van wat ze al beheerst.

BerichtGeplaatst: 02 okt 2018, 16:05 
Volwassene

Capri schreef:
Ze heeft gisteravond een uur liggen huilen op bed (niet alleen om het rekenen, dan komt ook boven dat ze zich onbegrepen voelt, geen echt maatje heeft, nog steeds verdriet over haar beste vriendin die naar de andere groep 3 ging en haar als een baksteen liet vallen, het allemaal niet wil lukken, sensorische dingen, een map voor geschiedenis die was dichtgeklapt met haar velletje ertussen, nu vindt ze de map eng maar ze m blijven gebruiken van de juf...)

Ach, arm meisje, klinkt alsof ze best wel met een hoop dingen worstelt. Dan gaat het misschien ook wel helemaal niet om die keersommen, maar is dat blaadje meer de druppel. Als ze wat beter in haar vel zit is dat blaadje vast ook niet meer zo'n belemmering (gewoon alleen nog maar 'stom' :mrgreen:). Weet je wat haar echt dwars zit of hoe je haar kan helpen?

Hier na de verhuizing gaat het echt verbazingwekkend goed met mup. Voor de verhuizing nog naar de psycholoog geweest omdat ik me echt zorgen om haar maakte, maar ze lijkt hier gewoon echt gelukkiger. Terwijl ze daar wel meer vriendjes had bijvoorbeeld, maar iets zat haar niet lekker denk ik. Ik weet niet wat het is, ik denk toch de school philosofie (gedisciplineerd, stug) en ook thuis gebrek aan ruimte ofzo. Hoe dan ook, het goed nu voorlopig goed. We zijn langzaam aan het rondkijken voor huizen en voor de laatste keer verhuizen (we huren nu tijdelijk). We zitten alleen toch aan te denken naar een ander schooldistrict te gaan, dus weer een andere school. Maar, we vroegen het aan de kids en Mup zegt meteen 'oh prima hoor, ik heb op deze school toch niet zoveel vriendjes'. Ze stonden er allebei makkelijk in. Maar dat duurt allemaal nog even waarschijnlijk.

BerichtGeplaatst: 03 okt 2018, 08:25 
Volwassene

Gigi, dat zou goed kunnen hoor. Ik merk het ook aan mijn oudste. Die voelt zich op deze school vrij, ze mag veel meer zichzelf zijn. En op de oude school voelde ze dat niet, ondanks dat het daar in de klassen vele malen rustiger was dan in haar huidige klas. Er zijn meer pesterijtjes, maar ze heeft hier wel meer aansluiting. Ik denk dat onze kinderen ook behoorlijk gevoelig zijn voor sfeer en dat feilloos oppikken.
Is het eenvoudig om van schooldistrict te wisselen?

Ik kreeg gister een toets begrijpend lezen mee naar huis van middelste. Ze had hem geheel foutloos gemaakt. De juf had het over extra plusopdrachten onderaan de Nieuwsbegrip teksten. Die maakt middelste dan tijdens de begrijpend lezen lessen, maar ik heb geen idee eigenlijk of dit echt daadwerkelijk lastiger is of meer een soort manier van bezig houden.
Het pluswerk bestaat ook nog steeds alleen uit een rekenplusboek. Dat was niet de afspraak, zo krijgt middelste geen eerlijk kans om te laten zien dat zij met plustaakjes om kan gaan. Dus zodra ik een gaatje heb, spreek ik de juf eens aan en vraag hoe het ervoor staat. Op het moment dus een beetje de balen erin dat het weer zo traag gaat. Dan heb je een IQ test met adviesrapport liggen en een bulk fantastische rapport beoordelingen en hoge Cito scores, maar dan nog gebeurt er weinig en moet ik overal achteraan zitten.

BerichtGeplaatst: 03 okt 2018, 10:00 
Volwassene

Dee85 schreef:
Ik kreeg gister een toets begrijpend lezen mee naar huis van middelste. Ze had hem geheel foutloos gemaakt. De juf had het over extra plusopdrachten onderaan de Nieuwsbegrip teksten. Die maakt middelste dan tijdens de begrijpend lezen lessen, maar ik heb geen idee eigenlijk of dit echt daadwerkelijk lastiger is of meer een soort manier van bezig houden.
Het pluswerk bestaat ook nog steeds alleen uit een rekenplusboek. Dat was niet de afspraak, zo krijgt middelste geen eerlijk kans om te laten zien dat zij met plustaakjes om kan gaan. Dus zodra ik een gaatje heb, spreek ik de juf eens aan en vraag hoe het ervoor staat. Op het moment dus een beetje de balen erin dat het weer zo traag gaat. Dan heb je een IQ test met adviesrapport liggen en een bulk fantastische rapport beoordelingen en hoge Cito scores, maar dan nog gebeurt er weinig en moet ik overal achteraan zitten.

Ik heb ook maar weer een geprekje aangevraagd, we staan er hier ook ongeveer zo voor. Er wordt nog steeds onvoldoende gecompact en ik hoor niets van verdieping of verbreding. Wel hoor ik van dochter dat ze niet genoeg tijd heeft om na haar "gewone" (wel iets gecompacte) rekenwerk aan rekentijgers te werken en dat ze het daarom wil opgeven. Dat kan niet de bedoeling zijn. Over lezen heb ik nog niets gehoord dit jaar. Vorig jaar in groep 4 is ze op cito getoetst tot E6, wat ze foutloos heeft gedaan. Maar vorig jaar herfstvakantie begon ze aan een boek van groep 7 (lag toevallig in vakantiehuisje, van de oudere dochter van bewoners). Dat was op dat moment nog uitdaging, de rest van het jaar heeft ze dat niveau eigen gemaakt. Als ik dan op school vroeg naar extra uitdaging voor lezen, zei de juf "maar ze doet toch nieuwsbegrip al op groep 5 niveau?". Zucht. Toen ze met nieuwsbegrippen begonnen, was dochter enthousiast en vertelde ze over het onderwerp, maar nu kwakt ze haar blaadjes achteloos aan de kant. Ik vraag me steeds meer af wat je mag verwachten van een "gewone" basisschool. Misschien is overstappen naar fulltime hb onderwijs de enige juiste oplossing.

BerichtGeplaatst: 03 okt 2018, 10:40 
Volwassene

Er zijn echt reguliere scholen die er heel goed mee om kunnen gaan. Maar die zijn dun gezaaid.

Misschien is het een idee om te opperen of Rekentijgers voor het reguliere werk mag? En dat ze rekenen vooruit toetsen zodat precies duidelijk is welke stof ze nog moet oefenen?

BerichtGeplaatst: 03 okt 2018, 11:26 
Volwassene

De directeur zei laatst dat het niveau van gemiddelde kind hier vrij hoog ligt. Ik geloof dat er vorig schooljaar 14 kinderen van school zijn gegaan waarvan er 5 naar het VMBO (waarvan 2 VMBO-T/HAVO dakpanklas) zijn gegaan en de rest volledig HAVO of VWO. In DochterDucks huidige leerjaar zit al een versnelde leerling en uit haar kleuterklasje zijn inmiddels al 2 kinderen versneld (die dus even oud zijn als DochterDuck) en van 2 weten ze dat ze meer nodig hebben waarvan 1 dus Dochterduck is. Er zit hier iets heel geks in het water :-) Ze zijn hier ook heel druk bezig met gepersonaliseerd onderwijs. Ze moeten haast wel. Ik geloof dat als ik het zo hoor en lees dat ik best trots op ons dorpsschooltje mag zijn, ook al verzuimden ze vorig jaar met name in groep 4 om door te pakken. Dit jaar gaat het ook niet geweldig met de pluskinderen in groep 4 als ik het schoolplein moet geloven. Je zou bijna denken dat het aan de juffen ligt.

Op school zijn ze hier nu ook bezig met een pilot in groep 6 met Somplextra. Wat ik begrepen heb, is dat best pittig en is het een combinatie van rekenen, wiskunde en kunst. DochterDuck zit in groep 5 dus ze mag nog niet, maar een vriendinnetje die in groep 6 zit wel en ze is enthousiast begonnen en merkt nu dat ze het toch behoorlijk pittig vindt. De pluskinderen krijgen wel de instructie en moeten op de Snappet de instructieopdrachten maken (20). Hebben ze daar minder dan 3 fouten dan kunnen ze verder aan hun persoonlijke werkpakket met leerdoelen, Somplextra, Acadin of met de plusopdrachten van de methode afhankelijk van wat de juf aangeeft die dag op de taakbrief en in welk deel ze actief zijn. DochterDuck doet dan dus Acadin en geen Somplextra. Hebben ze er meer dan 3 fout dan moeten ze nog een keer 20 opdrachten maken om wat meer oefening te krijgen. Gaat het dan nog niet goed genoeg dan krijgen ze daar de volgende dag een extra leerdoel voor die dan eerst af moet. Dit geldt voor taal en rekenen, uitgezonderd schrijven en automatiseren. Dat moeten ze allemaal verplicht doen.

BerichtGeplaatst: 03 okt 2018, 12:30 
Volwassene

Dee85 schreef:
Misschien is het een idee om te opperen of Rekentijgers voor het reguliere werk mag? En dat ze rekenen vooruit toetsen zodat precies duidelijk is welke stof ze nog moet oefenen?

Vandaag mocht ze het reguliere rekenen laten zitten en enkel met rekentijgers aan de slag. Ze snapt het nog steeds niet, maar de ruimte krijgen gaf haar al een beter gevoel. De 2 andere kinderen uit haar klas die rekentijgers doen, zijn al wat verder, dus even zorgen dat ze een inhaalslag maakt. Dan kunnen ze samenwerken als ze er even niet uit komt.
Verder hier voor elk rekenblok al getoetst of de stof bekend is (klassikale toets) en diegenen die het al kennen mogen de basissommen en de uitleg overslaan, die mogen meteen aan de slag met de verdere sommen. Maar dochter gaf vorig jaar regelmatig aan dat ze graag de uitleg volgt, omdat ze graag precies wil weten wat er van haar verwacht wordt. Zij bedenkt anders tig andere mogelijke oplossingen en verdwaalt daarin volgens mij. Ik heb anders geen idee waarom ze zo lang over rekenen doet, ze is er goed in (maar denkt zelf van niet).
Allemaal heel herkenbaar van mezelf vroeger. Alleen is er bij mij nooit gesproken over extra uitdaging nodig of wat dan ook. Mijn vader (wandelende rekenmachine) heeft me door wiskunde heen geloodst op de middelbare school. Ik begreep de moeilijke formules wel, maar raakte helemaal de kluts kwijt bij verhaaltjessommen. Om te controleren of ik het niet verkeerd begrepen had, rekende ik mijn antwoord ook steeds andersom uit (vanaf de uitkomst terug redeneren naar de som).

BerichtGeplaatst: 04 okt 2018, 07:55 
Volwassene

Capri schreef:
Als ik dan op school vroeg naar extra uitdaging voor lezen, zei de juf "maar ze doet toch nieuwsbegrip al op groep 5 niveau?". Zucht.
Wat zou je nu dan graag willen? In mijn beleving is het antwoord van de juf op zich niet zo gek. In groep 3 en 4 ligt de nadruk erg op technisch lezen, dus AVI en DMT. Daar komt dan begrijpend lezen bij, dus niet alleen meer redelijk tempo en de letters goed lezen, maar ook begrijpen wat er staat. Doet je dochter begrijpend lezen dan nu op groep 5 niveau? Ze zit toch ook in groep 5, dus misschien kan daar dan een tandje bij. Wat je ook zou kunnen vragen is of ze een boekbespreking mag doen of een boekverslag mag maken. Dan zit er nog een tandje bij, niet alleen begrijpen wat er staat maar er ook zelf over nadenken en daar iets over vertellen of opschrijven.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2018, 08:41 
Volwassene

Vlinder42 schreef:
Wat zou je nu dan graag willen? In mijn beleving is het antwoord van de juf op zich niet zo gek. In groep 3 en 4 ligt de nadruk erg op technisch lezen, dus AVI en DMT. Daar komt dan begrijpend lezen bij, dus niet alleen meer redelijk tempo en de letters goed lezen, maar ook begrijpen wat er staat. Doet je dochter begrijpend lezen dan nu op groep 5 niveau? Ze zit toch ook in groep 5, dus misschien kan daar dan een tandje bij. Wat je ook zou kunnen vragen is of ze een boekbespreking mag doen of een boekverslag mag maken. Dan zit er nog een tandje bij, niet alleen begrijpen wat er staat maar er ook zelf over nadenken en daar iets over vertellen of opschrijven.

Ze doet nu nieuwsbegrip op niveau AA, ik heb even opgezocht en dat komt overeen met groep 4. Dat is wel heel bijzonder, vind je niet? Vorig jaar zat ze in groep 4 en kreeg ze groep 5 niveau, nu zit ze in groep 5 en krijgt ze groep 4 niveau??? Mijn dochters tekstbegrip is nog hoger dan haar technisch lezen, dit begrip van taal (en de zeer subtiele nuances tussen synoniemen, tussen de regels doorlezen etc) sprong er ook enorm uit op de IQ-test. Ik merk dat bij mijn zoon ook. Hij zou nu in groep 3 zitten, maar gaat niet naar school omdat hij hier niet tot leren kan komen. Ik geef hem thuis les. Hij leest inmiddels op eind groep 3 niveau (komende van avi start 6 weken geleden), maar ook al heeft hij soms moeite met een (nieuw niveau) woord lezen, hij stelt er gelijk vragen over. Waarom is dit? Waarom zegt ze dat? Waarom is dit woord zo geschreven? En vult vervolgens zelf al in (bv hond waarom een d? Oh ja: honDen).

Wat ik graag zou willen is dat mijn dochter voldoende uitdaging krijgt op school, zodat ze wat heeft aan naar school gaan. Ze heeft al meerdere keren aangegeven ook liever thuis te willen leren, ze ervaart school als zinloze ballast. Mijn jongste van bijna 4 zegt nu ook al thuisschool te willen. Ik kan het ze niet kwalijk nemen, als ze steeds zo ondervraagd zijn op school.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2018, 08:54 
Volwassene

De onderwerpen in Nieuwsbegrip zijn telkens hetzelfde voor alle niveaus maar lengte, woordkeuze en vraagstelling wordt steeds wat moeilijker. Mijn dochter mag de B-tekst gaan doen in groep 7/8. Wil jullie juf dat niet dan zou ze voor je dochter ook makkelijk de A-tekst bij groep 6 kunnen halen en de B-tekst kunnen halen bij groep 8 en je dochter zelfstandig er aan laten werken. Er is vast wel een moment om dan even met je dochter te zitten en moeilijke woorden te bespreken en de vragen na te kijken. Trouwens, mochten er onbekende woorden in zitten... hallo woordenboek. Dan hebben ze weer wat te leren en op te zoeken. Dit is echt een bewijs van niet willen terwijl de oplossing zo eenvoudig is.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2018, 09:40 
Volwassene

MrsDuck, bedankt voor jouw bijdrage. Het doet me beseffen dat ze vorig jaar vreselijk rigide omgingen met het verzoek van mijn oudste om een Nieuwsbegrip tekst een niveau hoger te maken. Toen zij daar niet zelfstandig uitkwam en tweemaal om hulp vroeg bij de leerkracht, werd het hele idee weer ter zijde geschoven. Ze had natuurlijk ook instructie kunnen volgen in de groep boven haar, maar dat was blijkbaar geen optie. Er was een jongen in de klas die het wel zelfstandig kon maken, blijkbaar was hij de maatstaf dan ook.

Mijn dochter heeft een gemiddelde woordenschat en geeft aan daar soms wat moeite mee te hebben. Zou zij dan, met een woordenboek erbij, een tekst van een groep hoger kunnen maken? Niet dat ik dit dan meteen ga opperen op school, maar ik ben er wel nieuwsgierig naar. Ze scoort overigens ook op de Cito toetsen een I voor begrijpend lezen.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2018, 10:29 
Volwassene

Hier zijn ze dit schooljaar met horizontale blokken begonnen voor de kernvakken. Alle groepen zijn hierdoor op hetzelfde moment met Nieuwsbegrip bezig. In principe is hier de A-tekst de standaard voor groep 6. Er zijn er die vanuit groep 6 naar 7/8 gaan voor de B-tekst en andersom. Groep 5 wordt hier in de praktijk gesplitst over AA en A. Net op welk niveau ze zitten qua technisch en/of begrijpend lezen. Al moesten we voor DochterDuck wel even bepleiten dat ze de B-tekst mag doen, was het organisatorisch geen probleem. DochterDuck is AVI uit en scoort 1+ op de CITO begrijpend lezen. Ik weet natuurlijk niet of dat bij jullie ook zo zou kunnen. En of dat dan problemen geeft dat ze weg is naar de hogere groep voor Nieuwsbegrip, terwijl haar klas bijvoorbeeld instructies voor rekenen op het rooster heeft. Maar ook dat moet op te lossen zijn. Iets met een wil en een weg....

Ik kwam dit nog tegen op de site van Nieuwsbegrip;
https://www.nieuwsbegrip.nl/over-nieuws ... -didactiek
https://www.nieuwsbegrip.nl/page/772/niveaus

Misschien heb je daar wat aan om je verzoek voor in ieder geval de A-tekst te onderbouwen

Laatst bijgewerkt door MrsDuck op 04 okt 2018, 10:41, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 04 okt 2018, 10:39 
Volwassene

Ja, inderdaad. Dat laatste zie ik een beetje somber in.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2018, 15:11 
Volwassene

Capri, voordat je twijfelt over hb onderwijs, zou ik aanraden om langs te gaan. We gingen twee hb scholen bezoeken en drie "normale" scholen toen we wisten dat we terug naar NL zouden komen. Hebben ook toen gelijk iq testen voor beide kinderen gedaan. We waren niet onder de indruk van de hb scholen en koos een hele fijne normale school (wel met een hoge percentage kinderen die naar de VWO gaan en een hb beleid). Een van de hb scholen was bodem op onze lijst, en de andere was nummer 3. Het zou kunnen dat in andere regio's de hb scholen fijner zijn, maar dit was onze ervaring, terwijl ik van tevoren heel andere gedachten had. Na een maand school ben ik dik tevreden over onze keus, trouwens.

Maar ja, heel jammer dat je dochter niet voldoende uitdaging krijgt, vooral als er makkelijke oplossingen zijn. Heeft ze niet moeite omdat je middelste wel thuis mag leren met jou? Daar zou oudste of jongste erg jaloers over kunnen zijn ...

Twee zoons: groep 5 (2010), groep 3 (2013). Half Amerikaans met Engels als moedertaal, net verhuisd van buitenland (excuses alvast voor de taalfouten, ik heb pas als volwassene Nederlands leren spreken).

BerichtGeplaatst: 04 okt 2018, 15:40 
Volwassene

Onze juf heeft ook eens gekeken op een hb school.
Ze kon er alleen bij denken..."dat doen wij ook en dat doen we ook en .... " Niks nieuws dus.
Ik zou vooral bij verschillende scholen gaan kijken als je niet tevreden bent op je huidige school.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2018, 16:59 
Volwassene

Capri schreef:
Ze doet nu nieuwsbegrip op niveau AA, ik heb even opgezocht en dat komt overeen met groep 4. Dat is wel heel bijzonder, vind je niet? Vorig jaar zat ze in groep 4 en kreeg ze groep 5 niveau, nu zit ze in groep 5 en krijgt ze groep 4 niveau???
Dat lijkt me heel vreemd. Heb je het idee dat de juf het wel serieus neemt? Heb je weleens met de IB'er erover gepraat? Is er geen plan voor je dochter? Zonder plan wordt het niks, lijkt me. Je kunt toch moeilijk voor elk vak alles zelf moeten gaan bedenken en met de juf bespreken. Wat is er met die IQ test gedaan door de school, wat was hun reactie? Het komt nu een beetje over als onwil. Is dat het ook?

BerichtGeplaatst: 08 okt 2018, 20:23 
Volwassene

Hier weer een gesprek gehad met juf en Ib'r. De Ib'r heeft nog nooit zo'n kind als DochterDuck gezien en gaat ook overleg plegen met haar collega's binnen de koepel over hoe ze het moet gaan aanpakken.Er is geen IQ test afgenomen, maar ze gaat er vanuit dat ze in ieder geval hoogsensitief en hoogbegaafd is of daar zo dicht tegen aan zit qua gedrag dat je aan die IQ-test ook niet al te veel waarde moet toekennen. Ze wordt in ieder geval als zodanig behandeld.Acadin en Nieuwsbegrip op B doen haar goed, ze voelt zich er ook goed bij. Al vragen we ons allemaal af of ze Acadin nou echt zo geweldig vindt, maar het altijd beter is dan Snappetwerk. Maar Acadin kan haar wel veel bieden op de executieve functies zoals haar meer leren te plannen, leren werken binnen de tijd, doen wat er staat (dus geen powerpoint als ze een collage moet maken), samenwerken en verantwoordelijkheid daarvoor te hebben. Dus gaan ze hier wat meer op benadrukken dat ze dat dan ook op de gewenste manier doet. Ook wordt haar dagtaakbrief opnieuw aangepast zodat ze samen met de juf gaat nummeren wat ze als eerste moet doen bij zelfstandig werken, wat daarna en wat eventueel overgeslagen kan worden. Rekenen wordt verder gecompact en automatiseren moet ze dagelijks wel een kwartiertje doen. Na de herfstvakantie gaan ze met CITO's doortoetsen om te kijken waar ze staat en dan eventueel terugtoetsen voor hiaten als ze het eindpunt hebben bereikt. Wij zijn benieuwd, want dan gaat ook de psycholoog nog het een en ander vinden/doen en hopelijk hebben we het plaatje in december dan compleet.

BerichtGeplaatst: 08 okt 2018, 20:59 
Volwassene

Fijn, zo een gesprek bij de IB'er, MrsDuck. Klinkt alsof je dochter goed gehandeld wordt en hopelijk met wat testresultaten kan er een goede plan van aanpak zijn.

Hier nog een week totdat we de sleutel voor ons nieuwe huis krijgen. Voor oudste is het nog heeeel lang wachten.

Twee zoons: groep 5 (2010), groep 3 (2013). Half Amerikaans met Engels als moedertaal, net verhuisd van buitenland (excuses alvast voor de taalfouten, ik heb pas als volwassene Nederlands leren spreken).

BerichtGeplaatst: 09 okt 2018, 08:41 
Volwassene

Wat zijn ze ongelofelijk goed bezig bij jullie, MrsDuck!

Vraagteken, haha, een week is dan heel lang inderdaad. Ik had toen een verhuiskalender gemaakt voor de kinderen.

Middelste heeft een leeslogboek. Ze moet daar invullen hoeveel bladzijdes ze telkens leest. Wanneer je boek uit is, moet ze wat vragen beantwoorden. Schrijver/illustrator/uitgever. En wat voor cijfer je het boek geeft en waarom. Die open vraag frustreerde haar enorm. Ze werd boos en ging huilen. Gedrag dat we eigenlijk niet van haar kennen. Maar het doet ons wel heel erg denken aan oudste. Het ging me wel irriteren, maar ik heb toch doorgevraagd. Uiteindelijk vond ze het boek grappig en vond ze de illustraties mooi. 'Schrijf maar op', zei ik. Toen keek ze me wel een beetje vreemd aan. Je hoorde haar denken: is dat alles? Ik denk dat ze veel te moeilijk dacht. Het formulier voor het kindgesprek op school ging net zo moeizaam, tot tranen aan toe.

Pagina 7 van 8 [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende