Het is nu 19 jun 2019, 09:02

Pagina 23 van 23 [ 445 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Groep 5 2018/2019
BerichtGeplaatst: 06 jun 2019, 20:16 
Volwassene

Vlinder, wat een verbetering! Heel fijn.

Dee, goed om te horen dat het goed gaat met je dochter. Leuk dat ze zo makkelijk met andere kan werken. Dat is voor veel best uitdagend.

De CITOs begonnen hier maandag. Oudste vindt het best spannend. Ben ook zelf benieuwd!

BerichtGeplaatst: 14 jun 2019, 18:04 
Volwassene

Daar gaan we weer. In september 2018 naar aanleiding van frustraties dochter gevraagd om doortoetsen. Zou de school doen, meteen aan de slag! Na een paar weken enige feedback ('we zijn er mee bezig'), daarna nooit meer wat gehoord. Ik had het al opgegeven, eigenlijk. Krijg ik vandaag (dus bijna 9 maanden later) de vraag of we beschikbaar zijn om de resultaten te bespreken. Uiteraard, ik kom graag, maar gezien het feit dat er nog maar een week of vier zijn tot de zomervakantie verwacht ik niet dat er ooit wat mee gedaan gaat worden. Waarom gaat het toch steeds op deze manier? Het enige lichtpuntje is dat deze juf volgend jaar groep 6 heeft, en er dus meteen wat mee kan doen wanneer de uitslagen daar aanleiding voor geven.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 15 jun 2019, 20:48 
Volwassene

Maar Baloo, daar ben je toch zelf ook bij? Natuurlijk, 9 maanden wachten ís belachelijk, zo gaat er een heel jaar voorbij zonder dat er concreet iets gebeurt. Maar daar kun je als ouder zelf ook een rol in spelen. Door bijvoorbeeld in het begin van het jaar bij zo'n eerste gesprek af te spreken met school dat je over 6 weken weer bij elkaar komt om de resultaten te bespreken. Durf eisen te stellen aan school, maak concrete afspraken waarbij school zich aan een tijdschema moet houden. Maak bij elk gesprek meteen een afspraak voor het vervolggesprek. Neem het initiatief om dat te doen als je merkt dat school het niet doet. Willen ze dat niet? Dan kun je je afvragen in hoeverre ze jou en je kind serieus nemen.

BerichtGeplaatst: 16 jun 2019, 13:36 
Volwassene

Hier weten we inmiddels welke leerkrachten dochter volgend jaar krijgt. Ze heeft deze meester al eens in groep 3 gehad. Haar eerste reactie was huilen omdat hij zo streng kan zijn. De andere juf kan ook behoorlijk streng zijn. Het moet even bezinken, denk ik.
Voor ons nu de derde keer dat we deze leerkracht tegenkomen (oudste heeft hem ook al eens gehad). Het is niet mijn favoriet, maar wist ergens wel dat we hem weer zouden tegenkomen. Dus we maken er maar het beste van met z'n allen. Dochter gaat in principe nu hartstikke goed op school, dus ik verwacht geen problemen.

De Cito's zijn volop bezig. Als ik vraag hoe het ging, krijg ik vaak hetzelfde antwoord: ja, ging wel. Was wel makkelijk. ;) We zien wel hoe het is gegaan.

BerichtGeplaatst: 18 jun 2019, 11:21 
Volwassene

Jammer als het niet klikt met de leerkracht, dat is geen fijn vooruitzicht. Hier weten we nog niet wie het wordt. Ik hoop zelf op iemand met wat meer ervaring dan de huidige juf en die wat meer begrip heeft voor mijn dochter, maar we zullen het wel zien.

Hier kwam dochter gister thuis met haar rapport. Enorm trots! Voor rekenen en spelling is ze spectaculair gestegen (DLE is 13 maanden gestegen bij beide naar 40). Voor avi zit ze op niveau, maar de DMT blijft IV en voor begrijpend lezen is ze verder gedaald naar CIII, bij beide loopt ze een half jaar achter. Ik vind het lastig te duiden wat de reden is dat het lezen niet mee gestegen is met de rest. Donderdag gesprek met de juf, ik ben benieuwd. Ik ben in elk geval heel blij dat er eindelijk iets van al onze inspanningen effect lijkt te hebben, en dat m'n dochter er eindelijk aan toe komt om zich te laten zien en zich te ontwikkelen.

Pagina 23 van 23 [ 445 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23