Het is nu 11 dec 2018, 14:31

Pagina 4 van 8 [ 152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Groep 7 2018/2019
BerichtGeplaatst: 28 aug 2018, 16:10 
Volwassene

yolalala schreef:
Irisje schreef:
Technasium klinkt goed, wat houdt dat precies in?

Technasium is voor havo en vwo, met een accent op de technische/beta vakken in brede zin. Ze hebben een vak 'O &O' (onderzoek en ontwerpen) dat centraal staat.
Citaat:
Wat doe je bij O&O?
Een O&O-project begint altijd met een opdrachtgever die een probleem heeft. Als het kan ga je bij hem langs om uitleg over het vraagstuk te krijgen. Daarna ga je in een team aan de slag om een oplossing te vinden. Je werkt zes lesuren per week aan het project in de technasiumwerkplaats. Met een docent heb je regelmatig werkoverleg. Na ongeveer zeven weken is het project klaar en houd je een eindpresentatie. De opdrachtgever probeert om daarbij aanwezig te zijn. Hij kijkt met de ogen van een vakman en je zult merken: hij kijkt heel anders dan je docent.'

Hier kun je er meer over lezen https://www.technasium.nl/formule

Hoe meer ik lees, hoe leuker ik het stiekem vind klinken haha en eigenlijk ook wel heel relevant in de huidige maatschappij (al ben ik zelf een gym-kind, ik vraag me af of een soort technasium-onderwijs niet beter voor mij was geweest, mogelijk was ik dan niet zo stuk gelopen op mijn beta-kant als vreselijke onderpresteerder).

Onderzoeken/ontwerpen klinkt als iets voor L., maar technasium klinkt ook heel erg als veel wiskunde en dat gaat hem niet worden vermoed ik :-)

L. jan. 2008 > pientere jongen in groep 7 met een concentratie/opstartprobleempje
R. apr. 2010 > HB of gewoon slim? Van groep 3 naar groep 5, nu in groep 6 2017/2018
 Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 28 aug 2018, 17:19 
Volwassene

Ons menneke is met frisse tegenzin begonnen. Hij moet echt even wennen aan de juf. Haar de kans geven hem te leren kennen door zijn behoeften uit te spreken. En niet proberen onder de radar of grappend en grollend zijn zin te krijgen.
Komende donderdag komt zijn HB begeleider al dus dat is fijn. Deze vrijdag moet ik werken dus we starten volgende week met onze vrijdagprojecten en volgende week starts als het goed is de robotklas. Ik hoop snel een uitnodiging te krijgen voor een kennismakingsgesprek met de juffen. Meestal is dat in de tweede of derde week.

Toevallig zondag even over VO gehad met hem. Hier heel actueel omdat onze oudste dit jaar naar de brugklas gaat. Hij wil hetzelfde als we met haar hebben gedaan. Dit jaar drie heel verschillende scholen bekijken om wat gevoel te krijgen van wat voor soort scholen er zijn. en dan volgend jaar echt inzoomen op scholen die hem het interessants lijken. Technasium en de gymnasia zitten daar zeker bij zei hij.

Ik denk trouwens dat voor veel kinderen in de loop van het jaar gaat leven.

Svpo zit hier ook. Kwam bij mij over als no-nonsense school die sterk gericht is op het halen van je diploma. Veel structuur en geen afleiding. Geen experimenten en vernieuwing tenzij bewezen is dat het werkt. Daardoor kunnen de klassen klein blijven. Dat hele resultaatgerichte en sterk cognitieve paste niet bij ons dus hebben we er verder niet echt naar gekeken.

Technasium is volgens mij niet echt heel veel wiskunde hoor. Gaat meer om integratie van vakken en maatschappelijke toepasbaarheid. Het is sowieso vooral een vak dat je net als de andere vakken na de onderbouw kan laten vallen. Dan zit je bij ons weer gewoon op het atheneum.

Anne72

BerichtGeplaatst: 28 aug 2018, 17:38 
Volwassene

Dee schreef:
Citaat:
Nu is ze dat bijna en ze doet het goed in het verkeer, maar ik zie het nut niet zo...aangezien we allemaal tegelijk van huis vertrekken.
Veel kinderen en vooral ook veel HB-kinderen hebben behoefte aan autonomie en het versterken van hun competentiegevoel, dus als nu blijkt dat ze het aankon voordat ze 10 jaar is heeft het volgens mij wel nut om het eerder te overwegen. Haar vaardigheid lijkt me belangrijker dan haar leeftijd toch?

BerichtGeplaatst: 28 aug 2018, 19:40 
Volwassene

elora, leuk om te zien dat bepaalde dingen opeens belangrijk worden, hè? :D Ik vind die eigen mening mbt kleding ed in ieder geval geweldig. :D En jouw dochter blij dus dat het moeilijker wordt! :)

Dee85, jouw dochter ook al blij met alle nieuwe dingen die ze kan leren! :)
Mbt het alleen fietsen, als je de vraag omdraait: waarom zou je haar niet alleen laten gaan?
Dingen hoeven niet altijd nut te hebben om toch fijn gevonden te worden. ;) :)

yolalala, ze zit nu op een Jenaplanschool, verder gewoon regulier (meer dan de school waar ze op zat, denk ik, maar de hele visie is natuurlijk anders en dat merk je in alles).

Irisje, ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar VO-scholen. Al blijft het bij mij tot nog toe bij het lezen van de sites en andere mensen vragen naar hun ervaringen ed. Nu heb ik ook nog geen flauw idee wat het schooladvies voor de oudste gaat worden, haar cito's schieten op en neer van het ene uiterste naar het andere uiterste, dus geen idee wat ze daar van gaan maken... Ik wil dit jaar bij een aantal scholen gaan kijken, sommige alleen, andere met dochter. Juist om het voor haar tastbaarder te maken. We gaan sowieso bij de school hier dichtbij kijken, die bieden vmbo en onderbouw havo/vwo aan, dus dat is qua niveau al snel een optie. ;)

PetraK, dat is een flink stuk fietsen! En ingewikkeld ook nog. :o Mbt VO-scholen: hier in de regio is er een algemene website waarop alle scholen in de gemeente staan. 'Helaas' wonen wij tegen de gemeentegrens aan en moet ik voor de andere scholen (die soms dichterbij zijn ;)) dus alsnog zelf op zoek. ;) Vaak kun je op de site van de basisschool ook wel iets vinden mbt naar welke scholen de leerlingen uitstromen en anders zou ik het gewoon even navragen.

Anne72, fijn dat die begeleider zo snel langs komt! Dat helpt de juf en je zoon misschien ook om sneller aan elkaar te wennen.

Hier mag ze voorlopig nog niet alleen fietsen. De nieuwe school is best een stukje fietsen en ondanks dat het een aardig veilige weg is (alleen wel verlaten, zeker in de winter), vind ik het toch nog geen fijn idee. Ze vergeet rustig uit te kijken met oversteken ed. Voorheen gingen we ook vrijwel altijd lopend naar school, nu een aantal dagen fietsen is dus al een verandering. In groep 8 gaan we wel oefenen, ook met het zicht op het VO.

BerichtGeplaatst: 28 aug 2018, 20:13 
Volwassene

wij wonen echt heel dicht bij school, dus alleen mogen is hier nooit een probleem geweest. Was meer gewoon gezellig zo samen. ze mag wel sinds kort (bijna) een half uur fietsen naar haar verste vriendinnetje. over de dijk.. dat was best even wennen in het begin, maar geoefend op rustigere dagen en ze moet wel even bellen als ze daar aangekomen is dan zodat ik niet heel de dag in de stress zit.. (of ouders appje laten sturen ofzo)
Dat heb ik nu nog nodig om haar alleen te laten gaan, dus als ze die vrijheid wil dan moet ze dat er voor terug doen :)
Dat soort vrijheden doen mijn dochter heel goed, dus als ik enigzinds denk dat ze het kan breiden we uit.

Ligt altijd wel heel erg aan het kind en de situatie op de weg hoor! wat werkt is wat past bij de situatie/kind

Die SVPO school kinkt wel goed, hebben we niet hier in de regio. Dochter weet al precies waar ze heen wil. Nu is het nog niet duidelijk of dat niveau haalbaar is voor haar, als ze onder blijft presteren niet. Ik wil daarom zeker met haar dit jaar al gaan kijken en ga ook dit jaar kijken of ik in gesprek met de desbetreffende school kan om advies te vragen over de situatie van onze dochter. Zij zullen zeker vaker dit soort kinderen hebben gehad. Ik weet zelf niet wat wijsheid is namelijk kwa niveau. Dus dat eerst uitzoeken voor ik daar met de basisschool over in gesprek ga.

en tja hoe vind je die scholen.. rondvragen!! dat werkt hier het best. waar alle kids heen zijn gegaan en waar kids heen kunnen. Je kan ook op google maps middelbare scholen intypen :) krijg je zo'n lijst met lettertjes :) moet je wel veel sites af daarna.

Volgens mij best prima start geweest voor onze kids dan :) laten we hopen dat ehth zo blijft de komende tijd. Dag 2 was hier iig ook prima. Morgen heeft ze een andere juf dus eens kijken.

BerichtGeplaatst: 28 aug 2018, 21:37 
Volwassene

Ja wat betreft dat fietsen nog een keer....je moet gewoon niet zoveel vragen stellen aan mij voor 8 uur in de ochtend (wat dochterlief dus deed).
Gewoon niet. :mrgreen:

Ze mocht vanmiddag uit school met een paar euro op zak alvast vooruit fietsen om een vergeten boodschap te doen in de supermarkt. Kind in de zevende hemel.

Maar praktisch...ben een beetje bang dat ik in de ochtend (veel) eerder vertrek dan zij als ze zelfstandig gaat wegens niemand om haar aan tr sturen. En in de middag kan ze ook alleen naar huis gaan maar dan staat ze.voor een dichte deur als ik nog niet van school vertrokken ben. Dus het moet praktisch gewoon even geregeld worden en dan kan ze alle autonomie van de wereld krijgen. Nou bijna dan.

Ze speelt ook geregeld bij een meisje wiens moeder werkt tot een uur of 5 dus dan zitten ze ook samen in dat huis. Moet ik ook erg aan wennen maar het is niet dat ik haar dan tegenhoud als ze het graag wil en als ze.goed weet wat wel en niet kan en wat je doet in een noodgeval (dat weet ze ook).

Qua VO scholen zoeken: ik woon in een gemeente waar alle scholen van de gemeente en aangrensende gemeenten op een speciale website tr vinden zijn. Vreselijk verwend dus. ;)

BerichtGeplaatst: 29 aug 2018, 10:50 
Volwassene

Dee85 schreef:
....je moet gewoon niet zoveel vragen stellen aan mij voor 8 uur in de ochtend (wat dochterlief dus deed).
Gewoon niet. :mrgreen:
oké hahaha daar heb je een (herkenbaar) punt! en zou het kunnen dat je dochter wat dat betreft op je lijkt? ;)

Dee85 schreef:
Maar praktisch...ben een beetje bang dat ik in de ochtend (veel) eerder vertrek dan zij als ze zelfstandig gaat wegens niemand om haar aan tr sturen
. Is dit een idee: als je eerder kunt vertrekken dan ik, mag je alleen fietsen?

BerichtGeplaatst: 29 aug 2018, 10:55 
Volwassene

Ja, dat is een idee. Daar hadden we het vanmorgen over en dat opperde dochter zelf eigenlijk al. Dat hebben we gelijk uitgeprobeerd. En toen was ik een beetje aan de late kant wegens getreuzel middelste en druk verkeer.

Nee, dochter is echt een ochtendmens. Meer dan ik in ieder geval. Het vragenvuur begint praktisch gelijk nadat ze haar ogen heeft geopend. Ze lijkt meer op haar vader wat dat betreft.

BerichtGeplaatst: 29 aug 2018, 11:04 
Volwassene

Misschien ook meteen afspreken dat ze je dat soort dingen 's avonds vraagt dan? Scheelt bij allebei frustratie, vermoed ik. :D :)

En inderdaad, dan bv. als ze eerder vertrekt dan jij. Maar misschien ook juist wel niet, want ook dat zal ze uiteindelijk zelf moeten leren. En ja, dan zal ze een keer te laat komen. Dat is niet het einde van de wereld, toch? :) Hopelijk pakt de juf of meester dat dan goed op en weet ze daarna meteen dat ze dat niet te vaak moet doen. ;)

BerichtGeplaatst: 29 aug 2018, 11:51 
Volwassene

Gister heb ik het met oudste toevallig ook over fietsen gehad. Zij wil graag zelf naar haar vriendin fietsen en/of naar het grote winkelcentrum. Dat laatste zou ze zeker wel kunnen. Maar ze is net 9... Ik vind het eigenlijk heel jong om in d'r eentje echt op stap te gaan. Niet alleen vanwege haar eigen redzaamheid in het verkeer. Maar ook gewoon omdat er *ssholes bestaan op de wereld, die gewoon doorrausen in het verkeer, en niet te vergeten diegenen die het niet goed voor hebben met jonge meiden/vrouwen met name :evil: . Misschien is het een irreele zorg :/ maar het speelt wel.

Tweede week van school hier. Het lijkt wel redelijk te gaan, al is ze duidelijk weer overprikkeld (lees: chagerijnig 's avonds) .. J lijkt iets minder last te hebben van direct gepest, al hoor ik nu dat de andere twee meiden die vorig jaar betrokken waren bij het pesten, nog steeds raar doen. Maar dat zit dan meer in raar kijken en negeren.

BerichtGeplaatst: 29 aug 2018, 19:43 
Volwassene

hier zit de stress er ook al weer flink in. dochter lief maakt zich overal druk om (ook alles wat nog niet nodig is). Ze heeft drie fijne schooldagen gehad hoor, maar denkt weer overal veel te veel over na en dan is er gewoon te veel wat meteen op haar af komt. Lekker overprikkeld dus.

Ze benoemde vandaag weer dat ze zich zo anders voelt dan de rest in de klas (ondanks dat ze best lekker ligt hoor in de groep) Dat blijft terug komen. Ze is blij dat de plusklas volgende week weer begint. Komend weekend vieren we haar evrjaardag en krijgt ze na heeeeeel lang sparen, zeker anderhalf jaar, een laptop. Laatste beetje geld wordt door ons bijgedragen. We gaan dan ook samen leren hoe het internet veilig gebruikt kan worden en uitzoeken hoe ze daar haar huiswerk kan maken (via de digitale leeromgeving) enzo.
Een telefoon mocht ze van mij nog niet aangezien ik daar minder controle op kan hebben en minder kan helpen in hoe je veilig internet gebruikt.

Aangezien ze meer peercontact zoekt kwam ze ermee dat ze het heel leuk zou vinden om met een (of enkele) hoogbegaafde meiden, e-mailvriendinnen te worden. Ze zou het leuk vinden om ervaringen uit te kunnen wisselen en situaties uit het dagelijks leven met elkaar te delen enzo. gewoon een penvriendinnen idee over de e-mail. Dus mochten er meiden zijn die een e-mail adres hebben en af en toe al een e-mailtje kunnen sturen en het leuk zouden vinden dan mag je het zeker pmen.

Bij ons is dochter natuurlijk de jongste, dat maakt het praktisch misschien makkelijker. De andere 2 gaan hun eigen weg, met sleutels enzo :) dus het is niet zo dat zij naar school fietst en ik er met een ander kind achteraan.
Daarnaast voelt ze zich soms alleen thuis, terwijl dan in de ochtend gewoon de oudste nog op bed ligt te snurken tot een uur of 12. En ze weet dat als er echt iets is ze haar grote broer best wakker mag maken bijvoorbeeld.
Ook heb ik al wat ervaring opgedaan met dingen alleen doen bij de andere 2 :) heb er al even aan kunnenw ennen, zal ook wel helpen.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2018, 08:55 
Volwassene

elora schreef:
Aangezien ze meer peercontact zoekt kwam ze ermee dat ze het heel leuk zou vinden om met een (of enkele) hoogbegaafde meiden, e-mailvriendinnen te worden. Ze zou het leuk vinden om ervaringen uit te kunnen wisselen en situaties uit het dagelijks leven met elkaar te delen enzo. gewoon een penvriendinnen idee over de e-mail. Dus mochten er meiden zijn die een e-mail adres hebben en af en toe al een e-mailtje kunnen sturen en het leuk zouden vinden dan mag je het zeker pmen.
Misschien vindt J dat wel leuk. Maar die is natuurlijk net 9, zou dat een probleem zijn? Ze heeft een eigen account, maar mag tot nu toe maar af en toe op de computer thuis. Ik probeer te regelen dat we een desk top beneden krijgen voor de meiden. Op t moment is dat nog een budgetaire uitdaging, maar ik zal er wel aan moeten dit jaar denk ik.

Welke belangstelling heeft je dochter nog meer? Mijn J houdt van lezen, natuur, onderzoeken, tekenen, schilderen, 'mode ontwerpen' (is nu nog beperkt tot jurken voor haar getekende heldinnen ontwerpen), schaatsen, moppen

Balen hè, dat die stress zo snel toeslaat.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2018, 09:30 
Volwassene

Ik kan ook eens aan mijn dochter vragen of ze dat leuk vindt.
Ze is bijna 10. Ze houdt van tekenen, Japan, manga/anime, muziek (spelen en luisteren), vlogs/vloggen, geschiedenis en aardrijkskunde. En shoppen, aldus oudste zelf. :wink:

BerichtGeplaatst: 30 aug 2018, 19:11 
Volwassene

Mijn J. misschien ook wel. :D Ik stel een meidensubforum voor. :lol:

BerichtGeplaatst: 30 aug 2018, 20:02 
Volwassene

de leeftijd maakt niet uit. Ze is zelf ook nog 9 nu bijna 10. Ze zei zelf 9, 10 of 11 en wel in groep 7, want dan ga je daarna samen naar groep 8 :) wat ze een h eel spannend jaar vindt.
Ze houdt van sport, buiten spelen, muziek, verder speelt ze gewoon nog graag: playmobiel, lego enzo, kleding en stijl enzo is inmiddels ook een ding. vloggen vind ze het einde. zoiets als wie is de mol op tv is ook altijd helemaal hype.
Ik geloof dat het niet super belangrijk vindt dat ze dezelfde hobby's hebben, meer gewoon lekker een beetje ontdekken dat de wereld groter is dan je klas ofzo :) en als het niet klikt denk ik dat de e-mail van zelf minder worden. Ik zelf monitor eigenlijk altijd wel een beetje mee, (lees niet alles letterlijk, maar scan regelmatig even de vibe enzo. dochter laat het nu ook nog allemaal graag lezen omdat ze me wil betrekken.

Ze zoekt denk ik vooral dingen als: ben jij al bij de schooldokter geweest?, hoe is het bij jou op school, ken je dat leuke nummer op YouTube, speel jij ook dat spelletje, wat doe je in de pauze? etc. mag ik lid worden van je vlogs enzo :)

Als d emeiden het zelf een leuk idee vinden mogen jullie het laten weten hoor en zo niet ook geen enkel probleem. dit soort dingen moeten vooral vanuti de kids komen.

wij hebben nu ook geen gezamenlijke computer hoor. Ze gebruikt mijn laptop als het echt nodig is. Straks een weg vinden met haar eigen laptop wordt voor ons beide een zoektocht. ook benoemd hoor, dat het voor mamma ook even wennen is om haar daarop los te laten. :) en dat we elkaar maar een beetje moeten helpen.

BerichtGeplaatst: 31 aug 2018, 09:26 
Volwassene

Ik zal het oudste voorstellen. Benieuwd of ze wil mailen. Ze heeft sinds een tijdje een eigen e-mailadres en ook ik kijk wel mee met haar online activiteiten. Eigen pc heeft ze wel, maar geen wifi. Kan zo geregeld worden, maar vinden we haar nog iets te jong voor.

Oudste kwam gister met een bui uit school. Hevige teleurstelling vanwege een speelafspraak die niet door kon gaan, maar ik zag al gelijk dat er meer achter zat. Thuis vertelde ze dat een klasgenoot naar had gedaan. Het meisje vond het niet kunnen dat oudste met een vriendinnetje uit een klas hoger speelde op het plein. Dan mocht ze weer meespelen met haar eigen klas, dan weer niet van dat meisje. Ze zou ook geduwd hebben en commentaar hebben geleverd op het feit dat oudste snel huilt. We hebben het gehad over wat je kan doen in zo'n situatie. Een assertieve reactie ziet oudste niet zitten omdat ze bang is dat ze straf krijgt als ze op een ferme toon zegt: 'He *naam meisje*, nu moet je ophouden en wegwezen want ik ben dit zat! En ga naar de juf als je niet verdwijnt!' De frustratie zat haar hoog en uiteindelijk waren mijn tips niet goed, maar ze kon ook niet onder woorden brengen wat voor tips voor haar dan wel werken. We hebben van de vakantie een boek gekocht speciaal voor kinderen met tips en uitleg over situaties die je tegen kan komen met klasgenoten en vrienden en hoe je daar mee omgaat. Dus ik heb haar maar naar het boek verwezen en benoemd dat het meisje waarschijnlijk volgende week al weer vergeten is waar ze mee bezig was. Wel lastig hoor, zoveel frustratie. Ze laat er echt haar dag door verpesten. Terwijl ze ook heel enthousiast was over een les over Egypte bij geschiedenis.

Ze had ook een wazig verhaal dat ze van de juf haar buurman moest aansporen als hij niet deed wat de juf zegt, omdat hij niet altijd goed luistert? Oudste had daar niet zo'n zin in en dat kan ik begrijpen. Ze vond het wel een goed idee om eerst haar eigen zaken op orde te hebben en dan pas klasgenoot te helpen als dat nog lukte.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2018, 16:46 
Volwassene

wat vervelend dee dat dat toch nog niet helemaal lekker loopt. Af en toe ben ik wel blij dat als je bij die kleine van mij de grens bereikt dat ze gewoon slaat, en iedereen in de klas weet dat ze dan nog hard slaat ook. ze heeft het een keer gedaan, midden in de klas. Sinds dien weet iedereen dat als de grens bereikt is het ook klaar is. Dat scheelt een boel getreiter.
Al wordt ze ook wel eens geplaagd hoor en ik moet zeggen dat meiden echt lelijk kunnen zijn als ik dan hoor wat er gezegd wordt. Als je daar gevoelig voor bent komt het dan ook keihard aan.

zeker raar dat ze haar buurman zou moeten helpen. hopelijk ligt dat verhaal net wat anders.

Gisteren verjaardag gevierd. Ze heeft enorm genoten, maar was wel al snel overprikkeld en dat terwijl we amper bezoek hadden. Ze is er niet zo goed in zegt ze zelf :) al lag ze tevreden in bed doordat het gewoon even om haar ging.

het eerste mailtje is eruit, naar de dochter van Dee :) ze vindt het super leuk, maar ook wel spannend.. ga je dan zeggen dat je hoogbegaafd bent of net, en wat moet je vragen, schrijven.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2018, 17:03 
Volwassene

Gefeliciteerd Elora!
Ik begrijp ook wel wat je dochter bedoelt. Ik heb net een hele gezellige middag met vrienden achter de rug die ik ook niet elke week zie en toch ben ik moe. Tel daar een familiedag op zaterdag bij op en mijn sociale vaatje is wel redelijk leeg getapt. ;)

Ik heb dochter trouwens al lang en breed verteld dat jouw dochter ook hoogbegaafd is...was ik iets te enthousiast? Ik vind het ook weleens lekker als je dat gewoon kunt zeggen zonder dat mensen stil vallen of je raar aankijken. Oudste heeft daar zelf ook wel behoefte aan, andere hb kinderen leren kennen.

Meiden onderling kunnen inderdaad heel gemeen zijn. We hebben dat zelf ook ervaren (zie de veeeeeele berichten van mijn kant over gedoe in de klas). Ik probeer het wat kleiner te maken voor oudste. Natuurlijk wel serieus nemen en erover praten enzo, maar de dochter van onze vrienden die op bezoek waren (ook hb en bijna 10 jaar), maakt exact dezelfde dingen mee in de klas. Eigenlijk is het dus onoverkomelijk, dit soort dingen. Zeker als je een zachtaardig karakter hebt en je aan de regels wilt houden en dus niet snel terugslaat. Soms denk ik ook: mep er nou eens op los meid! Maar ik weet ook wel dat dat niets oplevert. Uiteindelijk.

Vond het trouwens wel tof om te zien hoe gemakkelijk die twee meiden contact maakten. Dat is bij allebei ook weleens anders geweest.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2018, 19:11 
Volwassene

Goed, tot zo ver de positieve berichten...geen idee wat er nou weer is met dochter'lief', maar er is weer eens geen land met d'r te bezeilen... :|

BerichtGeplaatst: 03 sep 2018, 20:02 
Volwassene

ohjee nieke, misschien gewoon een baaldag? hopelijk dan :)

en Dee, je mag het gewoon zeggen hoor, ze wilde graag iemand die ook hoogbegaafd was, zodat ze zich een beetje 'hetzelfde' kon voelen ofzo. dus ze weet ook dat ik jou dochter hier gevonden heb voor haar :) ze heeft het uiteindelijk niet in haar briefje gezet.

hier werd ineens vol goede moed aan de nieuwe schoolweek begonnen.. viel bijna achterover toen ze zin had in school vanochtend. wat fijn is dat zeg, hopelijk blijft die moed er nog even in.

Pagina 4 van 8 [ 152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende