Het is nu 26 sep 2018, 10:28

Pagina 2 van 5 [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Groep 7 2018/2019
BerichtGeplaatst: 19 jul 2018, 14:34 
Volwassene

haha nee, er is maar een meester en die kreeg vorig jaar een dochtertje dus een rompertje gekocht met gitaar bij Ali express (hij speelt gitaar) en dit jaar had mijn jongste hem
en nu had een handdoek met RELAX erop, vond ik wel toepasselijk met deze zomerse dagen, zo voor de zomervakantie, ach.... :D

L. jan. 2008 pientere jongen met een concentratie/opstartprobleempje
R. apr. 2010 HB of gewoon pienter? Van groep 3 naar groep 5 2017/2018
En ik? geen HB, wel een beetje gek.
 Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 19 jul 2018, 14:39 
Volwassene

@Dee85: Voor een bepaalde juf heb ik inderdaad zelf een kaartje geschreven, naast het cadeautje wat mijn dochter haar gaf (versierde bloempot met plant/bloemen die ze zelf had uitgekozen).
Als afscheid van de kleuterklas hebben we namens alle groep 2 kinderen ook een prentenboek met erbij passend geknutseld cadeautje gegeven. Dat soort dingen vind ik extra leuk, maar dan wel met de hele klas. Individueel wordt het dan vrij prijzig, omdat het hier niet bij één juf per kind blijft (maar meestal een stuk of 4)...

BerichtGeplaatst: 24 jul 2018, 21:21 
Volwassene

Hier ook niet zo van cadeautjes. Veel leerkrachten waren het niet waard :oops: In Australië is dat niet gebruikelijk dus ik kende het ook niet. I was dit jaar gelukkig genoeg met de leerkracht en stagiaire dat ze voor beide een kaart heeft geknutseld.
Nu net een paar dagen vakantie. Die laatste rommelweek is altijd moeilijk voor I maar fijn dat ze zelf in begint te zien hoe ze hier het beste mee om kan gaan.

BerichtGeplaatst: 28 jul 2018, 14:57 
Volwassene

Ik doe niet mee aan de kadootjes race hier. Als mijn dochter iets wil maken mag het, ze is niet verplicht. Hier staan er wel het hele schooljaar wat boeken van ons in de klas, kreeg ze deze zomer mee terug naar husi met de vraag of ze na de zomervakantie nog terug naar school mochten. De klas was er actief in aan het lezen en mijn dochter vond er niets aan. Had ze bewaard van de oudste 2.

Mijn dochter is heerlijk aan het bijkomen in de vakantie. wel een hoop vrienden op vakantie, maar ze vermaakt zich prima. Ze komt vooral tot rust. Is weer uitgebreid aan het spelen, terwijl ze aan het eind van het schooljaar daar amper de rust voor is.

Ze baalt wel een beetje dat er minder getraint kan worden deze vakantie. ze werken met een vakantierooster. ze mag wel zelf extra trainen, maar door de hitte is dat er nog niet echt van gekomen.

BerichtGeplaatst: 06 aug 2018, 16:28 
Volwassene

Geloof dat oudste nu een beetje aan komt op het punt van verveling. Er is genoeg gechillt, gelezen en aangerommeld. Het is tijd voor wat actie. Merk het vooral aan het feit dat ze minder lang met iets bezig is, dat ze meer om ons heen zoemt en dat ze bij het minste of geringste zo uit haar velletje kan springen. Tegelijkertijd was ze ook bijzonder moe van de logeerpartij met nichtje die hier twee nachtjes is geweest. Nog eventjes en we gaan op vakantie. Waar wij heen gaan, is van alles te doen en te beleven.
Ze mist ook haar vriendinnen wel. De meiden van school zijn op vakantie, in de straat nog niet echt vriendinnen gemaakt (das echt anders dan vroeger!). Gelukkig is er nog wel 1 vriendinnetje hier met wie ze geregeld afspreekt.

Ik denk dat ze uiteindelijk een meisje is dat het 't beste doet op de drie R-en.

BerichtGeplaatst: 06 aug 2018, 20:09 
Volwassene

Hier gisteren een huilende dochter: 'Ik wil niet naar groep 7!' We zijn heerlijk op vakantie en ze geniet enorm, maar gisteren sloeg het bij haar ineens in. De helft van de vakantie is voorbij en groep 7 komt nu wel erg dichtbij.
Ik snap het helemaal: zat ze afgelopen jaar na haar versnelling (gr 5 overgeslagen) nog bij haar oude vertrouwde groep in 5/6, nu komt ze in groep 7/8 bij jongens die 3 of 4 jaar ouder zijn. Best wel veel nogal drukke jongens ook. En na 2,5 weken al schoolkamp... Ik hou ook mn hart vast, maar dat probeer ik niet te veel te laten merken. Ik heb wel gezegd dat ik het begrijp dat ze het spannend vindt, maar ook dat ik erop vertrouw dat ze het kan. Gelukkig krijgt ze twee juffen die ze wel aardig vindt.
Maar eerst nog met volle teugen genieten van drie weken vakantie!

BerichtGeplaatst: 07 aug 2018, 11:43 
Volwassene

Wow Rozemarijntje, dat is ook wel big time growing up! Ik snap het helemaal. Oudste hier zou ook echt nog niet toe zijn aan een week weg zonder ouders.
Aan de andere kant: na 2,5 week is snel, maar ik denk dat het haar ook goed kan helpen te binden met haar nieuwe klasgenoten. Eenmaal daar vindt ze het misschien helemaal fantastisch. Lekker tot veel te laat giebelen met andere meiden, disco, leuke excursies. Het zal vast goed komen. Al zal het ook wel een kwestie van loslaten zijn voor jou...die huilende moeders die de bus staan uit te zwaaien: ik snap ze helemaal. Niet dat jij dat gaat doen hoor. ;)

BerichtGeplaatst: 08 aug 2018, 07:29 
Volwassene

Dat is ook spannend!

Hier ook na een klein aantal weken een week op kamp. Ik weet nog niet precies wanneer (ivm de schoolwissel), maar wel dat het voor de herfstvakantie is, ivm de groepsvorming inderdaad. Ik heb het mijn dochter nog maar niet vertelt, dan gaat ze toch alleen maar lopen stressen ed. We horen het eind augustus wel.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2018, 08:43 
Volwassene

Hier gelukkig maar 3 dagen, dat scheelt. Is ook al meer dan genoeg, ze slaapt normaal van 8 tot 7 en heeft dat echt nodig...

BerichtGeplaatst: 11 aug 2018, 20:18 
Volwassene

spannend hoor al die kampen! Het werkt vaak wel moet ik zeggen voor de klassenbinding. Ze zullen zich echt wel redden hoor!
Hier gaat ze in groep 8 pas op kamp. Gelukkig, want ze is langzaam aan nu een beetje over haar heimwee aan het heenkomen. Ze vindt ergens anders eten en slapen echt een ding. Ze heeft wel hulp van een fantastische moeder bij haar beste vriend die haar nu een paar keer (na eerst paar keer terug naar huis brengen) succesvol door de nacht heen heeft geholpen, waardoor ze er veel meer vertrouwen in heeft gekregen.
anders zou het echt conflict worden voor haar kamp, ze wil namelijk zeker weten wel mee, en wil niet onderdoen aan de rest met slapen, maar kan het eigenlijk niet.

ondanks dat we weinig geld hebben om er echt op uit te gaan deze vakantie, genieten we wel! We doen goed ons best om samen leuke dingen te doen. Even extra tijd voor samen een spelletje doen, wat bakken etc. De kleinste mist het wel dat we er niet echt op uit kunnen gaan. Hopelijk volgend jaar wat beter. we zorgen elke dag voor input om haar hoofd bezig te houden. Doolhof race is nu het favoriet. Er is een website waar je heel handig doolhoven kan uitprinten. Dan doen we 2 dezelfde en dan wie het eerst van het begin tot het eind is met zijn potlood zonder fout te lopen. Dus in je hoofd moet je het hele doolhof lopen. Nou ze zijn enorm hoor!
https://krazydad.com/

Verder is er voor ons gekookt door de jongste vandaag! heeerlijk, ze had een echte maaltijd gemaakt. Alleen even geholpen met afgieten en tafeldekken.
Gebakken aardappels, gemarineerde kalkoenfilet, groentespiesjes en sperzieboontjes.

Hier een dochter die nog geen zin heeft in school, maar het wel leuk vindt om naar groep 7 te gaan.

BerichtGeplaatst: 12 aug 2018, 06:56 
Volwassene

Misschien nog een aanrader: geocachen. Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar het is gratis en kan dichtbij huis. Natuurspeeltuinen zijn hier ook altijd een hit, maar ik heb kinderen die graag actief bezig zijn, vooral de oudste.

Ik verwacht dat de oudste het kamp fantastisch gaat vinden (misschien met wat heimwee), alleen vooraf kan ze er megagigantisch om stressen. Zo erg dat er geen land mee te bezeilen is. En dat vind ik niet nodig, in ieder geval geen maandenlang, dat is voor niemand leuk of goed. Dus daarom wacht ik liever met vertellen. :)

BerichtGeplaatst: 12 aug 2018, 10:08 
Volwassene

Zo doe ik het ook vaak met spannende dingen, Nieke. Voordeel van een nieuwe school voor jullie: ze weten nog van niks. Hier staat het al jaren van tevoren vast dat je op kamp gaat in groep 8. :roll:

Meiden zijn een beetje hangerig op het moment. En oudste wat zenuwachtig, want bijna op vakantie. Gewoon ergens in Nederland en maar voor 5 dagen, maar genoeg dus voor de ehh nodige darmklachten en korte lontjes. :wink: We hebben een grotere vakantie geboekt naar Londen dit najaar. Dat vindt ze echt machtig mooi, ze wil er al zolang graag heen en we dachten: het is nu of nooit. Dus de heenreis met de boot en trein en de terugreis Eurostar. Nu nog een appartementje boeken. Moeten we snel zijn, want het raakt erg snel vol.
Heb een goedkope maar leuke action cam gekocht, die gaan we deze vakantie uittesten en die mag dan ook mee naar Londen. Oudste vindt vloggen helemaal te gek en het leek ons leuk om haar een beetje te laten aanrommelen met filmpjes bewerken.

BerichtGeplaatst: 12 aug 2018, 15:58 
Volwassene

Op de oude school zou ze ook in groep 7 gaan, maar dan aan het eind van het schooljaar. Op de nieuwe school gaan ze vanaf groep 6, maar normaal kennen ze dan natuurlijk wel al kinderen ed.

Plan voor Londen klinkt super! Leuk vooruitzicht. :) En nu lekker in NL. Is ook prima. Wij hebben er net een weekje opzitten. Prachtig weer gehad, dus zeer geslaagd.

BerichtGeplaatst: 16 aug 2018, 12:01 
Volwassene

pffff maandag begint school alweer...
Aan de ene kant fijn, weer vast ritme met de meiden. Maar aan de andere kant zie ik er ook wel tegen op, na dat meidengedoe vorig jaar. J komt als verse 9-jarige in die groep. Gelukkig heeft ze nu wat succeservaringen met vriendschap opgedaan. Op vakantie nog in het kielzog van kleine zus. Maar afgelopen week was ze bij een bouwdorp samen met één vriendin (ook een J :lol: ) en verder een groepje onbekende meiden. ze had het super naar haar zin en ik zie mijn vrolijke meisje weer terug. Niet die uitbarstingen en 'geen zin' . Nog wel onenigheid met zusje, maar niet meer 'ik haat je!' .
Zaterdag nog haar kinderfeest, waar ze niet één kind uit de klas voor heeft uitgenodigd. .. ben benieuwd hoe dat gaat lopen want ook voor dat feestje was heel wat geduld nodig om haar wilde en controlerende plannen voor dat feest wat 'zachter' en minder gecompliceerd te maken...

We moeten even bedenken hoe we dit komend schooljaar gaan aanpakken :?

BerichtGeplaatst: 16 aug 2018, 19:13 
Volwassene

Onze dochter haar beste vriend zit ook niet in dezelfde klas. Dit vind ze juist heerlijk, dan speelt school en wat daar gebeurd geen rol in de speelactiviteiten en niemand bemoeid zich er mee. Ze kunnen gewoon lekker doen en laten wat ze willen.

gek idee dat het bij jullie alweer begint maandag. wij hebben nog een weekje langer, volgende week hier ook bouwweek. ze is er uit wat ze wil doen en met wie dus dat komt goed.
Ben benieuwd naar de eerste schoolervaringen van iedereen.

wat gaan jullie doen met het kinderfeestje??

onze dochter denkt ook al veel na over haar verjaardag. haar 10de verjaardag komt langzaam aan in zicht.

BerichtGeplaatst: 17 aug 2018, 16:54 
Volwassene

elora schreef:

wat gaan jullie doen met het kinderfeestje??

Ze wilde graag thuis en dan allerlei spelletjes doen. Eigenlijk wedstrijdjes tussen 2 teams, maar dat is dus één van de dingen die we hebben afgezwakt ;). Het was echt een stressproject voor haar en ze wilde alles tot in de puntjes vastleggen. Gelukkig heeft ze dat wel een beetje kunnen loslaten.

ze beginnen met kadootjes en zelf je cupcake versieren (hebben we vandaag samen gebakken), even een namenspelletje (het zijn allemaal vriendinnen uit verschillende richtingen: zoals scouting, zwemles, school etc) dan buiten allerlei spelletjes in teams. maar de teams zijn niet vast: we hebben twee schaaltjes met de namen en na elk spel trekken we één naam uit elke schaal en die wisselen om. tussendoor natuurlijk limo en chips, dan samen het eten maken (wraps) en op het laatst een piñata uit elkaar slaan
Haar vader woont in een wooncomplex met een hele grote gezamenlijke tuin, dus perfect voor zo'n feestje.
Ik ben wel benieuwd hoe het mixt.

Wat wil jouw dochter doen?

BerichtGeplaatst: 17 aug 2018, 17:16 
Volwassene

Klinkt super leuk! Veel plezier!

BerichtGeplaatst: 17 aug 2018, 18:04 
Volwassene

Klinkt erg leuk!

K is deze vakantie minder ontspannen dan eerdere jaren. Als er iets niet helemaal gaat zoals zij (of ik) wil dan is het gelijk huilen en boos naar boven. Als het iets is waarvan ze zelf vind dat het dom is van zichzelf gaat ze zichzelf slaan. Hoe vaak ik ook zeg dat het niet erg is, dat iedereen fouten maakt, of dat iets niet fout is maar ik een tip geef hoe het makkelijker /sneller kan, het maakt allemaal niet uit. Ik heb nu gezegd dat ze zichzelf in ieder geval geen pijn mag doen. Maar hoe kan ik dit patroon doorbreken?
Ik word er zelf zenuwachtig van, durf bijna niets meer te zeggen.

BerichtGeplaatst: 18 aug 2018, 14:42 
Volwassene

Petrak, deels wel herkenbaar. Maar het zichzelf slaan niet (dat deed oudste wel toen ze jonger was). Wat je er aan doet weet ik niet precies; we proberen hier veel geduld te hebben en aan te moedigen. Een compliment geven voor het proberen, het durven en niet zozeer voor het resultaat. Oudste is op muziekles gegaan o.a. om fouten te leren maken. Verder hebben we nauw contact met school wat dit betreft, zodat we op 1 lijn zitten. Zij hebben ook de nodige dingen gedaan om oudste op dit vlak te helpen. Dit jaar start ze ook met een externe plusklas waar ze op dit gebied een hoop kan leren.

Kun je een reden bedenken waarom ze nu gestrester lijkt dan voorgaande jaren? Is het misschien ook een stukje prepuberteit dat mee zou kunnen spelen? Dat merk ik hier thuis wel. Het ene moment kan alles goed zijn en het andere moment heb ik iets gezegd of gedaan wat haar triggert en dan stampt ze boos naar haar kamer. En dan weet ik echt niet wat ik nou verkeerd deed of bedoelde ik het niet kwaad. De stemmingswisselingen zitten vooral in haar en ik probeer daar zo goed als kan rekening mee te houden.

Wij hebben nog een week vakantie en nog helemaaaaaaaal geen zin in het gewone leven. :wink: A.s. vrijdag mogen de kids een half uurtje naar school om kennis te maken met hun nieuwe leerkrachten en alvast een kijkje te nemen in hun klaslokaal. Dan weten ze maandag precies waar ze zitten, geeft ze wel rust.

BerichtGeplaatst: 18 aug 2018, 18:40 
Volwassene

dat klinkt als een leuk feestje. Goed idee steeds 2 kinderen wisselen voor de teamdiversiteit!

Petrak, sowieso benoemen dat je niemand pijn mag doen en dus ook jezelf niet. en een alternatief aanbieden voor die momenten. Bijvoorbeeld dat ze kan zeggen dat ze gestresst is of iets geven om in te knijpen ofzo voor dat soort momenten. Het moet er toch uit.
en dan op een niet stress moment benoemen dat je ziet dat ze snel boos wordt en of er iets aan de hand is, hopelijk vertelt ze dan wat. zo niet zou ik benoemen dat ze het mag vertellen als ze ergens mee zit of tegenop ziet ook als dat om bijv jou gaat.

Hier hetzelfde als Dee, we hebben nog een week en we genieten met volle teugen. Hier geen terugkom dat ofzo voor de kids. Wel vreemd ook in de vakantie, dan is zeker niet iedereen er?

Pagina 2 van 5 [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende