Het is nu 22 aug 2018, 09:09

Pagina 5 van 10 [ 200 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Groep 5 - 2017/2018
BerichtGeplaatst: 10 okt 2017, 09:20 
Volwassene

Hier hetzelfde verhaal als bij Irisje vwb testen. School pakt het op, iedereen is het erover eens dat het een slim ventje is. Dus geen noodzaak (vooralsnog) om te testen. Ook geen idee of hij echt hb is eerlijk gezegd. Cognitief is hij heel sterk en maakt grote sprongen. Maar zijn zus, die cognitief wat minder sterk is, is 'hoogbegaafder' in haar doen en laten zeg maar. Zij is wel getest vanwege problemen.

Mvark, wat raar dat ze op een hb-school niet aan doortoetsen doen en principieel niet versnellen. Je moet toch eerst weten wat het niveau van een kind is? Helemaal op een hb school zou je dat wel verwachten.

Vanmiddag gesprekken op school. Zoon is de laatste weken steeds tot laat wakker. Voor ons wel een signaal dat hij onvoldoende uitdaging krijgt en niet moe genoeg is.

BerichtGeplaatst: 10 okt 2017, 09:54 
Volwassene

ElisHug schreef:
Hier hetzelfde verhaal als bij Irisje vwb testen. School pakt het op, iedereen is het erover eens dat het een slim ventje is. Dus geen noodzaak (vooralsnog) om te testen. Ook geen idee of hij echt hb is eerlijk gezegd. Cognitief is hij heel sterk en maakt grote sprongen. Maar zijn zus, die cognitief wat minder sterk is, is 'hoogbegaafder' in haar doen en laten zeg maar. Zij is wel getest vanwege problemen.

Mvark, wat raar dat ze op een hb-school niet aan doortoetsen doen en principieel niet versnellen. Je moet toch eerst weten wat het niveau van een kind is? Helemaal op een hb school zou je dat wel verwachten.

Vanmiddag gesprekken op school. Zoon is de laatste weken steeds tot laat wakker. Voor ons wel een signaal dat hij onvoldoende uitdaging krijgt en niet moe genoeg is.

Hier precies hetzelfde. Als er eentje hoogbegaafd lijkt, dan is het de oudste. Hij kan slapend stof tot zich nemen..

en sporten Ellishug..?

L. jan. 2008 pientere jongen met een concentratie/opstartprobleempje
R. apr. 2010 HB of gewoon pienter? Van groep 3 naar groep 5 2017/2018
En ik? geen HB, wel een beetje gek.
 Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 10 okt 2017, 14:38 
Volwassene

Het is inderdaad een bijzondere hb-school in dat opzicht. Ik ga eens kijken of ik ze toch zover kan krijgen dat ze doortoetsen... ik weet nl dat sommige kinderen wel worden doorgetoetst (maar dat komt doordat een ouder daar heel dicht op zit), maar niet allemaal. Het is en blijft een lastig verhaal...

Ook hoe ze het "leren leren" aanpakken vind ik heel bijzonder. Ze geven ze een bijzonder moeilijke opdracht (waarvan ze eigenlijk wel weten dat niemand de opdracht werkend afkrijgt in de tijd) om de kinderen een faalervaring te geven, zodat ze eraan kunnen wennen dat niet altijd alles makkelijk is. Mijn oudste is inmiddels compleet afgehaakt, die doet zijn best niet eens meer (en zijn zelfvertrouwen is ondertussen tot 0 gedaald), en O was ook bijzonder teleurgesteld. Ik geloof persoonlijk meer in succeservaringen...

Maar goed, dat gesprek moeten we met school aangaan....

BerichtGeplaatst: 10 okt 2017, 20:42 
Volwassene

Op onze hb school doen ze in principe ook niet aan doortoetsen. Maar versnellen sluiten ze niet uit. Toen we op zoek gingen naar een hb school waren er meerdere waarbij ze een evrsnelling zelfs terug zouden draaien.

Zoonleif gaat op school op zich heel goed. Maar hij gaf van de week aan dat hij buikpijn had en tegen papa in de auto het verwijt dat hij dat al drie maanden had en we er niets mee deden. (Hij zegt af en toe dat hij buikpijn heeft, maar we merken er niet zoveel van). Hij zegt ook dat hij school saai vindt, maar eigenlijk hoor ik hem meestal wel enthousiast over school. Misschien gewoon tijd voor vakantie?

Maak me wel zorgen om zijn driftbuitjes, heeft het toch met school te maken, of met alle wijzigingen en chaos (verhuizing, en nog niet alles op orde) of heeft hij last van het feit dat ik niet goed in mijn vel zit en regelmatig ziek/migraine heb? Hij is ook heel dwingend met dat alles naar zijn zin moet. Maar ik merk dat zijn vriendjes dat allemaal ook wel hebben, dus misschien is het de leeftijd? Ik hoorde ook een moeder vertellen dat er weer een nieuwe rangorde moet worden ingesteld (nieuwe combi) en met zulke sterke persoonlijkheden...

In de klas is zoon heel rustig en met zijn feestje ontpolfte hij, waren zij vriendjes en vooral het vriendinnetje wat mee was verbaasd dat hij zo was, want op school is hij niet zo.

BerichtGeplaatst: 11 okt 2017, 08:16 
Volwassene

Hier Jenaplan en elk jaar dus een beetje andere groep en voor groep 3 en 6 altijd een grote verandering. De eerste maand merk je inderdaad dat iedereen weer even zijn plekje moet vinden en de een gaat daar meer mee aan de slag dan de ander.
Nu groep 5, dus behoort hij tot de oudste kinderen (al is hij de jongste groep 5-er). Volgens mij bevalt die positie hem wel.

Momenteel toch al korte weken met studiedagen en staking, dat scheelt misschien ook.

We zijn er net achter gekomen dat hij niet goed van dichtbij kan zien, kleine letters moeilijk lezen. Ik wou hem een stukje uit de krant voor laten lezen voor een spreekbeurt. Dat lukte niet. Zegt hij dat hij nooit kleine letters kan lezen en in de schoolbieb altijd lang bezig is met boeken zoeken met grotere letters. Hij zei zelfs dat hij op de kleuterschool al geen kleine letters kon lezen. Gewoon nooit opgevallen, maar voor hem is het blijkbaar normaal.
Het enige wat ik soms wat vreemd vond is dat hij 's middags nog wel eens hoofdpijn heeft.
Ogen laten onderzoeken en nu krijgt hij een bril.
Verder gaat het, afkloppen, goed op school.

BerichtGeplaatst: 11 okt 2017, 10:54 
Volwassene

Eekhoorntje schreef:
Maar hij gaf van de week aan dat hij buikpijn had en tegen papa in de auto het verwijt dat hij dat al drie maanden had en we er niets mee deden. (Hij zegt af en toe dat hij buikpijn heeft, maar we merken er niet zoveel van). Hij zegt ook dat hij school saai vindt, maar eigenlijk hoor ik hem meestal wel enthousiast over school. Misschien gewoon tijd voor vakantie?

Als er voor buikpijn geen lichamelijke oorzaken zijn te vinden, dan is het bij kinderen vaak toch wel spanning (which reminds me.... jongste dochter klaagt laatste tijd ook over buikpijn :? ook nog maar even achteraan gaan...) ; en het verschil tussen gedrag thuis en op school is ook wel een indicatie dat er iets in ieder geval niet klopt. Is hij enorm aan het aanpassen? op zijn tenen lopen?
Kun je dit bespreken op school?

BerichtGeplaatst: 11 okt 2017, 11:06 
Volwassene

Mvark schreef:
Ook hoe ze het "leren leren" aanpakken vind ik heel bijzonder. Ze geven ze een bijzonder moeilijke opdracht (waarvan ze eigenlijk wel weten dat niemand de opdracht werkend afkrijgt in de tijd) om de kinderen een faalervaring te geven, zodat ze eraan kunnen wennen dat niet altijd alles makkelijk is. Mijn oudste is inmiddels compleet afgehaakt, die doet zijn best niet eens meer (en zijn zelfvertrouwen is ondertussen tot 0 gedaald), en O was ook bijzonder teleurgesteld. Ik geloof persoonlijk meer in succeservaringen...
.

oh man.... :shock:
Ik ben echt even flabbergasted (en daarom is misschien mijn reactie niet zo genuanceerd, en natuurlijk alleen gebaseerd op wat jij vertelt....)
faalervaringen zijn toch geen doel op zich? :shock: Dat klinkt in mijn oren als psychische mishandeling... dat is niet werken aan een growth mindset, dat is kinderen willens en wetens op het verkeerde been zetten en vertrouwen ontnemen (in zichzelf, maar ook in de leerkrachten).
waar is het adagium van aansluiten bij de zone van naaste ontwikkeling? opdrachten waar je hard aan moet werken, maar waarvan je gaandeweg ook merkt dat als je die extra stap neemt, je het ook kunt halen? waardoor je vertrouwen krijgt in je lerend vermogen en leert dat hard werken zijn nut heeft? Waar is het zoeken naar de glinstering in de ogen van je leerlingen?

Wat is de gedachte hierachter? welke visie op leren?

BerichtGeplaatst: 11 okt 2017, 15:25 
Volwassene

yolalala schreef:
Mvark schreef:
.

oh man.... :shock:
Ik ben echt even flabbergasted (en daarom is misschien mijn reactie niet zo genuanceerd, en natuurlijk alleen gebaseerd op wat jij vertelt....)
faalervaringen zijn toch geen doel op zich? :shock: Dat klinkt in mijn oren als psychische mishandeling... dat is niet werken aan een growth mindset, dat is kinderen willens en wetens op het verkeerde been zetten en vertrouwen ontnemen (in zichzelf, maar ook in de leerkrachten).
waar is het adagium van aansluiten bij de zone van naaste ontwikkeling? opdrachten waar je hard aan moet werken, maar waarvan je gaandeweg ook merkt dat als je die extra stap neemt, je het ook kunt halen? waardoor je vertrouwen krijgt in je lerend vermogen en leert dat hard werken zijn nut heeft? Waar is het zoeken naar de glinstering in de ogen van je leerlingen?

Wat is de gedachte hierachter? welke visie op leren?

Hmmm misschien heb ik dat niet heel handig neergezet. Het is mijn interpretatie van/mijn zoon's ervaring met dit projectonderwijs. Ik ga de leerkracht nogmaals vragen wat nou precies het doel ervan is. Ik bemerk echter dat ze thuis niks mogen doen aan schoolwerk, ze mogen Spaans bijv. niet thuis leren voorafgaand aan een toets, maar moeten dat op school doen, met als standaard resultaat een laag cijfer. Het interesseert L inmiddels helemaal niet meer, hij spendeert er geen adem meer aan, en heeft er ook geen zin meer in. Het is gewoon bezigheidstherapie...

BerichtGeplaatst: 11 okt 2017, 15:31 
Volwassene

O is gelukkig zijn enthousiasme mbt leren nog niet kwijt. Hij doet thuis topografie, gewoon omdat hij het leuk vindt, doet squla, leert geschiedenis enzovoort. Maar wordt er op school niet gelukkiger van, naar het schijnt, ondanks de overstap naar hb-onderwijs. En hij moet nog 4 jaar, zoals het er nu uitziet...

BerichtGeplaatst: 11 okt 2017, 15:42 
Volwassene

Jee, dat soort dingen doen mijn kinderen niet thuis hoor. :shock: :D
Hier gamen ze, soms knutselen, wel dingen sparen en buiten ravotten met mooi weer.
Heel even rekentuin voor het slapen gaan, maar dat was een blauwe maandag.
Niemand die er hier verder aan denkt om een geschiedenisboek te pakken.
Nou R. zie ik er nog wel voor aan, maar nooit op betrapt tot nu toe..

BerichtGeplaatst: 11 okt 2017, 21:33 
Volwassene

yolalala schreef:
Eekhoorntje schreef:
Maar hij gaf van de week aan dat hij buikpijn had

Als er voor buikpijn geen lichamelijke oorzaken zijn te vinden, dan is het bij kinderen vaak toch wel spanning (which reminds me.... jongste dochter klaagt laatste tijd ook over buikpijn :? ook nog maar even achteraan gaan...) ; en het verschil tussen gedrag thuis en op school is ook wel een indicatie dat er iets in ieder geval niet klopt. Is hij enorm aan het aanpassen? op zijn tenen lopen?
Kun je dit bespreken op school?

Dit is ook het vermoeden dat ik heb. Maar hij verteld zo weinig, vandaag op de fiets gaf hij wel aan dat hij het alleen op woensdag leuk vindt op school, want dan heeft hij engels, en de toestellen gymles op donderdag, de rest vindt hij saai. Hij wil wel nog een andere taal erbij leren, dus dat heeft hij ook bij juf aangegeven. (Bij dochter vorige jaar konden ze met languagenut als extra werk aan de slag.)

Ik heb het er al met juf over gehad, dus we houden het beide (met zijn allen) in de gaten.

Hij lijkt niet op zijn tenen te moeten lopen, in ieder geval niet kwa werk, maar misschien wel in het 'opboksen' tegen de andere jongens?

Vanavond naar atletiek was ook weer drama. Misschien is het goed dat er een weekje vakantie is.

Laatst bijgewerkt door Eekhoorntje op 11 okt 2017, 21:36, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 11 okt 2017, 21:34 
Volwassene

Die manier klinkt niet echt fijn mvark. En vooral omdat jullie bij je oudste zien dat het tegen heeft gewerkt.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 12:14 
Volwassene

@Irisje; hier hetzelfde en daar ben ik stiekem ook wel blij mee. Hij heeft een hele brede interesse en is overal in geinteresseerd, maar leren doet hij wel op school. Enkel rekenen doet hij thuis wel graag, maar dat is dan ook zijn grote passie.

@Mvark; wat ontzettend lastig. Ook ik heb mijn twijfels als ik je bevindingen lees. Je gaat haast twijfelen of hij op HBonderwijs wel beter af is dan op een reguliere school. Zelfvertrouwen is o zo belangrijk voor een kind en voor zijn verdere ontwikkeling. Ik zou niet te lang aanmodderen als ik jou was en kritisch zijn richting school.

Het valt ons overigens op dat de "waarom-fase" bij zoonlief weer even afwezig is. Dat kan twee dingen betekenen; 1) hij is voldoende verzadigd met alle nieuwe info op school of 2) hij mist de trigger, wat duidt op onvoldoende uitdaging. Aan het einde van groep 2 was het overduidelijk het 2e. De "waarom-vragen" vlogen ons pas weer om de oren toen hij de laatste paar weken af en toe met groep 4 mee kon doen. Vooralsnog denk ik dat het nu 1) is, met name omdat hij op vrijdag toch wel vermoeid is als hij uit school komt.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 12:38 
Volwassene

Hier krijgen ze gewoon werk mee dat niet af is, zowel gewoon als projectwerk (ook HBschool). Ze morgen niet vooruit werken op de kerntaken, om te voorkomen dat ze te ver voor gaan lopen. Gup is na de start halverwege vorig jaar in groep 3 op deze school redelijk kort erna doorgetoetst en alsnog naar 4 gegaan (en nu dus naar 5)

Ik zou squla proberen te stoppen, dan is hij zometeen door alle kerntaken heen. Daar zit je ook niet op te wachten. Tijd voor een goed gesprek met school. Hier is gamen ook favoriet, we onderzoeken wat leuker is, minecraft, mario maker of mindstorm. (kan niet overal in investeren hahaha)

zoon 01-2010 groep 5

BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 14:51 
Volwassene

Angel schreef:
@Irisje; hier hetzelfde en daar ben ik stiekem ook wel blij mee. Hij heeft een hele brede interesse en is overal in geinteresseerd, maar leren doet hij wel op school. Enkel rekenen doet hij thuis wel graag, maar dat is dan ook zijn grote passie.

Hier is R. ook heel breed geintresseerd..

BerichtGeplaatst: 14 okt 2017, 11:01 
Volwassene

Zo druk geschreven hier!!

@MvArk klinkt inderdaad apart, doortoetsen of iig voortoetsen lijkt mij van groot belang. Klinkt als een aparte manier van werken. En als hij dan thuis zo erg de uitdaging in het cognitieve gaat zoeken zal ik zeker dat bespreken.
Hier toetsen ze altijd vooraf maar dat dus ze op de reguliere afdelingen ook al. Op de HB afdeling is dat van nog groter belang lijkt mij.

Wij hebben in november gesprek als het goed is en ga dan het leren , leren en tegen grenzen aan kunnen lopen ook eens bespreken. Het gaat op zich lekker ( normaal tegen de herfstvakantie aan is het echt al helemaal klaar) en zl heeft het ook echt naar zijn zin op school nu. Maar hij geeft ook regelmatig aan dat het niet moeilijk is, eigenlijk allemaal best makkelijk. Zou graag zien dat hij ook tegen zijn grenzen gaat aanlopen, leert door te zetten en vooral die hersenen eens goed laat kraken haha.
Hoor om mij heen van veel ouders waar hun kind op fulltime HB onderwijs is begonnen juist verhalen als: " nu moet hij echt aan het werk, dat is wel ff wennen" en " ze vind het wel een stuk moeilijker hoor nu, dat is wel anders nu" en dat soort dingen.
Dat merk ik dus helemaal niet bij zl. Misschien ontwijkt hij moeilijk werk of vertelt hij maar de helft maar heb niet het idee dat hij het nu moeilijk vind. Hij klaagt zelfs soms dat zijn weektaak saai is....
De activiteiten daarom heen vind hij wel leuk ( tweetalig onderwijs dus veel engels, projecten, wiskunde, geschiedenis etc etc)

@HB test, zl is wel getest, al weer een tijd geleden. Konden niet om HB heen met een 145+ uitslag. Voor de HB afdeling natuurlijk ook een uitslag nodig maar gelukkig hoefde we niet opnieuw te testen zoals je soms wel eens hoort.
Vind het altijd wel erg krom dat kinderen op andere scholen voor de plusklas soms perse 1 / A scores moeten hebben op de cito's om tot de plusklas toegelaten te worden. Niet elke HB er heeft dan ( zl ook niet) en dan nog komen er dan soms ook veel goed en hard lerende kinderen in de plusklas. Waar die plusklas vast ook heel fijn voor is maar de doelgroep die het het meeste nodig heeft komt niet aan zijn trekken

@buikpijn
Hier is dat altijd een duidelijk signaal geweest, buikpijn is er vaak als er spanningen zijn en hij niet goed in zijn vel zit. Dit schooljaar gelukkig nog niet gehad.

@nieuwe vrienden maken
Dat vind zl ook nog lastig, niet om ze te maken op zich maar hij wil ook graag snel. Nieuw in de klas ( afdeling) en dan moet je iedereen leren kennen. Het is een kind wat graag allermans vriend wil zijn en dus steeds met iemand anders afspreken. Er is wel een clubje jongens waar hij in de klas vaak mee omgaat maar veel afspreken gebeurt nog niet. En dan heeft hij de neiging om weer met een ander kind af te spreken wat naar mijn idee dan niet altijd klikt. Laatste met een jongen afgesproken die helemaal geen vrienden nog heeft volgens zl....en dus gaat hij met hem spelen maar. Het is een aparte jongen en kreeg zelf erg irritaties ervan haha. Zl past zich aan en is helemaal niet zich zelf...alleen maar raar doen. Eigenlijk hebben ze helemaal geen klik.
Dat vind ik wel lastig, gun hem zo erg goede vrienden maar hij blijft soms een beetje er tussendoor fladderen.

Zoals ik al schreef gaat het hier eigenlijk wel goed!! :lol: na paar jaar alleen maar gedoe op school wel zo lekker!
Maar we zijn er nog niet naar mijn gevoel. Hij slaapt nog steeds/ weer erg laat en geeft ook aan niet moe te zijn dan. Ik had zo gehoopt dat hij op fulltime HB onderwijs wel moe zou zijn savonds. Maar hij zegt zelf ook dat zijn hersenen nog niet heel erg geprikkeld worden omdat het allemaal best wel makkelijk is.
Hij heeft zelf al wel aangegeven op school een tijdje terug dat hij het meeste in zijn weektaak te makkelijk vind. Afspraak is dat sommige dingen gewoon moeten en dat geven ze nu ook aan. ( vond hij zelf ook wel fijn dat hij heel duidelijk weet wat hij moet doen) En dan mag hij ook zelf moeilijker dingen doen voor hogere klassen ( in de weektaak van de bovenbouw zitten opdrachten die voor verschillende klassen zijn, van je eigen klas moet je doen en van een hogere klas mag) maar ja als hij al druk is met de dingen die moeten dan blijft er weinig tijd over natuurlijk
Ze werken maar heel kort aan hun weektaak per dag, en daarbij soms ook dictee of tijdstoets.
Ik vind het wel lastig of dit nu erg is , en überhaupt wel mogelijk is dat hij eens iets moeilijks kan doen

BerichtGeplaatst: 15 okt 2017, 10:11 
Volwassene

vlindertje3 schreef:
Zo druk geschreven hier!!
Ze werken maar heel kort aan hun weektaak per dag, en daarbij soms ook dictee of tijdstoets.
Ik vind het wel lastig of dit nu erg is , en überhaupt wel mogelijk is dat hij eens iets moeilijks kan doen

Dat vraag ik me ook soms af. In de 'extra' tijd werken ze hier ook aan de projectonderdelen. Hij werkt daar dan ook aan, maar ik merk eigenlijk vooral dat hij daar bijvoorbeeld veel over PowerPoint te weten was gekomen, maar niets over de inhoud. Daar heeft hij thuis nog veel tijd aan besteed en heeft hij toch echt meer hulp nodig. Verder hoor ik hem over breinbrekers, maar niet over iets waar hij zich in verdiept en vastbijt. Misschien is de tijd te kort om werkelijk ergens in te duiken en blijft het daarom beperkt. Maar misschien hebben ze er gewoon geen zin in. Vanuit school is er wel aandacht dat de kinderen nog te weinig gebruik maken van de verbreding die er is. Ben wel benieuwd of dit gaat verbeteren. Gup heeft het naar zijn zin op school, dus ik hoef me niet heel erg druk te maken. Maar er zijn ook ouders die wel tegen frustraties over school aanlopen.

zoon 01-2010 groep 5

BerichtGeplaatst: 18 okt 2017, 10:51 
Volwassene

@vlindertje3: Bij onze oudste (ook 145+) is het nooit gelukt om de frustratiegrens en 'het moeilijk vinden' te bereiken. Ik heb mezelf ook altijd afgevraagd of dat erg is. Misschien is het gewoon niet haalbaar voor deze kinderen op de basisschool, ook niet op HB-onderwijs. Het feit dat hij het na de schoolwissel al drie jaar echt naar zijn zin heeft op school en thuis weer een blij en gelukkig kind is, hebben we altijd als grootste winstpunt gezien.
Hij doet nu een soort groep 9 en we hebben het ontwikkelen van leerstrategieën (waar het uiteindelijk met name om gaat om straks niet vast te lopen) wel als een speerpunt benoemd. We gaan echter niet meer op zoek naar de frustratiegrens, ik geloof niet we die op de basisschool nog gaan vinden :wink:
Ik zou vooral goed monitoren of Zl lekker in zijn vel blijft zitten. Dan heb je in elk geval een enorme winst behaald t.o.v. de oude situatie.

Het hart ziet vaak helderder dan het verstand – Buddha

BerichtGeplaatst: 19 okt 2017, 12:09 
Volwassene

@flormar helemaal met je eens dat de grote winst voor ons ook al zit in een veel gelukkiger kind!!
ik weet wel dat die frustratie grens nog wel haalbaar is. Teminste dat zien we thuis wel ( ook bij ambrasoft oa gezien) Hij zit natuurlijk nog in groep 5 dus er bestaat sowieso stof wat hij echt niet meteen begrijpt/ weet.
Maar goed of dat haalbaar is toe te passen weet ik ook niet.
Ga het iig wel bespreken.

Bij zl misschien ook wel voordeel dat hij redelijk makkelijk en " lui" is. Anders ging hij vast nog sneller
Aan de andere kant hij dan juist op vo zichzelf erg tegen komen?

BerichtGeplaatst: 23 okt 2017, 20:21 
Volwassene

Vakantie voorbij....heerlijk genoten!

Nu back to reality:
Positief: school start met een verrijkingsgroep. Binnenkort hebbem we een informatiebijeenkomst over het hoe en wat. Ben benieuwd.
Negatief: zoon geeft steeds vaker aan dat hij last heeft van de oudere kinderen in de groep. Ook al weten we dat het sociale aspect altijd een dingetje zal blijven (was in groep 1,2 en 3 ook zo) het blijft pijn doen. Dus juf maar weer verzocht om een gesprek omdat we de angst hebben dat dit de zin om naar school te gaan negatief gaat beinvloeden.

Manlief denkt om die reden dst kind beter af gaat zijn op een school met meer gelijkgestemden. Ik ben nog niet overtuigd...ben bang dat het sociale ook daar een issue blijft.

Pffff wat zou ik toch graag wat IQ punten inruilen voor betere sociale vaardigheden. Vind dit zo K.. en ben er ook echt verdrietig van.

Hopelijk gaat het bij jullie beter.

Pagina 5 van 10 [ 200 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende