Het is nu 18 jul 2018, 02:21

Pagina 22 van 22 [ 430 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Groep 6 2017/2018
BerichtGeplaatst: 06 jul 2018, 21:27 
Volwassene

Same here! Nu hou ik enorm van leren, dat scheelt :D. Alleen het principe 'fouten maken mag' of, sterker nog 'fouten maken hoort bij leren' vind ik erg lastig. Beetje fixed mindset zeg maar :?

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 06 jul 2018, 22:20 
Volwassene

Hier ook het liefst alles in 1 keer kunnen. Anders is het zonde van de tijd. :mrgreen:
Je komt jezelf tegen....dat is het lastige en tegelijkertijd het mooie van kinderen opvoeden.

BerichtGeplaatst: 10 jul 2018, 00:40 
Volwassene

uh even terzijde.... hebben we al een groep 7 2018/2019? :mrgreen:
Hier is de vakantie inmiddels begonnen.... we waren er erg aan toe. Trubbels met vriendinnen in klas J waren erger geworden (ze worden dan ook niet meer uitgenodigd voor verjaardag :| ), dus er was behoorlijk wat spanning en korte lontjes...

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 10 jul 2018, 12:17 
Volwassene

Nope, nog niet. Moet er ook nog even niet aan denken. :lol:
Die vakantie komt dan wel als geroepen inderdaad. Hier alleen deze week nog, vrijdagmiddag vrij. Ik ga een soort vakantieplanning maken.

BerichtGeplaatst: 10 jul 2018, 19:23 
Volwassene

zo hier is ook soort van alles achter de rug. Deze week nog uitzitten.

Rapport vind ik enorm tegenvallen. Ze is met cito's in ieder geval niet achteruit gegaan. met methode toetsen wel enorm ten opzichte van half groep 6. Ze zien dat ze de stof kan, maar ze kan het gewoonweg niet produceren in het normale werk. Ze lijkt zich er niet op te kunnen richten.
Dit wordt niet gezien op andere plekken. Lijkt dus toch met het werk te maken. Feit is alleen dat die methodetoetsen en de citotoetsen gewoonweg dat werk bevatten en dat die op het rapport staan en dat daarop straks het advies wordt gebasseerd. School is van mening dat ze de normale toetsen gewoonweg moet kunnen omdat ze van mening zijn dat ze anders ook niet gaat presteren op het voortgezet. Ik heb daar mijn twijfels bij. maargoed daar zijnw e nog niet.

Ben het met 1000 dingen oneens en ben het met veel van de aanpak, ideeen, oplossingsgerichtheid of eerder het gebrek eraan etc maken me ook wel moedeloos.
Gelukkig wel nog een prettig gesprek gehad met de juf zelf, welke welwillend is, da's in ieder geval iets. Ze wil ook uitproberen wat wij aangeven dat zou kunnen werken. of ze het echt gaat doen weet ik niet en of ze er in doorzet ook niet, maar dat ze aangeeft er voor open te staan vind ik wel fijn.

We gaan lekker vakantie vieren en dan zien we wel weer. Ik vier maar het geluk dat ze met een stuk meer plezier naar school is gegaan dit jaar en dat ze op andere gebieden onwijs gegroeid is.

BerichtGeplaatst: 11 jul 2018, 07:05 
Volwassene

Hier word ook afgeteld, nog 2 dagen school (vrijdag al vrij) en dan heerlijk 6 weken vakantie.

K had weer een supermooi rapport, dat ze nu op hb onderwijs zit is aan haar resultaten niet te zien, afgezien dan dat er extra vakken op haar rapport staan.

K zit nu in een groep 5/6 die volgend jaar groep 6/7 word. Er zijn nu 19 kinderen in beide groepen. Gister was het doorschuifuurtje waarbij ook nieuwe leerlingen kwamen kijken. Er komen maar liefst 5 leerlingen bij! 24 leerlingen volgend jaar.... Ben benieuwd wat dat met de dynamiek doet, 1/4 aantal ll erbij.

BerichtGeplaatst: 12 jul 2018, 20:21 
Volwassene

@elora: als we willen dat onze kinderen straks naar een reguliere VO gaan, dan denk ik ook dat ze in staat moeten zijn om toetsen die ze weinig boeiend vinden toch te maken. Alleen help het niet om een kind dan maar gewoon heel veel van dat soort toetsen te geven. Dat is een beetje als dezelfde zin 10 keer tegen een anderstalige te zeggen en verbaasd zijn dat hij het de tiende keer bog niet begrijpt. Oftewel: wat gaat school doen om te zorgen dat het wel gaat lukken.

Wij hebben een paar weken geleden een mooi tussen gesprek gehad met de begeleider van ons menneke. Ook de leerkracht en IBer waren daarbij. En vorige week ook een goed rapportgesprek. Beide gesprekken erg gericht op vieren wat is bereikt en benoemen wat nodig is voor groep 7. Dat is nog best wel wat. Maar er is vertrouwen bij de HB begeleider, bij school en bij ons.

Een overstap naar HB onderwijs lijkt daarmee definitief van de baan. Wel stelde de HB begeleider voor om te zoeken naar een externe plusklas. Ons menneke had dat zelf benoemd in het laatste gesprek dat ze samen hadden. De behoefte om samen te kunnen werken met kinderen op zijn niveau. Ik ben meteen gaan zoeken en op de valreep een afspraak voor morgenochtend. Manlief en ik gaan samen. Ik ben benieuwd.

Daarna lekker vakantie vieren! Dwz de kinderen. Ik werk nog een weekje door terwijl zij op scoutingkamp zijn.

Anne72

BerichtGeplaatst: 12 jul 2018, 21:05 
Volwassene

precies anne. We moeten het haar aanleren en niet gewoon hetzeflde blijven doen en verbaasd blijven dat het niet lukt. Dat saaie normale werk kan ze namelijk op andere locaties inmiddels wel. Dus nouja volgend jaar weer verder kijken.

Ben benieuwd wat jullie morgen van de afspraak vinden.

En daarna natuurlijk fijne vakantie.

Wij gaan morgen de laatste dag doen en dan is het voor de kids lekker vakantie.

BerichtGeplaatst: 13 jul 2018, 08:25 
Volwassene

Hier ook nog een ochtendje en dan is het over.
Ik vroeg oudste: vind je het leuk als ik even naar boven kom om samen de meester gedag te zeggen?
Reactie oudste, na een lange stilte: moet dat?
:shock:

Anne, hoop dat het gesprek bij de plusklas positief was. Oudste gaat volgend jaar ook naar een externe plusklas. Ze is er heel enthousiast over.
Elora, ik vind het altijd knap hoe je zo goed kan blijven relativeren. Het lijkt mij ook dat het met het werk te maken heeft. Misschien is doortoetsen wel een eerste stap? Nouja, tweede stap, want eerst vakantie vieren. ;)

BerichtGeplaatst: 15 jul 2018, 20:11 
Volwassene

tja wat moeten we anders he! wij thusi denken wel dat we weten waar het probleem zit, dus we hopen dat komend jaar aan te kunnen pakken. Doordat alles eromheen wat meer tot rust is blijft dit probleem namelijk wel heel duidelijk over dus ook veel duidelijker te zien waar het aan kan liggen dus nouja da's voor groep 7 :)

nu is het vakantie hier. de kleine is uit logeren bij opa en oma. en hier zit haar kamer in de verf.. na jaren haar babykamer nog te hebben mag nu eindelijk het behang eraf en ander verfje erop.
ze kon er geen afstand van doen :P

Pagina 22 van 22 [ 430 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22