Het is nu 15 okt 2019, 08:51

Pagina 17 van 17 [ 334 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Groep 8 2018/2019
BerichtGeplaatst: 13 jun 2019, 12:44 
Volwassene

Ocicat, die moeder en dat meisje hebben het heel erg bont gemaakt als de middelbare school ze de toegang ontzegt. Dat doen ze niet voor een paar zweetvoeten en er zijn dan al heel wat gesprekken en acties geweest.

Mijn centen: moeders is weinig tot niet leerbaar en zal op de nieuwe school net zo bezig gaan als op de oude middelbare school. Het is een kwestie van tijd voordat ze daar ook weg-gebonjourd worden.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 14 jun 2019, 13:47 
Volwassene

Heftig hoor en erg dat school het zover heeft laten komen. Ze beseffen denk ik niet half wat voor een impact haar gedrag op klasgenoten en haar eigen kinderen heeft. En leraren zullen ook wel bang voor haar zijn, maar de directie had hier al veel eerder een eind aan moeten maken.

Gelukkig zijn de meeste middelbare scholen een stuk strenger naar zulke ouders en kinderen toe. Ook op deze nieuwe school zal ze weer proberen om langs te komen met haar worstenbroodjes en proberen zich overal mee te bemoeien.
Triest hoor.

Hier afgelopen week de informatiebijeenkomst voor ouders op de middelbare school gehad en volgende week gaat ze kennismaken met haar nieuwe klas.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2019, 08:43 
Volwassene

De kennismaking is geweest en ze vond het leuk! Ze vond het leuk om met het voorstellen te horen dat veel klasgenoten dezelfde hobby’s en interesses hebben.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2019, 09:30 
Volwassene

Oh dat belooft wat Joza! Goede dingen vooral. :)
Bij ons duurt het nog wel even, die kennismaking met de klas. Was er bij jullie ook een soort kennismaking voor ouders met informatie over het eerste jaar? Dat vind ik bij onze school een beetje vaag en ik weet ook niet of dat gangbaar is.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2019, 10:04 
Volwassene

Ja, wij hadden een informatie-avond vorige week.
Verder alle inlogcodes gehad enz. Met de kennismakingsmiddag heeft ze ook nog wat informatie meegekregen.

Vriendinnen die naar een andere middelbare school gaan hadden een kennismaking deels rond dezelfde tijd als de ouders een informatiebijeenkomst hadden. Volgens mij is het dus wel gangbaar.

Begin komend schooljaar is er nog een avond voor de ouders waarbij je kennis kunt maken met de mentor en nog wat dingen worden uitgelegd en verteld.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2019, 12:08 
Volwassene

Jongste had gisteren kennismaking met zijn coach en basisgroep. Blaadjes mee om de tekendoos te bestellen en om sportkleding te gaan passen en bestellen. De eerste twee weken is introductie, ze gaan dit jaar ook op kamp. Dat was niet zo toen middelste afgelopen jaar begon. In week 3 van de school is er een informatie-avond voor de ouders. Kennismaken met de coach is volgens mij ergens in oktober, tenzij je redenen hebt dat eerder te doen uiteraard.
Jongste is blij want hij gaat GPL doen (gepersonaliseerd leren op basis van Kunstkapskolan). Aangezien de groei de afgelopen jaren te hard ging en ze niet iedereen goed onderwijs konden bieden, hebben ze besloten vanaf komend jaar nog maar 90 kinderen per leerjaar gpl te bieden. De rest krijgt regulier onderwijs. De beslissing wie wat mag gaan doen in de brugklas, is genomen op basis van het onderwijskundig rapport.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2019, 20:20 
Volwassene

Dat klinkt goed Joza en Bloemetje, fijne vooruitzichten.

Hier nog geen kennismakingsmiddag, dat is pas in juli ergens, maar ze heeft de klas al gezien bij de CBO test. Een aantal kinderen gaan niet naar de VWO-E klas,
maar haar klasgenoten van volgend jaar heeft ze daar dus wel al gezien en was ze positief over. Verder blijft ze bij 3 meiden en 2 jongens uit haar klas in de klas zitten en
die zijn alle 5 ook heel aardig.

Ze zijn hier nu heeeeel druk met de puntjes op de i zetten voor de musical, die is al volgende week! Nu wordt het afscheid nemen van groep 8 wel heel echt :shock:
F. vindt dat wel moeilijk hoor, ze heeft zo'n leuke klas, als de basisschool er op zit zal ze wel even een traantje laten. Maar dat is alleen maar luxe natuurlijk, liever zo
dan dat ze er wel weg willen rennen zoals een aantal hier.

Ocicat, heb je al met de directeur gesproken over die moeder?

Moeder van 3 heerlijke HB-ers:
♀ (2006, 2 vwo-extra)
♀ (2007, 1 vwo-extra)
♂ (2010, gr. 7)

BerichtGeplaatst: 21 jun 2019, 07:48 
Volwassene

Fijne berichten allemaal over de aankomende VO scholen!

Even een update....
Nou alles is met de mantel de liefde bedekt, nadat het bestuur (met wat ned.topmannen er in) en de directie gesprekken heeft gevoerd met beiden ouders, en ouders en klasgenoten die bij het incident aanwezig waren.
Damage control dus, om zo de laatste paar weken nog redelijk af te ronden.
Plein en schoolverbod dus ook opgeheven.
Dit gaat al jaren zo, schijnbaar ........
Wij zijn er helemaal klaar mee.
Gelukkig heeft mijn zoon nu een paar dagen vrij voor een Unesco evenement in het buitenland, en is 10 juli zijn laatste schooldag.
Het is dus letterlijk aftellen geblazen.

Afgelopen woensdag had zoonlief een kennismakingsmiddag met de klas en hun mentor.
Hij kwam enthousiast thuis samen met zijn vriend van de vorige school.
De klassen zijn groter dan gedacht, door uitloting op de andere scholen, en er zijn maar 3 kinderen in de klas die voor het gymnasium kiezen.
De rest van zijn klas heeft voor VWO plus gekozen, net als mijn zoon.
Mijn zoon is op twee na de jongste, maar op drie na wel de langste.
Verder was hij de enige die enthousiast zijn vinger opstook, toen er werd gevraagd wie de middelbare school leuker lijkt dat de lagere school.
Omdat mijn zoon al 1x per week naar het VO ging, weet hij ook wat er van hem wordt verwacht.
Wat dat betreft zijn wij blij dat we die weg zijn bewandeld, want hij weet nu hoe hij huiswerk moet maken, het niveau van de leerboeken en hoe hij moet lerenleren.

In de andere vwo klas, was het vriendje erg opgelucht dat hij een hele leuke klas heeft, en heeft de huidige (pest) klasgenoot van mijn zoons school met worstenbroodjes moeder, zich al een beetje belachelijk gemaakt.
Goede hoop dat, ook gezien de mentor die ze krijgen, dat die jongen zich maar moet schikken en dat moeders geen voet aan wal krijgt.

Aankomende week heeft mijn zoon nog een gesprek met de mentor, met ons als toehoorders.
Hij moet zich met een vragenlijst voorbereiden en ook een vraag stellen aan de mentor.
Ben erg benieuwd hoe dat gaat.
Dag voor het nieuwe schooljaar wordt hij getest op dyslexie (dysorthografie) en “hopelijk” valt hij nu wel genoeg uit.
We zijn al sinds gr 3 bezig, hij heeft daarnaast 2 jaar schrijftherapie gehad bij de fysio zonder resultaat en is dysgrafisch, en hij heeft rt gehad voor spelling/werkwoordspelling waarbij het laatste ook niet vooruitgaat.
En afgelopen jaar viel hij met Spaans ook al uit, zoals de tester had voorspeld.
Gelukkig is de VO school meedenkend en heeft een goed dyslexiebeleid, dus goede hoop dat ze proactief meedenken.

BerichtGeplaatst: 27 jun 2019, 11:16 
Volwassene

Ocicat, jammer maar voorspelbaar dat dat met die moeder zo is ‘opgelost’. Dat gaat op veel scholen zo.

Mijn dochter heeft ook dyslexie op het gebied van spelling. 2 jaar geleden net voor de zomervakantie, op onze kosten, getest. En we waren daarvoor al 2,5 jaar bezig om dat voor elkaar te krijgen, extra begeleiding op school, de gemeente die het nog een jaar aan wou kijken etc. Ze leest niet slecht genoeg voor een vergoede test.
Maar blij dat we het hebben gedaan, op haar nieuwe school straks schijnen ze wel een goed dyslexiebeleid te hebben. Daarnaast weet je kind ook gewoon waardoor het komt. Al hebben de leraren op deze basisschool er weinig verstand van, bedroevend gewoon.

Hier de laatste regio die vakantie krijgt, dus het is echt even de tijd uitzitten. Mijn kinderen kijken uit naar de vakantie.

BerichtGeplaatst: 11 jul 2019, 13:00 
Volwassene

Bij ons ook nog een weekje, maar eigenlijk voor dochter nog maar drie dagen ( incl. vandaag). Vandaag de musical voor de hele school. Morgen zouden ze gaan zwemmen met de hele school in het buitenbad, ik denk dat dat niet door gaat. Maandagavond de musical en afscheidsavond voor de ouders, en dan dinsdag nog van 13 tot 1430 naar school en hebben we als ouders een brugpieperdag georganiseerd, en dan worden ze aan het eind de school uitgeveegd.

Dochter was van de week weer ziek (min de zesde keer dit jaar, voor een kind wat in alle voorgaande jaren maar 2 of 3 keer ziek was ), dus even bij de huisarts geweest. Moest haar bloed geprikt en dat was in eerste instantie een drama, en daarna hebben we een tijdje gepraat (buiten het ziekenhuis) en daarna besloot ze zelf dat het wel nodig was. Supertrots op haar.

Ze was ook al weken best heel erg moe, ondanks op tijd slapen. Maar nu bleek ze toch wel een hoge waarde voor onstekingsgraad, dus nu aan de antibiotica. Ze wilde uiteraard wel naar school (zij wil altijd naar school), zeker ivm de musical, mar daarom heen, doen we het even extra rustig aan.

Ik vind het nog steeds raar dat die moeder er zo mee weg komt, Ocicat! Ik hoop dat jullie er volgend jaar niet zo erg last van hebben.

BerichtGeplaatst: 11 jul 2019, 19:46 
Volwassene

Eindelijk het PO afgesloten!
Mijn zoon is erg blij dat het achter de rug is en kijkt echt uit naar het VO.
Nu even lekker vakantie vieren!

BerichtGeplaatst: 11 jul 2019, 20:07 
Volwassene

Eekhoorntje, wat goed dat ze uiteindelijk toch bloed liet prikken.
Ocicat, heerlijk, fijne vakantie!

Volgende week de laatste week. Ze verwachten ook dat je steeds na schooltijd komt oefenen voor de musical. En meerdere generale repetities, ook weer allemaal na schooltijd. Elke dag is er wel iets, mijn kalender staat helemaal vol met wat er op welke dag is. Vermoeiend.
Gelukkig bijna vakantie en dan op naar het VO!

BerichtGeplaatst: 13 jul 2019, 15:38 
Volwassene

Bij ons hebben ze dat wel handig opgelost: een generale voor de hele school, de onderbouw en eentje voor de bovenbouw. De vrijdagmiddag is bij ons op school sowieso altijd gereserveerd voor toneel. Dus dat komt mooi uit.

De eerste generale is geweest. Maandagochtend die voor de bovenbouw en 's middags voor opa's en oma's. Dinsdagavond barbecue en disco. Woensdag laatste ochtendje school en dan mogen ze door een soort erehaag van alle leerlingen van de school naar buiten rennen. 's Avonds de musical voor ouders en dan is het echt klaar. Ik vind het ineens heel echt. En blijk toch elke keer weer een soort weekdier te zijn bij dit soort singen. :roll:

De andere twee meiden hebben nog t/m vrijdagochtend school. Dan zijn ook zij klaar en gaan we genieten van een welverdiende vakantie. Ik zie jullie in het brugklastopic 2019/2020!

BerichtGeplaatst: 15 jul 2019, 12:42 
Volwassene

Jongste heeft vanochtend de musical opgevoerd voor de helft van groep 4 t/m 7 en de andere groep 8. Die groep doet het morgen voor de andere helft. Voor groep 1, 2 en 3 hebben ze de liedjes gezongen vrijdag.
Vanavond is de musical voor de ouders en grootouders of anderen (4 gasten per kind, bij ons gaan grote broer en zus mee) en het officiële afscheid.

Woensdagochtend glijden de kinderen de school uit. D.w.z., op het veld achter de school staat dan een opblaasstormbaan waar ze vanaf komen. Dan is 't vakantie voor groep 8, de rest van de school gaat door tot vrijdag. Woensdagavond staat er nog een klassenbarbecue op het programma. Dat is gelukkig op het schoolplein (de andere groep doet het ergens bij iemand in de tuin). Ik heb die dag hier op school ook afscheid van een paar collega's, en kan om 8 uur zo overschakelen naar het feestje van de klas van dochter, want vanaf dan zijn ouders welkom.

O ja, ze is ook nog jarig woensdag.... Tussen de middag gaat ze lunchen met een vriendin.

(en morgen is de diploma-uitreiking van oudste dochter. Druk weekje)

Pagina 17 van 17 [ 334 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17