Het is nu 11 aug 2020, 21:42

Pagina 2 van 2 [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Verdriet om geen vriendinnetjes
BerichtGeplaatst: 22 jun 2020, 17:08 
Volwassene

En dat kan ik vanuit persoonlijke ervaring ook helemaal onderschrijven.

BerichtGeplaatst: 01 jul 2020, 19:36 
Volwassene

Veel wijze dingen al hier gezegd....
mijn 2 cents....
misschien kun je met haar het gesprek aan gaan. wat zijn vriendinnetjes/vriendjes? wat zou je er mee willen doen?
En misschien uitleggen dat vriendschappen vinden soms zo is als puzzelen. sommige stukjes hebben snel hun plekje gevonden, voor sommige stukjes moet je lang zoeken voor het op z'n plek is.
Misschien heeft ze een ideaalbeeld van vriendschap overgenomen uit de media (tekenfilmpjes en kinderprogramma's hebben bijna altijd bff's als vanzelfsprekendheid. En dan zijn ze ook nog altijd helemaal perféeeect! ). Dan is het goed om het met daar met haar over te hebben.

Het is verdrietig om te horen. Mijn oudste had dit ook. Ik vond het heel verdrietig, maar het raakte ook iets bij mij, omdat ik de eenzaamheid zelf vroeger ook zo had gevoeld. zonder steun van ouders. Het is goed om ook even je eigen gevoel hierbij te onderzoeken, en je afvragen: wat had je zelf vroeger gewild dat je ouders deden?

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 17 jul 2020, 08:29 
Volwassene

Bedankt, Yolalala, voor je reactie. Ik had het al wel gelezen en ook wel over nagedacht. Maar dat was best een pijnlijke aangelegenheid. Ik kan zelf niet goed verwoorden wat ik gewild had wat mijn ouders deden. Ik heb eigenlijk op jonge leeftijd de conclusie al getrokken dat op dat vlak er bij m’n ouders niet zoveel te halen viel. Ik heb van de Corona-tijd echter wel veel geleerd. Mijn kinderen zijn elkaars beste vriendin. Dat had ik zelf vroeger niet. Het belangrijkste is toch dat je het als gezin goed hebt met elkaar. De rest is leuk en een mooie aanvulling, maar toch extra. M’n dochter heeft door de thuisschool veel meer zelfvertrouwen gekregen. Dat is fijn om te weten, dat m’n kind zelfvertrouwen krijgt van thuis zijn en niet teveel beïnvloed te worden door prikkels en meningen van anderen. Dat zelfvertrouwen neemt ze nu weer mee in de buitenwereld. Daar wordt het wel een beetje aangetast, maar lang niet zo erg als eerst. Ik ga er daardoor zelf ook wat relaxter mee om. Heb je een afspraak met een vriendinnetje, prima, zo niet, ook prima. Ze is okee zoals ze is, dat probeer ik haar nu mee te geven.

BerichtGeplaatst: 17 jul 2020, 12:12 
Volwassene

Fijn om te lezen dat het haar beter gaat.
Ik denk ook dat de basis, waar je thuis bent, van enorm belang is . Mooi om te zien dat jij dit haar kunt bieden, zonder het misschien zelf op die manier te hebben ervaren vroeger.
En pijnlijk zelf...ja... Laten we lief en zorgzaam zijn voor onszelf en ons eigen kleine meisje in onszelf dat zo verlaten is geweest

Profiel Stuur privébericht  

Pagina 2 van 2 [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2