Het is nu 05 jul 2020, 08:29




 Pagina 2 van 3 [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 20 nov 2019, 17:31 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2019, 13:33
Berichten: 55
Dochter heeft gisteren een opdracht gemaakt met de hb-specialist op school, samen met een ander kind. De ib-er dacht namelijk (hoor ik nu) in de richting van een ontwikkelingsvoorsprong. Uit het verslagje kan ik weinig opmaken. Dochter voerde de opdracht niet uit, maar ging iets anders doen en zei dat ze niet goed kon praten (wat niet waar is, maar misschien durfde ze het niet). Ze gaan dit nog een keer doen. Is dat zinnig? Ik heb echt geen idee.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat je bij de minste aanwijzing maar een test moet laten doen, maar dan om een ontwikkelingsvoorsprong uit te sluiten.. Maar dat kan toch ook niet de bedoeling zijn, alle kleuters laten testen omdat ze het zo goed kunnen verbergen?



_________________
dochter Y (jan 2013)
dochter L (jan 2015)
zoon G (aug 2016)
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 20 nov 2019, 19:14 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2011, 16:35
Berichten: 2259
Woonplaats: Den Haag
Als ik het goed lees zit er een probleem met groepsactiviteiten? De kring,buitenspelen.

Op mijn website staat een gesprekshulpmiddel, je zou dit kunnen inzetten in gesprek met je kind. Om die punten wat meer uit te pluizen.

Directe link: https://sachageerlings.nl/wp-content/up ... school.pdf



_________________
ECHA-specialist hoogbegaafdheid en Psycholoog NIP
http://www.sachageerlings.nl
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 22 nov 2019, 11:31 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2019, 13:33
Berichten: 55
Dank je, Sacha!
Iets soortgelijks heb ik inderdaad gedaan, en nog uitgebreid met andere dimensies (spannend - niet spannend, saai - niet saai, moeilijk - makkelijk). Wat ik hieruit begrijp, is dat ze werkjes die niet lukken heel stom vindt en daarom saai noemt. Die dingen vindt ze dus moeilijk en saai, maar niet spannend. Er zijn ook werkjes die wel lukken, die vindt ze niet saai, leuk en makkelijk. Buitenspelen is niet spannend, makkelijk, stom en saai. In de kring is spannend, moeilijk, stom en saai. In de hoeken spelen is niet spannend, makkelijk, leuk en niet saai. Moeilijk, saai en stom gaan dus samen, en makkelijk en leuk. Ze is heel onzeker, dat is wel duidelijk..



_________________
dochter Y (jan 2013)
dochter L (jan 2015)
zoon G (aug 2016)
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 22 nov 2019, 13:35 
Volwassene

Geregistreerd: 28 feb 2010, 23:49
Berichten: 3402
Interessante opbrengst, Peaches. Klinkt als een fixed-mindset en behoefte aan een aanpak die gericht is op een groei-mindset (o.a. 'leertaal' gebruiken, voorleven).


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 22 nov 2019, 14:10 
Volwassene

Geregistreerd: 08 apr 2017, 20:59
Berichten: 719
Ik herken veel van jouw beschrijving. Mijn jongste dochter gedroeg zich ook zo in groep 1. Ze trok zich helemaal terug. Ze speelde niet en deed ook niet mee met de werkjes (uiteindelijk wel na heel veel aandringen van de juf). We hebben haar toen een keer laten observeren door een orthopedagoog. Het bleek dat ze erg gevoelig was voor een paar heel drukke kinderen in de klas. Er was in het lokaal nauwelijks mogelijkheid om zichzelf daar een beetje aan te onttrekken. Het voelde onveilig voor haar. De juf heeft haar daar toen mee geholpen door haar een beetje uit de buurt te houden en haar bijv in de kring naast rustige kinderen te zetten. In de pauze ging ze met de juf over het schoolplein om te kijken wat de andere kinderen aan het doen waren. Verder had ze weinig aansluiting met de andere kinderen en ze probeerde zich aan te passen. Ze was erg bezig met lezen, 'maar niemand doet dat', zei ze en dus deed zij dat ook niet meer. Haar zelfvertrouwen verbeterde wel toen ze levelwerk kreeg (ze bleek 1,5 jaar voor te lopen), en er een meisje in de klas erbij kwam die ze lief vond. In groep 2 kwam ze in een plusklasje waar ze projecten deden met slimme kinderen uit de verschillende kleuterklassen. Daar is haar zelfvertrouwen ook erg van gegroeid. Dat ze zag dat er ook andere kinderen zijn die dingen weten en kunnen zoals zij. Ze werd ook in de klas in een groepje gezet met een jongetje dat ook naar de plusklas ging. Ze zit nu in groep 3. Ze is nog steeds erg perfectionistisch. Als ze iets niet meteen kan, is het stom of saai en wil ze dat het liefst vermijden. Sowieso treedt ze niet graag op de voorgrond. Ook probeert ze zich nog steeds aan te passen aan het niveau van de anderen en zegt ze soms dat ze dingen moeilijk vindt terwijl dat niet zo is. Bij ons is het dus wel een blijvend punt van aandacht.

Wat je beschrijft over het gedrag van je dochter met de hb-specialist klinkt als vermijding. De opdracht niet doen en zeggen dat je niet kunt praten is voor je dochter blijkbaar veiliger dan de opdracht wel doen en de kans lopen dat ze iets fout doet. Ik zou het dus zeker zinnig vinden om dit nog eens te doen. Mijn dochter had in elk geval wel wat tijd nodig om zich een beetje op haar gemak te voelen bij iemand om te laten zien wat ze kon.



_________________
2 dochters: 2010 en 2013
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 22 nov 2019, 15:14 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2019, 13:33
Berichten: 55
Dat is ook wat ik eruit haal. Ze begint er niet aan als ze niet zeker is dat ze het perfect kan. Mijn oudste had dit ook, wel in iets mindere mate, maar daardoor pakken we alles volgens mij al zo goed mogelijk aan om dit juist te vermijden.. Ik laat geregeld dingen zien die ik helemaal niet zo goed kan, zeg dan tegen mezelf 'hmm, daar moet ik nog op oefenen'. Als ze roepen 'wat kan die dat goed!' dan benadruk ik dat diegene vast heel veel heeft geoefend. Ik zeg niet alleen dat ze een mooie knutsel heeft gemaakt, maar ook dat het zo goed is dat ze heeft doorgezet toen dat muizentrappetje niet wilde lukken (niet met dingen gooien als het even niet lukt, label ik dan even als 'doorzetten' :lol: ). Maar het lijkt wel of het er bij mijn kinderen ingebakken zit..

Binnenkort wordt ze geobserveerd, misschien komen daar ook wel dingen uit zoals bij jouw dochter, Vlinder42.



_________________
dochter Y (jan 2013)
dochter L (jan 2015)
zoon G (aug 2016)
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 22 nov 2019, 21:14 
Volwassene

Geregistreerd: 08 apr 2017, 20:59
Berichten: 719
Het zit ook echt een beetje ingebakken denk ik :-) Maar toch maar blijven zeggen, je weet nooit hoeveel ze ervan opnemen. Ik denk ook dat de leeftijd meespeelt, ze willen dingen die ze nog niet kunnen. De dingen die ze maken voldoen niet aan het plaatje dat ze in hun hoofd hebben. Ik heb m'n dochter met 5 jaar op pianoles gedaan. Zo leert ze dat ze moet oefenen om iets nieuws te leren. En ze vindt het hartstikke leuk.



_________________
2 dochters: 2010 en 2013
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 05 dec 2019, 15:19 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2019, 13:33
Berichten: 55
Update 'voor het archief', omdat ik het zelf altijd zo onbevredigend vind om op fora draadjes te lezen die niet af zijn:

Inmiddels heb ik de observatie besproken met het CJG. Waar ik een beetje bang voor was, is in ieder geval niet gebeurd; er wordt eigenlijk helemaal niet aan labels als ASS of ADD gedacht. Dochter leek weliswaar in haar eigen wereldje te vertoeven, maar ze deed toch mee met de les en kreeg alles mee van wat er in de klas gebeurde. Ze liet ook zien goed op sociale cues te reageren, maar leek niet zoveel connectie te hebben met de kinderen in de klas en dus niet zo'n behoefte aan langer contact. De algemene indruk was: een pienter, onzeker meisje met een heel druk hoofdje in een heel drukke klas, met weinig aansluiting. Dat hebben ze denk ik goed gezien. Nu wordt het weer besproken in een overleg (dit gesprek was alleen met een gezinscoach), dus zo modderen we door. Wordt vervolgd, ik hoop dat we worden verwezen naar een kinderpsycholoog en heb daar ook al op aangestuurd.



_________________
dochter Y (jan 2013)
dochter L (jan 2015)
zoon G (aug 2016)
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 18 dec 2019, 11:30 
Volwassene

Geregistreerd: 03 dec 2019, 12:43
Berichten: 31
Ik ben HB en een onderpresteerder.
Ik was vroeger ook meer aan het dromen, dan ik actief bezig was.
Ik had ook weinig vrienden, doordat ik veel serieuzer was dan mijn leeftijdsgenootjes.
Door bepaalde opmerkingen van klasgenootjes en van meester/juf, durfde ik steeds minder goed mee te doen.
(Momenteel probeer ik steeds helder te krijgen wat er precies is gebeurd)
Momenteel kamp ik nog steeds met extreme faalangst.

Krijgt ze wel genoeg uitdaging door extra werkjes? Iets wat ze zelf graag wilt doen.
Krijgt ze ook positieve aandacht van de juf? Hoe ik het opvat, is dat er weinig interactie is.
Hoe ik het lees, geeft de natuur haar rust. School is natuurlijk een rumoerige omgeving.
KAN zijn dat ze gevoelig is voor prikkels.

Mocht ze (al) onderpresteren, dan is een IQ test of een soortgelijke test ook niet betrouwbaar.
Veel toetsen vond ik het antwoord gemakkelijk en koos ik bewust een ander antwoord. (addertje onder het gras)

Ik ben natuurlijk geen coach, psycholoog etc., maar ik wil mijn ervaring delen.
Er zijn coachen die gespecialiseerd zijn in HB en faalangst. Niet alle psychologen betrekken HB erbij.

Sterkte! Ben benieuwd naar het vervolg...


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 09 jan 2020, 14:22 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2019, 13:33
Berichten: 55
@Trish81, dank je voor je reactie. Daar ben ik dus ook bang voor. Delen van je verhaal herken ik van mezelf. De juf doet haar best, maar met 34 kleuters is het niet gemakkelijk om er eentje extra aandacht te geven..

In de kerstvakantie was dochter heerlijk ontspannen, hebben we lekker gespeeld, heb ik meer gegoogled dan ooit tevoren (hoeveel tenen heeft een kat, welke planeet staat het dichtst bij de zon, leeft een virus nou wel of niet, hoe dik is de aardkorst, waarom is een guppy eigenlijk geen zoogdier) en begon ze spontaan pogingen tot schrijven te doen(!). Nu na 3 dagen school is het (ze) weer bar en boos.



_________________
dochter Y (jan 2013)
dochter L (jan 2015)
zoon G (aug 2016)
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 09 jan 2020, 14:24 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2019, 13:33
Berichten: 55
Tijd voor een update!

In de afgelopen maand is dochter thuis geobserveerd (conclusie: een ontspannen, alert meisje dat lekker speelt met broer en zus). Alle deskundigen vermoeden nu een ontwikkelingsvoorsprong. Dat is echter alleen gebaseerd op haar gedrag tijdens 2 observaties, mijn verhaal over hoe ze is (faalangst, onzeker, perfectionistisch, intens, gevoelig), en het feit dat hoogbegaafdheid in de familie voorkomt. Ze hebben eigenlijk geen enkele indicatie van haar intelligentie verder. Is het dan niet gek om het daarop te gooien?

Het is nu de vraag of we een intelligentietest willen, en zo ja, wanneer. Ze is bijna 5, misschien is het beter om te wachten tot ze 6 is. Aan de andere kant zou ik toch graag snel (relatief) hard bewijs willen. Ik zie best dat ze slim is, maar of ze zo slim is dat het deze problemen oplevert, weet ik niet. Het kan ook best dat we allemaal de verkeerde kant op denken omdat ik in het begin het woord 'hoogbegaafd' eens heb genoemd. Ik zou het zo graag 'zeker' weten, zodat we de juiste maatregelen treffen. Wat zouden jullie adviseren?



_________________
dochter Y (jan 2013)
dochter L (jan 2015)
zoon G (aug 2016)
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 09 jan 2020, 15:01 
Volwassene

Geregistreerd: 20 mei 2017, 15:38
Berichten: 712
Ik vind het helemaal niet zo gek. Ik zou willen dat elke school zo alert was op deze combinatie van factoren. Liever zo dan dat ze met deze kenmerken en problemen bij je dochter eerst gaan zoeken in stoornissen als ADHD en ASS.
De vragen die je dochter stelt, de interesses, het intense én het feit dat er hb in je familie voorkomt zijn juist aanwijzingen richting hb/ontwikkelnigsvoorsprong.



_________________
O, 2001
M, 2003
J, 2010
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 09 jan 2020, 15:07 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2019, 13:33
Berichten: 55
Oh, het is trouwens niet de school die hiermee komt, maar de kinderpsycholoog en de orthopedagoog van het cjg. Ik weet niet hoe ver we komen met school, ik denk en vrees dat zij het anders zien. Vandaar dat een test misschien wel goed is..



_________________
dochter Y (jan 2013)
dochter L (jan 2015)
zoon G (aug 2016)
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 06 feb 2020, 17:56 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2019, 13:33
Berichten: 55
Weer even een update.

We hebben besloten om een intelligentieonderzoek te laten doen, bij een gespecialiseerde tester. Dat gaat begin maart gebeuren. Niet eens per se voor school, maar meer voor onszelf om wat meer duidelijkheid te hebben wat voor kind we hier hebben. Ze is zo ondoorzichtig.

Verder is ze na een suggestie van mij, en volgens mij door flink doorpakken van een zeer begrip- en inzichtvolle IB'er prompt in groep 2 geplaatst. We zullen zien hoe dat uitpakt, vooral qua aansluiting met klasgenoten. Dat zal natuurlijk vooral volgend jaar blijken omdat ze voorlopig nog in een combinatie 1/2 zit, al zijn de subgroepjes al wel gescheiden. In de basis ben ik er erg blij mee omdat ze anders 2,5 jaar moet kleuteren en ik denk niet dat ze dat uithoudt. Ook al omdat de kleuterklassen zo groot zijn; in haar klas zitten inmiddels 38 kinderen. Groep 3 is ook gewoon rustiger, lekker je eigen tafeltje en duidelijk wat je moet doen. Wie weet bloeit ze wel helemaal op. In principe vind ik dat kinderen ook de tijd moeten krijgen om lekker te spelen, maar als ze niet lekker spelen moet je toch iets...

Goed, we wachten af hoe het zich ontwikkelt en ik zal de uitslag van de test ook zeker hier delen zodat anderen die mogelijk met een soortgelijk verhaal zitten er iets aan hebben. Ik ben in ieder geval erg blij met dit forum vol ervaringen en advies!



_________________
dochter Y (jan 2013)
dochter L (jan 2015)
zoon G (aug 2016)
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 07 feb 2020, 10:19 
Volwassene

Geregistreerd: 03 dec 2019, 12:43
Berichten: 31
Hoi Peaches,

Doordat ze nu al minder geinteresseerd is, lijkt mij 2,5 jaar kleuteren ook zeer lang.
Hopelijk door meer uitdaging te krijgen, dat ze sneller lekkerder in haar vel gaat zitten.
Aansluiting bij klasgenootjes kan al voor een grote omkeer zorgen.
Mijn zoon vond in groep 1 ook de poppenhoek e.d. stom en kreeg veel groep 2+ werkjes aangeboden.

Als ze geen zin heeft om de test te maken, kan dit ook van invloed hebben op de test.
Ik neem aan dat de afnemers hier (tegenwoordig) ook inzicht in hebben.
Meer duidelijkheid krijgen is altijd fijn.

Speelt ze thuis vaak met speelgoed van de oudste?

Gr.


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 07 feb 2020, 10:43 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2019, 13:33
Berichten: 55
Trish81 schreef:
Doordat ze nu al minder geinteresseerd is, lijkt mij 2,5 jaar kleuteren ook zeer lang.
Hopelijk door meer uitdaging te krijgen, dat ze sneller lekkerder in haar vel gaat zitten.
Aansluiting bij klasgenootjes kan al voor een grote omkeer zorgen.
Mijn zoon vond in groep 1 ook de poppenhoek e.d. stom en kreeg veel groep 2+ werkjes aangeboden.
De afgelopen dagen was ze in ieder geval opvallend vrolijk. We hopen dat dat zo blijft!

Trish81 schreef:
Als ze geen zin heeft om de test te maken, kan dit ook van invloed hebben op de test.
Ik neem aan dat de afnemers hier (tegenwoordig) ook inzicht in hebben.
Meer duidelijkheid krijgen is altijd fijn.

Speelt ze thuis vaak met speelgoed van de oudste?
Ze spelen hier eigenlijk allemaal met hetzelfde; lego, knutselspullen, playmobil. Oudste is wat meer van het knutselen en houdt ook van spelletjes, de jongsten zijn meer van de playmobil, lego vinden ze allemaal geweldig. Zou je daar nog iets uit kunnen afleiden, denk je? Ik heb geen idee wat normaal speelgoed is voor welke leeftijd, de leeftijdsindicaties kloppen voor mijn gevoel vaak niet.

Ik denk dat ze wel meewerkt met de test. Maar dat is ook de reden dat we een gespecialiseerde tester wilden. Gewoon om dit uit mijn hoofd te krijgen (of juist niet misschien). Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat.



_________________
dochter Y (jan 2013)
dochter L (jan 2015)
zoon G (aug 2016)
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 07 feb 2020, 11:18 
Volwassene

Geregistreerd: 03 dec 2019, 12:43
Berichten: 31
Citaat:
Ze spelen hier eigenlijk allemaal met hetzelfde; lego, knutselspullen, playmobil. Oudste is wat meer van het knutselen en houdt ook van spelletjes, de jongsten zijn meer van de playmobil, lego vinden ze allemaal geweldig. Zou je daar nog iets uit kunnen afleiden, denk je? Ik heb geen idee wat normaal speelgoed is voor welke leeftijd, de leeftijdsindicaties kloppen voor mijn gevoel vaak niet.


Volgens mij klopt de leeftijdsindicatie wel redelijk op een doos, behalve als men pientere kinderen hebt. :wink:
Alhoewel,.... we hebben Catan Jr. hier liggen en IK begrijp de spelregels niet echt. :shock:
(Wanneer je naar welk eiland mag varen)
Als je dochter steeds naar spelletjes e.d. voor oudere kinderen grijpt, is ze toe aan meer uitdaging.
Geldt uiteraard ook voor je andere kids.


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 17 feb 2020, 22:53 
Volwassene

Geregistreerd: 03 aug 2014, 23:01
Berichten: 257
Ik denk heeel erg verschilt van school hoor!
Mijn oudste van apr 2013 ging in groep 0, ze kon al goed tellen in beide talen, telrij en eigen naam schrijven en vetersstrikken. Groep 1 wist ze veel maar daar kijken ze gewoon niet na. Eind jaar hoorde ik: ze kent 5 letters en kan tellen tot 10. Op aandringen van mij gingen ze opnieuw met letters en cijfers testen en bleek 11 letters en tot 20 en terug. Toch volgens de juf ze is niet zelfstandig en doet liever geen werkjes. Ze kon naar 2/3 maar om die executieve functies optrekken bleef in 2. In onze ogen super zelfstandig slimme meid! Nog ja dus prima ze bleef in groep 2. Medio groep 2 kon ze al op m3 niveau lezen en rekenen. Doorgetoetst door IB maar in groep 2 konden ze niet veel bieden en 2/3had geen zin al. Dus ze hebben haar veel lewelwerk gegeven met meisje uit groep 7 en extra lezen met IB.
Dochter ging altijd met plezier naar school als ze niet leerde kon ze altijd goed spelen. Thuis deed ze squla.
Nu groep 3 ging ook prima. Ze wisten van de voorspong en onze school met met “eigen leerlijn”.
Dus prima voor haar tot nu toe ze levelwerk en uitdaging in rekenboeken etc. Ze doet alles op zon/*** lijn. Ze is zeker slim. Hb? Denk ik niet. Ze is heel erg sportief aangelegd.
We zagen vanaf geboorte een doorgaande lijn van voorsprong op alle vlakken.

Dochter twee van sept 2013 ging net in groep 1. Ze kan niets, geen veterstrikken, haar naam schrijven pas net geleerd, alles “ ik kan het nie!!” en dat wat ik niet kan probeer ik niet eens. Ze ia gek op toneel en spelen en gek doen. Luistert enkel wat ze wil horen. Kiest en doet totaal werkjeS niet. Heeft enorme sterke mening.
Totaal anders en toch wel slim in wat ze zegt en doet en kan maar het is zeker niet boven gemiddeld! Ze gaat gewoon prima als gemiddelde kindje in groep 1.

Dus tja twee verschillende kinderen en als bij oudste dacht ik vaak aan HB school zegt dat zeker niet. Wel ver boven gemiddeld maar tja ik ben zelf russisch als ik dat vergelijk haar in mijn land dan ze is ver onder gemiddeld in vergelijking met russische leeftijdgenoten. En dan minn jongste is helemaal zeer minderbegaafd haha

Dus ik denk persoonlijk dat veel heeft te maken met school en kindjes op school. Hier zeggen ze gemiddeld 1-2 Hb kinderen in klas hebben dat is dus 1-2 kindjes op 25-28... het is erg veel ja!


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 19 feb 2020, 11:16 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 maart 2019, 09:47
Berichten: 58
Peaches schreef:
We hebben besloten om een intelligentieonderzoek te laten doen, bij een gespecialiseerde tester. Dat gaat begin maart gebeuren. Niet eens per se voor school, maar meer voor onszelf om wat meer duidelijkheid te hebben wat voor kind we hier hebben. Ze is zo ondoorzichtig.
Goed, we wachten af hoe het zich ontwikkelt en ik zal de uitslag van de test ook zeker hier delen zodat anderen die mogelijk met een soortgelijk verhaal zitten er iets aan hebben. Ik ben in ieder geval erg blij met dit forum vol ervaringen en advies!


Peaches; ik ben zoooo benieuwd naar de uitslag van deze test. In mijn geval denkt IB-er inmiddels al 2 jaar dat Dochter HB is en ik bagatalliseer het altijd een beetje. Enerzijds omdat er geen test is gedaan en we dus eigenlijk niks weten, maar anderzijds misschien ook wel omdat ik labeltjes altijd lastig vind. Mag ik vragen of jullie de test zelf moeten betalen? En waar laten jullie haar testen?
Zoals jij het noemt 'ondoorzichtig'.... Dochter hier is ook ondoorzichtig.


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Zie ik spoken?
BerichtGeplaatst: 19 feb 2020, 21:07 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2019, 13:33
Berichten: 55
Kandelaar4 schreef:
Peaches schreef:
We hebben besloten om een intelligentieonderzoek te laten doen, bij een gespecialiseerde tester. Dat gaat begin maart gebeuren. Niet eens per se voor school, maar meer voor onszelf om wat meer duidelijkheid te hebben wat voor kind we hier hebben. Ze is zo ondoorzichtig.
Goed, we wachten af hoe het zich ontwikkelt en ik zal de uitslag van de test ook zeker hier delen zodat anderen die mogelijk met een soortgelijk verhaal zitten er iets aan hebben. Ik ben in ieder geval erg blij met dit forum vol ervaringen en advies!


Peaches; ik ben zoooo benieuwd naar de uitslag van deze test. In mijn geval denkt IB-er inmiddels al 2 jaar dat Dochter HB is en ik bagatalliseer het altijd een beetje. Enerzijds omdat er geen test is gedaan en we dus eigenlijk niks weten, maar anderzijds misschien ook wel omdat ik labeltjes altijd lastig vind. Mag ik vragen of jullie de test zelf moeten betalen? En waar laten jullie haar testen?
Zoals jij het noemt 'ondoorzichtig'.... Dochter hier is ook ondoorzichtig.

Ik ben ook heel erg benieuwd, al heb ik mezelf inmiddels overtuigd dat er gewoon een IQ van 110 uit gaat komen. Maar de rest van het verslag lijkt me ook heel fijn om te hebben. Ik hoop op een inkijkje in het hoofd van mijn dochter.
We betalen de test zelf, want we wilden een gespecialiseerde tester en niet de orthopedagoog van het CJG. Ik stuur je de naam van het bureau in een PB.



_________________
dochter Y (jan 2013)
dochter L (jan 2015)
zoon G (aug 2016)
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 Pagina 2 van 3 [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar: