Het is nu 15 aug 2020, 11:56

Pagina 11 van 11 [ 209 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Groep 3 2019/2020
BerichtGeplaatst: 11 jun 2020, 12:43 
Volwassene

Bij ons ook citotoetsen en inderdaad zoals Pompom zegt, met het idee om te kijken waar de kinderen nu staan en waar de komende maand nog extra aandacht aan besteed moet worden.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 18 jun 2020, 15:45 
Volwassene

Vandaag slecht nieuw gehoord van de juf. Ik ben er helemaal kapot van.

Mijn zoon was eerst de beste van de klas, of laten we zeggen dat hij tot de besten hoorde.
Zeer geconcentreerd, doet erg goed mee in de klas etc.

Ik moet binnenkort niet schrikken als ik zijn rapport zie, want zal slecht zijn.
Cito toetsen zijn compleet verpest en hij zal onvoldoendes op zijn rapport hebben staan.
In de klas is hij totaal niet meer geconcentreerd en lijkt hij enkel te dromen.
Mijn zoon ligt achter met zijn werk terwijl hij normaal als eerste klaar is.
Er mocht een boekje mee naar huis en die had ook vol "domme" fouten.

Ik kan momenteel wel janken. Ik had gehoopt dat de juf iets eerder had gezegd, zodat hij voor de Cito toets wellicht nog een ander gedrag kon aannemen.

Hij heeft maatjes op school die super druk zijn en bezeten zijn van computer spelletjes.
Mijn zoon is nu ook meer bezig met computerspelletjes. Die kinderen pesten hem ook.
Het gaat goed, dan weer ruzie, dan gaat het weer goed.

Enige tips of adviezen hierin? Een luisterend oor is al zeer welkom!

BerichtGeplaatst: 18 jun 2020, 16:00 
Volwassene

Trish81 schreef:

Hij heeft maatjes op school die super druk zijn en bezeten zijn van computer spelletjes.
Mijn zoon is nu ook meer bezig met computerspelletjes. Die kinderen pesten hem ook.
Het gaat goed, dan weer ruzie, dan gaat het weer goed.

Inmiddels kom ik ook weer bij mijn verstand....

Ik denk dat mijn zoon toch verstoord gamegedrag heeft.
Dus maar een tijdje niet meer gamen en focussen op andere spelletjes.

Ik hoop niet op onderliggende gevoelens waardoor hij in het spel kruipt.
Mogelijk puntje dat hij niet wilt dat hij gepest wordt en daarom extra in het gamen zit om bij die jongens juist te horen.
Die spelen ook spelletjes zoals Fortnite en zelfs Last of Us voor 18 jaar en ouder.
Het blijkt wel dat zulke computer spelletjes toch wel effect hebben op zulke kinderen.

Hoop dat het snel weer betert!

BerichtGeplaatst: 22 jun 2020, 10:56 
Volwassene

@ Trish Ik probeer jouw berichten te begrijpen. Jouw zoontje wordt gepest en speelt computerspelletjes omdat hij wordt gepest? En hierdoor is hij gameverslaafd? De spellen die je noemt zijn totaal ongeschikt voor deze leeftijd, dus ik kan me voorstellen dat je je hier niet prettig bij voelt. Het pesten is heel naar. Heb je dit al besproken met de leerkracht? Ik vind groep 3 wel heel jong om met dit soort problematiek te worstelen (pesten, gamen). Lijkt me heel erg lastig.

BerichtGeplaatst: 22 jun 2020, 12:30 
Volwassene

1 kind komt vanaf andere school en die pestte daar iedereen. Sindsdien was het wat onrustig, maar laatste weken is het anders.
Die kindjes waardoor hij gepest wordt spelen Fortnite and Last of Us. Dus mijn zoon probeert met Fortnite mee te praatten in de hoop dat hij niet wordt gepest.
1 kindje is hiervan ook HB met ADHD.
(Mijn zoontje is de jongste van de klas)

Mijn zoon kon je voorheen vermaken met allerlei bordspelletjes, schaken, dammen, stratego etc.
Nu wilt hij het liefste enkel You-tube filmpjes kijken op internet of op de nintendo spelletjes spelen.
Het lijkt hierop dat hij in zijn eigen wereldje kruipt en niet meer interesseerd wat er om hem heen gebeurd. (terugtrekken)

Deze week krijgen we het rapport. Hoop dat andere toetsen zijn meegevallen.
Afgelopen vrijdag is hij gelukkig niet gepest. Ik heb hem wat adviezen gegeven, zodat hij zich wat beter kan opstellen naar de ander.
Er waren ook andere oudere kinderen die hem begroetten, waardoor hij toch meer zekerheid kreeg.

Als mijn zoon nu al hier onder lijkt te lijden, hoe zal dit dan nog verder verlopen....
Ik kan enkel maar adviezen geven aan mijn zoon en hopen dat mijn zoon zich kan verweren.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2020, 09:41 
Volwassene

Trish, dit zijn situaties die ik van één van mijn kinderen ken.
Het had vérgaande gevolgen.
Je kind aanwijzingen geven in hoe hij zich op kan stellen is één ding. Dat is inderdaad belangrijk.
Maar het is in mijn ervaring nog belangrijker dat je de leerkracht van je kind hierover inlicht.
Dit soort dingen maken de school voor jouw kind (en vaak ook voor veel andere kinderen) onveilig.
In een onveilige omgeving gaat een kind zich anders gedragen maar is het ook moeilijk om tot leren te komen.
Hier moet school echt iets mee doen anders gaat het ten koste jouw kind en nog zoveel medeleerlingen.

BerichtGeplaatst: 24 jun 2020, 11:40 
Volwassene

@Marthe: Bedankt voor je bericht!

Juffrouw is op de hoogte en heb op de BSO nogmaals aan leidinggevende medegedeeld.
(Zoon kreeg schuld voor iets wat hij niet had gedaan door die desbetreffende pesters)

Ik ben ook bang dat hij hierdoor straks gaat onderpresteren en wil ik echt zien te voorkomen.
Eind deze week rapport, dan kan ik zien wat de "schade" is.

Zoon lijkt weer wat beter in zijn vel te zitten. Pest gedrag kind is echt doordat dat kind niet in zijn vel zit, door moet ook wat aan gebeuren.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2020, 10:53 
Volwassene

Hoe is het rapport, Trish? Ik hoop dat het meevalt. Een rapport is maar een rapport natuurlijk, maar het klinkt zo alles bij elkaar wel of je zoon niet helemaal lekker zit op school. Heb je goed contact met de leerkracht? Pestgedrag zou je in het hele systeem moeten aanpakken. Waar wordt gepest, is de sfeer niet goed. Daar ligt dus een rol voor de juf om op te pakken.

Het is ook bijna vakantie natuurlijk, ik merk hier echt dat we ons door de laatste weken aan het slepen zijn.

Hier zijn geen citotoetsen meer afgenomen en eigenlijk vind ik dat erg jammer. Wat moet Y volgend jaar dan doen in groep 4? De leerkracht is wel echt goed bezig met compacten, verrijken gaat ook steeds beter. Maar nog steeds is het zoeken en lijkt het gewoon niet genoeg. Met grote tegenzin sleept ze zich naar school en ze begint ook baldadig gedrag te vertonen nu, zelfs op school. Ik denk dat ze met groep 5 prima mee zou komen en dat het goed zou zijn om volgend jaar in groep 5 te starten, maar nu krijgt ze niet de kans om haar niveau te bewijzen. Nou ja, begin volgend jaar dan maar toetsen en overleggen...

BerichtGeplaatst: 19 jul 2020, 09:25 
Volwassene

Het is inmiddels vakantie. Zoon is met een zeer matig rapport over naar groep 4. We hopen voor hem op een klik met de leerkrachten volgend jaar, iets wat dit jaar totaal ontbrak. Hij stuitte op onbegrip vanuit de juf, zeer vervelend omdat hij een enorme weerstand tegen alles wat met school te maken heeft ontwikkelde. Gelukkig is hij niet blijven zitten in groep 3 want dan hadden we nog een jaar met deze juf gezeten (en ik geloof niet dat er cognitieve achterstanden zijn). Thuisonderwijs bood wat rust en tijd voor hem om achterstanden in te halen met lezen en om te zien dat leren niet vreselijk hoeft te zijn. Dus we zien aankomend jaar als een nieuwe kans, maar gaan ook verder kijken wat er mogelijk is voor hem dmv onderzoeken, en mogelijk een andere school als hij ook in groep 4 weer extreme weerstand tegen school laat zien.

Ik ga een groep 4 topic openen!

Pagina 11 van 11 [ 209 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11