Het is nu 04 jul 2020, 14:27

Pagina 8 van 11 [ 208 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Groep 3 2019/2020
BerichtGeplaatst: 13 feb 2020, 19:41 
­

Vlinder42 schreef:
Peaches schreef:
Ben benieuwd naar het verhaal van de juf.
Helaas was er geen verhaal van de juf, want zij herinnerde zich niets. En ze vond dat zij de kinderen moest kunnen corrigeren :-(

Zou het kunnen dat je dochter twee dingen die niet bij elkaar horen ten onrechte heeft gecombineerd heeft? Of dat fantasie en werkelijkheid een beetje door elkaar lopen? Vrij normaal nnog, op die leeftijd.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 15 feb 2020, 22:57 
Volwassene

Ik snap wat je zegt, Pompom, ik heb me dat zelf ook afgevraagd, maar ik denk in dit geval toch van niet. M'n dochter vertelde namelijk ook details over haar citografieken (!) die ze echt alleen van de juf kan weten, want wij hebben die gegevens niet en we praten daar ook niet op die manier met haar over. Ik denk wel dat m'n dochter heel gevoelig is voor dit soort dingen. En daar ging het me ook juist om, ik was nogal teleurgesteld in de reactie van de juf, omdat zij eigenlijk vooral bleef steken in waar/niet waar terwijl het me meer ging om wat het met mijn perfectionistische kind doet. Ze werd er nog meer onzeker van dan ze al is.

BerichtGeplaatst: 17 feb 2020, 10:13 
Volwassene

Vlinder42:
Echt erg als je dochter er onzeker van wordt!
Hopelijk weet ze dat zon een hoger niveau is dan maan om te lezen en niet onzeker hoeft te zijn.
Mag ze toch in zon blijven lezen?? Zou wel bij volgende toets oren spitsen.

Afgelopen vrijdag oudergesprek gehad.
Mijn zoon krijgt extra taken in rekenen. Moest hem zelfs extra taken geven, doordat hij extra taakjes ook al snel klaar heeft.
Bij lezen heeft hij idd M3 niveau. Las net iets te langzaam voor E3, maar heeft alles foutloos voorgelezen.
Volgens de juf is foutloos lezen belangrijker dan snelheid. Snelheid komt later wel...
De juf vermoedt dat bij de volgende toets mijn zoon boven E3 zal zitten.

Volgens de juf kan ze aan mijn zoon niet merken dat hij de jongste is. Gelukkig hoor ik dat mijn zoon veel vriendjes heeft.

Na de voorjaarsvakantie mag mijn zoon beginnen (met nog een paar andere kinderen) in de plusklas.
De juf zei er al bij dat kinderen niet blijvend in de plusklas hoeven te zitten. Hier maak ik mij dan weer zorgen over.
Van een kind uit groep 4 heb ik begrepen dat er van de plusklas ook een rapportcijfer wordt gegeven. :shock:
Binnenkort krijg ik zelf meer uitleg over de plusklas.

Heeft er al iemand van jullie ervaring met de plusklas? Wat wordt hier gegeven?
Ik heb horen waaien dat er meer verdieping zit in bepaalde taken, zoals topografie.

BerichtGeplaatst: 17 feb 2020, 18:43 
Volwassene

Vandaag rapport dochter gehad. Kan mij iemand uitleggen waarom ze DMT scoort hoogst en spelling matig? Ik ben zelf geen Nederlander en niet bekend met cito etc.
Hoe is die score in totaal gewoon normaal of gemiddeld of prima? Heb geen idee eigenlijk.
In december gesprek gehad met leerkracht daar gaf die aan dat ze DMT zon niet behaald, ze ging het kern tot kern steeds slechter scoren maar bleef op zon niveau werken. Volgers leerkracht maakt ze te veel fouten, ik snapte niets van Want thuis leest ze gewoon boeken e5 foutloos.. dus heb haar uitgelegd dat ze niet zo snel niet moet lezen en verder weet ik niet hoe dat ging maar verbaasd mij wel dat ze dan nu het op hoogste niveau scoort DMT.. of is het andere soort test dat ze DMT afnemen elke twee weken?

DMT 2018 M3 kaart 1+2: 82gg /29 I
Rekenen-wiskunde 3.0 M3: 48/150 I
Spelling 3.0 M3: 28/117 IV

Advies staat: boeken lezen m4 niveau. Rekenen en lezen zeer goed. Automatiseren in order maar krijgt wat moeite meer naarmate de sommen wat abstracter worden of meer taal bevatten.

BerichtGeplaatst: 17 feb 2020, 19:01 
Volwassene

Citaat:
I betekent hoogste 20%
Citaat:
I betekent hoogste 20%
Citaat:
IV betekent tussen percentiel 60 en 80; met andere woorden 60% scoort van de kinderen in Nederland scoort hoger en 20% scoort lager

Bij spelling moeten gedicteerde woorden worden opgeschreven. Een kind dat letters omdraait, letters overslaat of verkeerde letters kiest (eu ipv ui, b ipv d) behaalt al snel een lagere score bij spelling.

BerichtGeplaatst: 17 feb 2020, 19:15 
Volwassene

loekie schreef:
Citaat:
I betekent hoogste 20%
Citaat:
I betekent hoogste 20%
Citaat:
IV betekent tussen percentiel 60 en 80; met andere woorden 60% scoort van de kinderen in Nederland scoort hoger en 20% scoort lager

Bij spelling moeten gedicteerde woorden worden opgeschreven. Een kind dat letters omdraait, letters overslaat of verkeerde letters kiest (eu ipv ui, b ipv d) behaalt al snel een lagere score bij spelling.

Ok duidelijk ja ze schrijft zelf heel veel verhalen etc maar inderdaad verkeerde letters ch=g/ t=d etc. Dus voor de rest prima score? Ze heeft verder geen plus dingen wel gewoon zon niveau en levelwerkje.

BerichtGeplaatst: 17 feb 2020, 22:09 
Volwassene

Dat betekent dat ze voor DMT en rekenen een goede score heeft en voor spelling ondergemiddeld. Dat ze bij de DMT lager scoort dan je zou verwachten omdat ze thuis E5 boeken leest, kan wellicht komen doordat je bij de DMT heel goed moet kijken wat er staat omdat er geen context is.

BerichtGeplaatst: 17 feb 2020, 22:23 
Volwassene

Vlinder42 schreef:
Dat betekent dat ze voor DMT en rekenen een goede score heeft en voor spelling ondergemiddeld. Dat ze bij de DMT lager scoort dan je zou verwachten omdat ze thuis E5 boeken leest, kan wellicht komen doordat je bij de DMT heel goed moet kijken wat er staat omdat er geen context is.

nee ik bedoelde dat ik had geen goede DMT score verwacht want in december bij gesprek gaf de leerkracht aan dat ze juist zeer slecht scoort bij de dmt toetsen. Dat ze zon niveau aldus DMT toetsen niet haalt. Dus het verbaasd mij dan wel dat in rapport staat juist DMT toets I niveau. Dat ze binnen enkele weken opeens het zeer goed ging doen.

Het spelling in na verwachting slecht. Ze schrijft En typt heel graag maar met fouten (wat ze hoort schrijft ze). Ze is tweetalig opgevoed en ik spreek ook nederlands niet zoals in moedertaal. Verder in groep 1 was ze ook doorverwezen naar logopedie voor haar uitspraak: ze uitspraak sommige letters niet en verkeerde klanken ze praat ook heel snel en warrig. Na de eerste sessie was het gelijk goed. Ik denk dat het “spelling” komt bij haar doordat ze het niet helemaal goed hoort. Ze heeft wat oorproblemen gehad en gehoorproblemen en nu buisjes maar regelmatig merk ik dat ze zoiezo slecht hoort dingen volgens kno arts ligt haar gehoor precies op de grens. Het gehoor is dus denk ik waardoor ze kleine verschillen tussen g=ch niet hoort. Ik leer haar gewoon woorden uit de hoofd leren dus als ze fout heeft en ik zeg is fout je moet zo schrijven dan schrijft ze het zeg maar “aangeleerd” ze weet hoe die word moet eruitzien. Sgool is dus nu school want dat heeft ze aangeleerd maar “uitgenodigd” is dan wel “uitgtndt” en schaatsen is dan sgatsen tot ik op de fout wijs. Gelukkig als ik woordje spel per letter schrijft ze di foutloos
We gaan eraan werken!

BerichtGeplaatst: 17 feb 2020, 22:42 
Volwassene

Zon maan en ster horen bij Veilig leren lezen. Ze heeft nu M3 behaald op de cito, een I score, maar dat is niet hetzelfde als zon. Vraag het anders even na bij de juf, die kan makkelijker wat uitleg geven.

BerichtGeplaatst: 17 feb 2020, 23:01 
Volwassene

Vlinder42 schreef:
Zon maan en ster horen bij Veilig leren lezen. Ze heeft nu M3 behaald op de cito, een I score, maar dat is niet hetzelfde als zon. Vraag het anders even na bij de juf, die kan makkelijker wat uitleg geven.

Je bedoelt dat cito toets DMT m3 I is niet hetzelfde als DMT kern 8 zon?
Ik heb begrepen dat ze zit op DMT M3 blad 1+2 ver boven gemiddeld dan als ik de lijn doortrek en bereken zit ze op lezen niveau m4 volgens de cito. Maar kan dus nog steeds DMT toets zon lijn op kernen slecht scoren? Niet dat het mij iets uitmaakt want volgens hun maakt het niets uit
ze moeten die toetsen gewoon afnemen ook al scoort ze slecht zeggen ze dat ze “Zon” blijft, maar dat gedeelte begrijp ik dan niet goed.

BerichtGeplaatst: 17 feb 2020, 23:15 
Volwassene

Ze scoort op CITO DMT bij beste 20%. De zon-toetsen worden alleen door de leerlingen gedaan die het zon-programma volgen, dat is vast minder dan 20% van de leerlingen. Het is dus mogelijk om vergeleken met alle leerlingen goed te scoren en vergeleken met de sterke leerlingen minder goed.

BerichtGeplaatst: 17 feb 2020, 23:35 
Volwassene

Lieverding schreef:
Je bedoelt dat cito toets DMT m3 I is niet hetzelfde als DMT kern 8 zon?
Inderdaad. Dat heeft te maken met de woordsoorten. Op de zonkaarten komen ook andere categorieën woorden voor, die de andere kinderen nog niet hebben gehad.

Lieverding schreef:
Ik heb begrepen dat ze zit op DMT M3 blad 1+2 ver boven gemiddeld dan als ik de lijn doortrek en bereken zit ze op lezen niveau m4 volgens de cito.
Ik weet niet of je dit zo kunt zeggen. Ze heeft niveau M3 behaald (er zijn 3 niveaus: frustratieniveau, instructieniveau en behaald niveau). Als ze M3 behaald heeft, dan kun je zo niet zeggen dat ze ook M4 behaald heeft als die toets niet is afgenomen, want op een M4 kaart komen woorden voor die op een M3 kaart niet voorkomen.

BerichtGeplaatst: 18 feb 2020, 01:29 
Volwassene

Trish: leuk, de plusklas!! Het verschilt per school en per leerkracht wat er in een plusklas gedaan wordt. Op de school van onze zoon is het bijvoorbeeld: een spreekbeurt houden, natuurkundeproefjes en -projecten doen (maak van papier een boot die blijft drijven, dat soort dingen), cryptogrammen, puzzels, extra uitdagend rekenwerk. Zoon heeft van groep 4 t/m nu, groep 8, in de plusklas gezeten.
Ik ken verhalen van kinderen die lagere scores haalden op de cito's nadat ze in de plusklas zaten, en dan werden ze weer uit de plusklas gegooid. Ouders natuurlijk boos, allemaal gedoe. Het helpt dan wel als je een intelligentieonderzoek hebt laten doen, dan kun je daar altijd nog mee wapperen...
Was bij onze zoon gelukkig niet nodig.
Het rapportcijfer voor de plusklas gaat hier vooral over de inzet, werkhouding en samenwerking, niet zozeer over de resultaten.

BerichtGeplaatst: 18 feb 2020, 10:07 
Volwassene

Lieverding schreef:
Vandaag rapport dochter gehad. Kan mij iemand uitleggen waarom ze DMT scoort hoogst en spelling matig?

Voor de meeste kinderen is spelling moeilijk en b.v. sgool ipv school is heel normaal.
Mijn zoon maakte ook b.v. van kerk "keruk". Het is leren hoe het geschreven wordt.

Hoe is haar werkschrift van maan/zon waar ze naast de plaatjes het woord moet opschrijven?
Eventueel kun je oefenen met de woorden die ze soms vergeet.

Hebben ze bij jullie op school "Veilig leren lezen Kim versie" voor op de computer?
Wij hebben dit ook voor thuis gekregen https://www.zwijsen.nl/lesmethoden/veilig-leren-lezen/materiaal-en-software/leerlingsoftware-veilig-leren-lezen-voor-school
Per kern komen de woorden aan bod, waardoor de kids sneller de woorden kennen en weten. Spelling kan hier ook goed mee geoefend worden.

Bij het rapport heb ik ook pas ontdekt dat er per kern een "DMT"-testje wordt gedaan.
Van de juf krijgen wij dan bladen van http://jufjoycella.wixsite.com/blog/race-lezen-groep-3 voor te oefenen. Helaas heeft mijn zoon daar weinig zin in.
Zon DMT zijn hele lange woorden (zie juf Joycella) en hebben andere eisen dan maan.

BerichtGeplaatst: 18 feb 2020, 10:15 
Volwassene

Querzyx schreef:
Het rapportcijfer voor de plusklas gaat hier vooral over de inzet, werkhouding en samenwerking, niet zozeer over de resultaten.

Thnx!

Gelukkig,... zou gek zijn dat hier ook al goede resultaten behaald zouden moeten worden.
Kinderen moeten dan enkel presteren, presteren... wanneer mogen ze ook nog kind zijn?

Mijn zoon heeft thuis een paar spellen van Smart Games. De tablet heeft nog altijd de voorkeur.
Ben benieuwd hoe de plusplas voor hem zal bevallen...

BerichtGeplaatst: 18 feb 2020, 12:12 
Volwassene

Ik heb weer even bijgelezen, er waren weer wat pagina's vol getypt sinds mijn laatste keer. :oops:

Ik loop er tegenaan dat alles allemaal zo traaaaag gaat met aanpassingen. Afspraken voor overleg moeten weken vooruit gepland worden en dan nog is het moeilijk plannen vanuit school. Zoon heeft pas sinds 2 weken een plusboek voor rekenen, terwijl hij in groep 1 de doelen voor groep 2 al ruim uit was. Juf (en IB-er) wilde eerst de cito en andere toetsen als bewijs, maar dan is er dus al weer een half schoooljaar om. Zoon zegt nu dat het enige leuke op school zijn plusboek voor rekenen is, maar ook die is niet moeilijk. Voor lezen is hij heel erg gemiddeld, dat boeit hem niet heel erg lijkt het.

Waar we vorig jaar bij een andere IB-er nog om de 6 a 8 weken gesprekken hadden, wil deze IB-er maar 2 gesprekken per jaar om het OPP te bespreken, halverwege het jaar en einde van het jaar (de volgende is pas weer in juni). Met deze IB-er en ons als ouders loopt het ook ontzettend stroef, de klik ontbreekt behoorlijk. Juf is wel meedenkend en welwillend, maar erg onervaren nog en ze wordt dus ondersteund door de onwelwillende IB-er.

Het advies uit de IQ-test was doortoetsen per vak, maar we hebben afgelopen gesprek gehoord dat school nooit aan doortoetsen doet en dat ook niet wil gaan doen. Plusboeken en eventueel vanaf groep 4 plusklas is wat ze bieden en dat is altijd genoeg, ze gaan niet versnellen, ook zeker niet per vak. Gelukkig lijkt er nu wel wat meer begrip te zijn voor het gedrag van zoon, de test psychologe was bij het gesprek aanwezig om uitleg te geven. Maar door de houding van school toch wel mixed feelings of we daar wel goed zitten.

BerichtGeplaatst: 18 feb 2020, 14:26 
Volwassene

@Lieverding:
Bij de DMT kaart 1 toetsen ze woorden van één lettergreep met 3 klanken (wil, mag, maan). Bij de DMT kaart 2 toetsen ze woorden van één lettergreep met meerdere medeklinkers naast elkaar (dorp, sterk, etc). Bij de zon-toetsen toetsen ze de woorden die in die kern zijn aangeboden. Dat kunnen ook woorden van twee lettergrepen zijn. De norm voor de zon-toetsen is 30 woorden in een minuut, met elke maand moeilijkere woorden.

Fijn dat je kind het zon-aanbod blijft doen. Ik denk dat dat wel passend is, gezien het tempo op de cito en de boekjes die ze thuis leest. Het lijkt me niet erg als ze de losse woordjes van zon niet perfect beheerst, want dat komt in groep 4 en groep 5 bij spelling allemaal opnieuw voorbij.

Het resultaat van DMT kaart 1+2 is nooit een functioneringsniveau (M3, E3, M4), maar alleen een vergelijking met de M3-norm (I, II, III, etc.). Heeft de juf wellicht ook de AVI afgenomen? Dat is wel gebruikelijk halverwege groep 3, en daar komt wel een functioneringsniveau uit als je de toetsprocedure mbt doortoetsen volgt. Zon-kinderen "zouden" halverwege het jaar E3 moeten halen op de AVI. (@Vlinder42: de DMT heeft 3 kaarten in totaal voor de hele basisschoolperiode, de AVI heeft een kaart voor elk halfjaar-niveau.)

Bij de spellingstoets M3 gaat het om de vaardigheid van het luisteren en "hakken" van een woord. De 'ch' of de 'd' op het eind komen nog niet aan bod. Alle woorden zijn klankzuiver, er zijn geen "regelwoorden" en uitzonderingen. Ik zou je zorgen over het gehoor van je kind met de juf delen, en vragen of de IB'er een één-op-één toetsafname kan doen om te beoordelen of het gehoor een rol speelt. Als het gehoor een probleem is, kan het dichtbij zetten en zorgen voor oogcontact tijdens het dicteren al heel wat schelen in het resultaat. En de IB'er kan ook kijken naar het soort fouten dat je kind maakt. Dat is waarschijnlijk nog helemaal niet gebeurd omdat het resultaat niet "slecht" genoeg is, maar dat kan veel verduidelijken.

@Vlinder42: Mijn ervaring is dat als een kind iets verkeerd begrepen heeft, dat een leerkracht doorgaans wel moeite doet om te bedenken hoe dat misverstand tot stand is gekomen. Als de leerkracht meteen zegt dat ze zich niets kan herinneren, zou ik dat ook verdacht vinden.

voorsteltopic

BerichtGeplaatst: 18 feb 2020, 22:16 
Volwassene

Trish81 schreef:
Lieverding schreef:
Vandaag rapport dochter gehad. Kan mij iemand uitleggen waarom ze DMT scoort hoogst en spelling matig?

Voor de meeste kinderen is spelling moeilijk en b.v. sgool ipv school is heel normaal.
Mijn zoon maakte ook b.v. van kerk "keruk". Het is leren hoe het geschreven wordt.

Hoe is haar werkschrift van maan/zon waar ze naast de plaatjes het woord moet opschrijven?
Eventueel kun je oefenen met de woorden die ze soms vergeet.

Hebben ze bij jullie op school "Veilig leren lezen Kim versie" voor op de computer?
Wij hebben dit ook voor thuis gekregen https://www.zwijsen.nl/lesmethoden/veilig-leren-lezen/materiaal-en-software/leerlingsoftware-veilig-leren-lezen-voor-school
Per kern komen de woorden aan bod, waardoor de kids sneller de woorden kennen en weten. Spelling kan hier ook goed mee geoefend worden.

Bij het rapport heb ik ook pas ontdekt dat er per kern een "DMT"-testje wordt gedaan.
Van de juf krijgen wij dan bladen van http://jufjoycella.wixsite.com/blog/race-lezen-groep-3 voor te oefenen. Helaas heeft mijn zoon daar weinig zin in.
Zon DMT zijn hele lange woorden (zie juf Joycella) en hebben andere eisen dan maan.

Ah ja super bedankt!!

BerichtGeplaatst: 18 feb 2020, 22:19 
Volwassene

geekmum schreef:
@Lieverding:
Bij de DMT kaart 1 toetsen ze woorden van één lettergreep met 3 klanken (wil, mag, maan). Bij de DMT kaart 2 toetsen ze woorden van één lettergreep met meerdere medeklinkers naast elkaar (dorp, sterk, etc). Bij de zon-toetsen toetsen ze de woorden die in die kern zijn aangeboden. Dat kunnen ook woorden van twee lettergrepen zijn. De norm voor de zon-toetsen is 30 woorden in een minuut, met elke maand moeilijkere woorden.

Fijn dat je kind het zon-aanbod blijft doen. Ik denk dat dat wel passend is, gezien het tempo op de cito en de boekjes die ze thuis leest. Het lijkt me niet erg als ze de losse woordjes van zon niet perfect beheerst, want dat komt in groep 4 en groep 5 bij spelling allemaal opnieuw voorbij.

Het resultaat van DMT kaart 1+2 is nooit een functioneringsniveau (M3, E3, M4), maar alleen een vergelijking met de M3-norm (I, II, III, etc.). Heeft de juf wellicht ook de AVI afgenomen? Dat is wel gebruikelijk halverwege groep 3, en daar komt wel een functioneringsniveau uit als je de toetsprocedure mbt doortoetsen volgt. Zon-kinderen "zouden" halverwege het jaar E3 moeten halen op de AVI. (@Vlinder42: de DMT heeft 3 kaarten in totaal voor de hele basisschoolperiode, de AVI heeft een kaart voor elk halfjaar-niveau.)

Bij de spellingstoets M3 gaat het om de vaardigheid van het luisteren en "hakken" van een woord. De 'ch' of de 'd' op het eind komen nog niet aan bod. Alle woorden zijn klankzuiver, er zijn geen "regelwoorden" en uitzonderingen. Ik zou je zorgen over het gehoor van je kind met de juf delen, en vragen of de IB'er een één-op-één toetsafname kan doen om te beoordelen of het gehoor een rol speelt. Als het gehoor een probleem is, kan het dichtbij zetten en zorgen voor oogcontact tijdens het dicteren al heel wat schelen in het resultaat. En de IB'er kan ook kijken naar het soort fouten dat je kind maakt. Dat is waarschijnlijk nog helemaal niet gebeurd omdat het resultaat niet "slecht" genoeg is, maar dat kan veel verduidelijken.

@Vlinder42: Mijn ervaring is dat als een kind iets verkeerd begrepen heeft, dat een leerkracht doorgaans wel moeite doet om te bedenken hoe dat misverstand tot stand is gekomen. Als de leerkracht meteen zegt dat ze zich niets kan herinneren, zou ik dat ook verdacht vinden.

Bedankt! Is nu duidelijk!
Geen avi toets voor zoveel ik weet wel advies op rapport: rekenen zeer goed en lezen zeer goed (advies boeken m4 lezen).
Avi toets in groep 2 in feb vorige jaar afgenomen toen kwam beheersend m3 uit want in groep 3 overigens ze niets mee deden omdat ze zeiden geen avi afnemen maar DMT toets.
Maar blijkbaar is goed gekomen toch als ze zeggen dat ze m4 boeken moet lezen

BerichtGeplaatst: 18 feb 2020, 22:22 
Volwassene

Hier dus groep 3 geheel uit 25 kids en verdeeld in 3groepen. Waarbij de meeste en dat is dus “zon” en “***” zeker meer dan 20%. Zitten stuk of 10 kinderen in. Ze krijgen dus allemaal lewelwerk, rode map met opdrachten (ik heb begrepen van dochter dat het een soort patroon is die je moet opvolgen ofwel “wat hoort als volgende..?” En paar kindjes krijgen rekentijgers (mijn dochter overigens niet met haar “zeer goed” rekenen opmerking en rekenen-wiskunde I op rapport.. heel vreemd is dat dan weer..

Volgens mij ook gewoon hier geen gesprekken of uitleg. We hebben “eigen leerlijn” en “kind staat centraal” als leerdraad op school en enkel ouder-leerkracht-kind gesprekken in oktober en juni met kinderen bij gaat om hun portfolio en hun zelfreflectie en wat ze leuk vinden en we mogen geen vragen stellen over rapport of cito of inhoudelijk hoe ze het doen op de leer niveau.
De meeste ouders weten niet wat hun kind doet buiten het rapport om, we hebben 2x p week ochtend inloop maar dan is het ook enkel creatief of klassikaal werkjes wat ze kunnen laten zien. Ik weet het enkel van de dochter dat ze levelwerk doet en dat rode map en wat de andere doen nooit van de leerkracht gehoord.. en als we toen in december geen gesprek aangingen over hoe ze leest dan zou ik ook echt niet weten dat ze slecht scoorde op dmt toets.

Thuis neemt ze gewoon werkboeken met zon en *** en de spelling is heel goed die boek zonder fouten (waar ze moeten opschrijven woord-plaatje).

Pagina 8 van 11 [ 208 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende