Het is nu 13 dec 2018, 09:35

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: even mijn ei kwijt
BerichtGeplaatst: 24 sep 2018, 12:58 
Volwassene

2 weken geleden is er bij mijn zoontje van 6 een iq-test afgenomen. Vandaag zouden wij hiervan de uitslag krijgen. Maar helaas, diegene die met ons het advies gesprek zou moeten doen, is tot 8 oktober op vakantie. En pas daarna word er een afspraak gemaakt. Nog minimaal twee weken wachten dus.

Nou is mijn zoon ook hypermobiel, hierdoor is de fijne motoriek (en dus het schrijven) erg moeilijk voor hem. School heeft nu al (na 3 weken school) aan de bel getrokken dat hij op deze manier dictee's waarschijnlijk niet gaat halen. Ze willen eigenlijk advies van de fysiotherapeut of hij wel schrijfletters moet leren, of dat ze dat bij hem beter kunnen laten en alleen blokletters moeten leren. De fysiotherapeut vind dit belachelijk, het is nog veel te vroeg om te zeggen dat hij dictee's niet gaat halen en waar school vind dat hij vast loopt ziet zij juist een gigantische stijgende lijn in zijn motoriek. Nee het is nog niet wat het moet wezen op die leeftijd, maar als je ziet waar hij vandaan komt gaat het echt al behoorlijk goed. Daarbij vind de fysio vooral dat we het testresultaat van de psycholoog af moeten wachten. Thuis zie ik vooral dat hij letters schrijven erg leuk vind, maar het nut er niet van inziet om de letters goed te schrijven. Want 'als je kan lezen wat ik bedoel, dan is het toch goed?'

En daar zit je dan.. Een kind dat nu al roept dat hij niets heeft geleerd, dat hij alles wat de juf zei al wist en dat hij niet kan wachten om naar groep 4 te mogen zodat hij nieuwe dingen leert. Maar vervolgens niet laat zien dat hij ook echt iets heeft geleerd en op school eigenlijk heel gemiddeld (en soms zelfs lager) presteert en te eigenwijs is om zich aan de 'schrijfregels' te houden. Een juf die vind dat hij aangepast moet leren schrijven omdat zij geen stijgende lijn ziet en daar zo snel mogelijk wat aan wilt doen. En een fysio die vind dat we een test moeten afwachten die dus voorlopig nog wel even op zich laat wachten.. GGRRRR :roll:

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: even mijn ei kwijt
BerichtGeplaatst: 24 sep 2018, 20:25 
Volwassene

Hoi,

Snap je frustratie helemaal. Hopelijk geeft de uitslag van de IQ test een goed beeld en gaat het aan het rollen op school.
Welke test heeft hij gemaakt?

Profiel Stuur privébericht  

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ]