Het is nu 22 nov 2018, 11:44

Pagina 2 van 2 [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Groep 2 2018/2019
BerichtGeplaatst: 08 nov 2018, 20:03 
Volwassene

Balen he vlinder als het niet lekker loopt :(

Ik kom ook weer even een update posten

Onze zoon doet het heel goed met zijn individuele plan op cognitief gebied. Alleen het sociale stukje kost echt veel tijd en moeite, met nog steeds niet het gewenste resultaat. Hij begint weer onrustiger te worden op school. Kan misschien ook te maken hebben met naderende sint gebeuren.
Hij had een aanvaring gehad met een middenbouw kind. De juffen hebben het zelf niet zien gebeuren, maar waarschijnlijk heeft zoon dat kind flink tot het uiterste geïrriteerd met zijn gedrag en had hij genegeerd dat dat kind stop hou op zei, waarna dat grote kind letterlijk op hem gedoken is.
Niet goed te praten dat een middenbouw kind een kleuter aanvliegt, maar het erge is wel dat ik dat kind ook nog een beetje kan snappen, zoon kennende... :oops:

Gelukkig heeft hij een juf die hier meteen goed op investeert en die er direct mee aan de slag gaat.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2018, 20:40 
Volwassene

Dat is niet mis, Misstig. Je zoontje heeft het misschien zelf wel uitgelokt, maar hij is toch klein. Zoiets kan toch wel veel indruk maken. Maar goed, hopelijk weet hij nu dan dat hij dat beter niet zo kan doen :-(

Ja, ik baal er echt van. Het loopt echt niet lekker en ik heb met de juf gepraat gister en dat bood ook niet veel soelaas, leek het. Dus ik weet het niet. Maar mijn dochter zei wel dat ze vandaag een boekje had gelezen op school, helemaal zelf en ze was trots :-) Dus misschien heeft de juf meer gedaan met het gesprek dan ik gister dacht.

BerichtGeplaatst: 13 nov 2018, 16:21 
Volwassene

Vliender: he balen... maar waarom zegt ze het dan heb je dat haar gevraagd? Ik denk dat misschien in dit gevaal haar tijdelijk makkelijker dingen aanbieden beter is dan went ze haar zelfvertrouwen terug.

Hier inmiddels nog steeds geen levelwerk voor dochter terwijl ze zouden gelijk starten. Dochter baalt ervan. Ik vroeg waneer dan wel en juf zei: het komt echt maar het moet afgestemd zijn want dat doen de lewelkindjes van groep 7.. gedoe dus.
Wel positief dat dochter binnen die twee weken is best wel vooruit gegaan met het kezen. Ze leest nu m3 niveau ongeweer elke avond thuis en ze neemt het boek naar school en vraagt elke dag aan juf of er tijd is ervoor. Wat eigenlijk nooit is zegt juf (1x per week 1 bladzijde is natuurlijk belachelijk). Maar prima wat mij betreft doen we het lwkker thuis ook het rekenen en engels etc doen we met squla thuis en andere spelletjes.
Ik heb het verder gewoon losgelaten dat ze echt iets mee doen of snel doen zolag dochter het zelf prima vindt en verder geen problemen zijn laat ik het zo.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 13 nov 2018, 17:40 
Volwassene

Lieverding, op basis waarvan verwacht je dat school het lezen aan gaat bieden? Is dat afgesproken? Veel scholen vinden het niet handig om in groep 2 lezen als verrijkingsstof aan te bieden en kiezen voor andere verrijkingsdoele , onder andere omdat het aanbieden van lezen een vorm van versnellen is. Als het de bedoeling is dat ze volgend jaar naar groep 4 gaat is het natuurlijk een ander verhaal.

BerichtGeplaatst: 15 nov 2018, 22:26 
Volwassene

Mag ik meeschrijven? Zoon van 5,5 zit in groep 2. Ben al ooit eerder ophet forum geweest, maar wil nu wel weer graag meepraten.

BerichtGeplaatst: 16 nov 2018, 13:54 
Volwassene

Natuurlijk, welkom, Marly!

BerichtGeplaatst: 21 nov 2018, 17:23 
Volwassene

Ik sluit me ook graag aan bij dit onderwerp. (Nieuw op het forum). Wij hebben de school speciaal uitgezocht voor onze zoon van 5.5, omdat ze hem heel veel extra konden bieden. Nu zit ik thuis met een depressief jongetje, omdat ze op school toch hebben besloten dat hij een kind is en moet spelen (afschuwelijk zinnetje, alsof ik dat zelf niet realiseer). ML wilde graag leren lezen en heeft het zichzelf al voor een groot deel geleerd, totdat zijn juf het door kreeg en vervolgens tegen hem verteld heeft dat je lezen pas in groep 3 leert. Nu wil hij niet meer lezen, want juf is heilig. En roept te pas en te onpas "Lezen leer je in groep 3". Zelfs als hij alleen op de wc zit. Erg sneu voor hem en frustrerend voor ons.

Gelukkig komt 5 december snel en kan de Sint hem wel wat uitdaging geven met nieuw speelgoed.

BerichtGeplaatst: 21 nov 2018, 18:54 
Volwassene

Wat jammer, Linda, voor je zoon. Mijn dochter had dat vorig jaar ook in groep 1. Voor ze naar school ging met 4 jaar, was ze thuis bezig met lezen. Toen ze naar school ging was het afgelopen, heel jammer. Het heeft bijna 1,5 jaar geduurd om daar weer een beetje doorheen te komen. Thuis leest ze nu weer. Gesprek gehad met de juf, maar die vindt dat ze moet leren hakken en plakken. Dat kan ze al, maar op school doet ze dat blijkbaar niet.

Ik vind het zelf heel frustrerend dat er in gesprek met school zo'n zwart-wit sfeer kan ontstaan. Net alsof wanneer je kind met lezen bezig is, hij niet meer zou spelen.

Maar op dit moment klaag ik niet. Gesprek gehad met de juf. Ze gaan elke vrijdag levelwerk doen met mijn dochter, na de kerstvakantie mag ze meedoen in de plusgroep. En ze krijgt een plek in de klas naast een jongetje dat daar ook heen zal gaan. Even afwachten of het genoeg zal zijn, maar de intenties zijn in elk geval goed.

BerichtGeplaatst: 22 nov 2018, 06:36 
Volwassene

Dat is mooi Vlinder42! Ik heb al een gesprek gehad met de directeur en de juf van onze zoon, maar beide willen ze hem niet meer bieden en pas na ons gesprek met de juf heeft ze ML in het hoofd geprint dat je lezen pas in groep 3 leert. Uiteraard was/ben ik daar woedend om.
Volgende week hebben we samen met onze contactpersoon voor ML vanuit de gemeente en de school een gesprek, want ons contactpersoon was het geheel met ons eens dat het van de zotte is dat ze hem niet meer willen geven en juist terughouden. Mocht hier niets uitkomen, gaan we helaas toch naar een andere school. Zelf ben ik daar niet zo rauwig om, maar voor ML die nogal moeite heeft met verandering is het nogal een stap.

Pagina 2 van 2 [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2