Het is nu 26 aug 2019, 01:31

Pagina 26 van 26 [ 507 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 21 jun 2019, 21:23 
Volwassene

Sinds dochter op school schrijft heb ik mijn meisjes weer terug. :D

BerichtGeplaatst: 22 jun 2019, 11:01 
Volwassene

[pompon] Nannet! Wat goed!

Hier zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Thuis kan dochter zogenaamd niet fatsoenlijk tot 10 tellen en gister kwam ze thuis met een diploma 'tellen tot 20.' :roll: Het is een begin.

BerichtGeplaatst: 22 jun 2019, 17:37 
Volwassene

Prettige ontwikkelingen ondanks de vermoeide kinderen (en ouders).

Nu het op school lekker z’n gangetje gaat met dochter, gooit ze de kont volledig tegen de krib op de BSO. Die leidsters krijgen haar niet meer mee op het schoolplein, althans niet zonder gillen en krijsen en klagen dat het daar veel te saai is. Ze is daar ook niet te genieten en luistert totaal niet naar de leidsters. Arme mensen. Ik heb al de nodige gesprekjes gehad met dochterlief en ze zoekt afwisseling (nieuwe dingen) en uitdaging in het spelen. Niet de schoolse werkjes, gewoon kleien en knutselen en met zand spelen ipv elke keer kleuren ondanks dat ze daar zelf elke keer voor kiest. Maar dat hebben ze daar allemaal niet. En iets met haar samen doen kan ook niet, want er zijn teveel kinderen en blablabla. Ik heb vertelt dat ze zich er verveelt, maar zij zien de oplossing in meer structuur geven door activiteitenkaartjes op te hangen :roll: Ze kon in detail vertellen wanneer wat gebeurde, want de eet- en speelmomentjes zijn altijd precies hetzelfde. Maar goed, zij ervaren het probleem dat ze niet mee wil, niet ik...

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 01 jul 2019, 09:38 
Volwassene

Merriedroom, wat naar voor je dochter en wat naar dat de leidsters daar niet oppikken wat ze nodig lijkt te hebben. Hoe is het inmiddels? En moeten jullie nog lang tot de zomervakantie?

Wij hebben een lekker rustig weekend achter de rug. Dochter heeft vrijwel het hele weekend in de tuin gespeeld met haar dino's, zand, planten, steentjes, water. Als ik in haar kamer kom, zie ik vrijwel altijd de dino en vulkaanboeken in haar bed liggen. Ze is daar dus nog steeds gek op en soms lezen haar zussen haar ook voor. Dat is zo aandoenlijk om te zien.
Ze is de laatste tijd wel huilerig en ze heeft ineens zo'n vreemde angst om alleen naar boven te gaan. Dan gaat ze ook heel hard huilen als er niemand mee gaat. Van de week zat er een heel klein spinnetje op haar kamer. Durfde ze ook niet naar binnen. Tegelijkertijd vindt ze een kikker in de tuin dan weer heel interessant.

BerichtGeplaatst: 01 jul 2019, 10:33 
Volwassene

Ze zijn gewoon klein :-). Soms zijn ze ineens een periode bang in het donker, of ze lusten iets niet meer wat ze altijd graag aten, of ze willen ineens weer een keer door pappa opgetild worden.. Zo ging/gaat het hier tenminste.. Lief he, die grote zussen soms. Bij ons leest de oudste de jongste soms ook voor, heel schattig.

Dat van die BSO is heel vervelend. Sommige BSO's zijn heel gestructureerd. Hier nu ervaring met 3 bso's en de aanpak kan echt enorm verschillen. Mijn oudste zat van groep 1 tm 4 op een BSO waar alles ook heel gestructureerd was. Hoewel ze wel veel activiteiten hadden, vond ze het toch niet leuk, want je moest altijd kiezen uit wat zij hadden bedacht en je moest ook altijd per se meedoen. Je mocht niet als je moe was een boekje lezen in een hoekje ofzo of gewoon een keer een beetje aanklooien. Ze gingen ook altijd dansen, iets wat mijn dochter helemaal niet leuk vond. Nu zit ze op een wat vrijere BSO. Daar wordt minder geregeld en mogen ze meer zelf weten wat ze doen, maar ze is nu wel wat groter. Sommige kinderen worden het meest blij van een oppas. Gewoon lekker thuis of met een vriendinnetje spelen. Misschien is het iets om eens je licht op te steken bij een andere BSO of een oppas?

BerichtGeplaatst: 05 jul 2019, 17:11 
Volwassene

Sprak juf vandaag even en het gaat echt goed met tellen nu. Ze zit sowieso aan de norm die ze eind groep 1 moet halen.
Maar wat mij nog veel blijet maakt: dochter pakt uit zichzelf de rekenwerkjes uit de kast. Waar ze eerst vooral maar iets pakte en het na 3 tellen weer net zo hard terugzette om het volgende te pakken. En: herhaal.
Thuis nog steeds wel een clown qua tellen maar ik laat het maar. Ze kan het op de plek waar ze het moet laten zien.

Ze pikt ook veel op van het voorlezen over dino's en vulkanen. Ze lijkt dus wel 'aan' te staan.

BerichtGeplaatst: 06 jul 2019, 22:02 
Volwassene

De warme dagen deden het heel erg goed. Een ijsje hier op de bso, een badje daar op het speelplein. Ze wilde afwisseling, dat er juist wél iets georganiseerd werd en met die hitte moesten de leidsters wel. Ze zijn wat luiïg is mijn indruk terwijl ze even actief mee moeten denken bij het uitkiezen van een activiteit voor m’n dochter. Maar dat is al snel te veel gevraagd. Nu ze zien hoe ze enthousiast wordt van afwisseling - en ik dat extra heb ingepeperd bij ze: zie je hoe ze nu is? - hoop ik ook dat na de vakantie ze wat meer actief worden voor de kinderen. In de vakantie zitten zoveel activiteiten dat ik daar niet bang ben voor verveling.

Het is helaas de enige bso, er is geen keus.

Profiel Stuur privébericht  

Pagina 26 van 26 [ 507 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26