Het is nu 14 dec 2018, 20:37




 Pagina 3 van 12 [ 222 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 11 sep 2018, 08:45 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 09:15
Berichten: 2997
Ons kleutertje gooide vanmorgen de kont tegen de krib. Wilde niet eten een aankleden en wilde ook niet naar school. Toen ben ik met haar naar boven gegaan om aan te kleden en ik vroeg waarom ze dan niet wilde. Ze vind de kindjes stom omdat ze niet mag meespelen. Afgesproken dat ik dat even tegen de juf zou zeggen, zodat de juf haar kan helpen.

Zo gezegd, zo gedaan en de juf knikte instemmend toen ik het vertelde. Blijkbaar had ze dit ook al gezien en ze zou jongste extra in de gaten houden. Benieuwd wat ik vanmiddag te horen krijg.
Jongste had wel leuk gespeeld met een ander meisje gisteren.



_________________
Moeder van drie dochters in de basisschoolleeftijd
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 11 sep 2018, 10:15 
Volwassene

Geregistreerd: 14 jan 2016, 12:58
Berichten: 1443
Wat sneu dat ze niet mee mag spelen. Had jij dat ook opgemerkt met halen of brengen?

Hier ook een ik wil niet naar school ochtend. Gisteren begon het al maar dat is ook meer te wijten aan vermoeidheid maar vandaag had ze dat niet en toch wilde ze niet. Ik ben bang dat het weer gaat beginnen. Gelukkig gaan we bijna op vakantie.


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 11 sep 2018, 10:27 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 09:15
Berichten: 2997
Dat zou zomaar kunnen Nannet, al hoop ik dat niet voor jullie. Ben je van plan om na de vakantie wel het gesprek aan te gaan met school?

Ik heb het zelf niet gezien met brengen en halen. 's Ochtends starten ze in de kring en 's middags haal ik haar buiten op, waar alle kindjes wachten met de juf (zou wel eens een kwartiertje eerder kunnen komen om te kijken hoe het gaat).
Ik heb wel al eerder van jongste gehoord dat ze niet mee mocht spelen, maar dat was vorig schooljaar vlak nadat ze was ingestroomd. Ik zou het heel jammer vinden als deze tendens blijft....temeer omdat jongste van nature een heel open meisje is dat op andere kindjes afstapt en anderen gewoon mee laat spelen.



_________________
Moeder van drie dochters in de basisschoolleeftijd
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 11 sep 2018, 10:32 
Volwassene

Geregistreerd: 14 jan 2016, 12:58
Berichten: 1443
Zo sneu, zou jammer zijn als dat blijvend is. Maar het is begin van het schooljaar, ik zou me er nog niet te druk over maken, er komen ook nog kindjes bij waar ze wel aansluiting bij kan vinden.

Ik wacht het nog even af misschien is het een dagje.


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 11 sep 2018, 11:36 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 09:15
Berichten: 2997
Dat is zo en we zitten natuurlijk ook nog in de fase van groepsvorming. Daar werken ze ook actief aan in de klas. Maar op vrije speelmomenten gebeuren er misschien dingen die de juf niet ziet en dan vind ik het wel fijn om haar even een seintje te geven. Morgen is er hier in ieder geval even een dagje rust i.v.m. stakingen.

Ik hoop dat het maar een dagje betreft voor jullie.



_________________
Moeder van drie dochters in de basisschoolleeftijd
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 12 sep 2018, 07:44 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 09:15
Berichten: 2997
Juf had nog een keer de regels in de kring besproken - dat met buitenspelen iedereen iemand moet hebben om mee te spelen, tenzij een kindje echt alleen wil spelen. Ze had die dag met een meisje buiten gespeeld en alles was goed gegaan. Dus een fijne terugkoppeling en hopelijk blijft dat zo.



_________________
Moeder van drie dochters in de basisschoolleeftijd
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 12 sep 2018, 08:37 
Volwassene

Geregistreerd: 14 jan 2016, 12:58
Berichten: 1443
Wat fijn Dee, ik heb er alle vertrouwen in dat het maar tijdelijk is, je dochter klinkt erg leuk en lief en dat zullen andere kindjes ook gaan opvallen.


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 12 sep 2018, 10:51 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 09:15
Berichten: 2997
Dank je, wat lief dat je dat schrijft. :D



_________________
Moeder van drie dochters in de basisschoolleeftijd
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 19 sep 2018, 08:48 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 09:15
Berichten: 2997
Hebben jullie nog leuke boekentips voor een kleuter als het gaat om botten/archeologie? Ik was gisteren in het museum met mijn meiden en jongste werd gefascineerd door alle opgegraven botten/skeletten die er daar te zien waren.

Wij hebben een paar dagen vrij gehad van school, vandaag weer begonnen. Merk aan jongste thuis dat het aanpassen aan alle veranderingen haar wat zwaar komt te liggen. Thuis is ze minder meegaand en soms ronduit irritant aan het doen. ;) In de klas moet ze zich natuurlijk ook de hele dag aan de regels houden en dat kost haar veel energie. Zeker voor een redelijk autonoom mupke kan ik me voorstellen dat het lastig is. Ik krijg weleens wat dingetjes van de juf terug, maar hetgeen ik veruit het vaakst te horen krijg, is 'er zit wel een koppie op.' Laatst weigerde jongste de hele dag om haar schoenen goed aan te doen (ze trekt ze vaak verkeerd om aan) en ook haar drinken opdrinken deed ze niet. Gelukkig maakt de juf daar geen strijd van. Misschien is het ook een soort protest van jongste uit. Ik schenk er ook niet veel aandacht aan, al baal ik wel dat ze niet goed drinkt. Maar eens een andere dop of beker proberen.



_________________
Moeder van drie dochters in de basisschoolleeftijd
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 19 sep 2018, 11:47 
Volwassene

Geregistreerd: 26 apr 2017, 13:51
Berichten: 117
willewete heeft wel boekjes rond dat onderwerp dacht ik en voor verschillende leeftijden. Mijn dochter is dol op die boeken. Wij lezen ook gewoon de informatieve boeken voor de jeugd rond die onderwerpen, zeker als er genoeg prenten in staan. Ik moet soms wel de tekst wat aanpassen. Corona heeft ook leuke eenvoudige infoboeken voor beginnende lezers rond allerlei onderwerpen.



_________________
Stuitermeid 2014
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 19 sep 2018, 13:21 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 09:15
Berichten: 2997
Bedankt Shura!



_________________
Moeder van drie dochters in de basisschoolleeftijd
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 21 sep 2018, 18:52 
Volwassene

Geregistreerd: 14 jan 2016, 12:58
Berichten: 1443
Dit gaat de verkeerde kant op. Dochter wil in de ochtend niet meer naar school toe en als ze thuis komt is ze vermoeid, zeker op de dagen dat ze zegt op school alleen maar te hebben gespeeld en niets geleerd. Vandaag was dat er een beetje vanaf te halen omdat ze zelf aankwam met weer leren schrijven en we er even voor zijn gaan zitten.

Op school hebben ze de mogelijkheid om in groep 3 te zitten met hun werkje of in een andere groep 1/2 klas met een andere juf maar ze wil alleen bij haar eigen juf blijven. Ik had gehoopt dat ze het in groep 3 ging maken en het haar wat rust zou geven maar dat zit er dus niet in.


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 22 sep 2018, 15:04 
Volwassene

Geregistreerd: 17 jun 2018, 23:02
Berichten: 45
Vlinder, sorry voor de hele late reactie, ik dacht dat ik reacties volgen aangevinkt had, maar niet dus blijkbaar. Ik had geen idee dat het hier zo actief was haha. En zelf ook gigantisch druk geweest afgelopen weken, met zorgen rondom de middelste (juridisch gedoe met LPA, SWV en school, ze willen hem vrijstellen via 5.a - voor wie de monitor dinsdag heeft gezien.... wij willen dat niet, want hij is leerbaar. Punt.).

Vlinder42 schreef:
Is dat zindelijkheidsgedoe echt problematisch of is het gewoon een spelletje van hem? Waarom komt de orthopedagoog daarbij?

Het is meer dan een spelletje, hij blijft heel stellig zeggen dat hij het niet wil doen. En daaraan gekoppeld (soms) ik wil OOK niet naar groep 1. De orthopedagoog nam zelf contact hierover op, maar mogelijk ook vanwege de geschiedenis van de middelste. Hij kan echt niet naar groep 1 als hij niet zindelijk is (de middelste ben ik steeds gaan verschonen, maar dat zou ik nu zelf ook niet meer willen, die situatie werd onhoudbaar. Zoveel keer extra afscheid nemen = extra drama)

Sinds gisteren weten we bij welke juf hij komt, dus kunnen we kennis gaan maken en eens in de klas gaan kijken. Hij komt ook bij zijn vriendje van de psz die al naar groep 1 ging, dus dat is super. Hopelijk kan hij dan de drempel verlagen in zijn koppie en de knop omzetten dat hij dan ook zindelijk wil zijn. We hebben thuis de luiers geteld en gezegd op=op. De stapel goed in het zicht, hij ziet m slinken, dus dan is het klaar. Werkt bij hem beter dan abrupt stoppen denk ik (en ja we hadden al geprobeerd met onderbroeken aan, wat ik al zei: half jaar geleden waren we er bijna).

Vlinder42 schreef:
Is het voor je middelste een idee om hem in overleg met de orthopedagoog didactisch te laten doortoetsen? Misschien dat je dan in elk geval door de school het juiste niveau schoolwerk aangeboden kunt krijgen. Als je het allemaal al zelf thuis moet doen en je krijgt dan alleen groep 1-materiaal waar je niks aan hebt, dat lijkt me bijna ondoenlijk. Heel knap dat je dat al zo lang volhoudt!

Hij is nog niet in staat om opdrachten te volgen. Dat vertrouwen is er nog niet. Hij gaat dan weer in de "veilige modus" wat betekent dat hij zijn eigen spoor volgt en moeilijk te bereiken is. Mijzelf lukt dat wel, maar ik mag geen toets afnemen. Er staat nog wel een volledig capaciteitenonderzoek bij (hsp/hb gespecialiseerde) psycholoog in de wacht, ze wil proberen dat binnenkort in stukjes af te gaan nemen, kijken of dat wel lukt. Als het niet lukt, wachten we nog, want we willen niet weer een test die veel te laag uitkomt. Dat geeft extra aanleiding tot verkeerd aanbod. Begrijp me niet verkeerd, hij MOET niet perse HB scoren van mij, maar gezien zijn gedrag en wat hij thuis laat zien, denken wij daar wel aan. GZ-psycholoog is dat met ons eens, op zijn minst meerbegaafd. Maar ja, zonder testuitslag kunnen we de eerdere test moeilijk weerleggen. Het is ook nog nooit gelukt een cito af te nemen oid.


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 22 sep 2018, 15:15 
Volwassene

Geregistreerd: 17 jun 2018, 23:02
Berichten: 45
Zoals ik hierboven al schreef, weten we nu wie de juf van jongste wordt en kunnen we gaan kennismaken. Deze juf ken ik niet persoonlijk, maar alleen van in de wandelgangen. Ze lijkt me heel aardig, maar het is toch altijd even aftasten hoe iemand is.

Dan vraag ik me af... bij ons bestaan al enige tijd zorgen over jongste dat hij meer uitdaging nodig heeft. Op de psz is de juf dolblij met hem, want nu er 5 piepjonge peuters bij zijn gekomen die wel eens puzzels omgooien maar ze niet af maken, heeft ze een hulpje die ze wel weer maakt om in de kast te zetten. Ik vind het heel lief dat mijn zoontje graag helpt, mooie eigenschap, maar nu maakt hij dus nóg makkelijkere puzzels dan eerst. Ook al is het nog maar kort daar, ik heb dat toch even besproken. Zoon doet namelijk steeds moeilijker over naar school gaan (loopt weg, ik moet hem achterna zitten, dan onder protest naar binnen dragen :? help nr 3 met dit gedrag). Nog 7 weken, dan mag hij naar groep 1.

Natuurlijk gaan we zsm kennismaken, maar dat zal met zoon erbij nog maar oppervlakkig zijn. Wanneer is een goed moment om een gesprek aan te gaan over extra uitdaging? Bij dochter ben ik daar (achteraf gezien) veel te afwachtend in geweest.
Ik ben zelf normaal meer van kijk het even aan, kat uit de boom kijken, komt misschien vanzelf goed (is ook vaak zo, ik zie altijd veel beren op de weg). Maar als het over mijn kinderen gaat, ben ik liever pro-actief. Wil echter niet op verkeerde voet beginnen door meteen met "vermoeden van HB" (ook al wordt dat bij kleuters meestal niet zo genoemd, onterecht vind ik, het hoort bij iemands zijns-kenmerken) binnen te komen vallen. Hoe hebben jullie dat aangepakt?


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 22 sep 2018, 16:07 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 09:15
Berichten: 2997
Capri, wat een zorgen. Dat is niet eenvoudig zo.

Wij hadden na een aantal weken groep 1 een kennismakingsgesprek op initiatief van de juf. We hebben toen kort wat dingen verteld over jongste. Wij hebben toen ook benoemd dat we een ontwikkelingsvoorsprong bij haar zien en dat de peuterleidster dit ook zag. Daarbij een envelop overhandigd met een uitdraai van het observatiesysteem van de peuterspeelzaal. Zoiets als Kijk!, waar je dan per ontwikkelingsgebied scores kunt geven. Tenslotte benoemd dat onze oudste dochter hoogbegaafdheid is en de middelste dat niet is, maar ook een hoog IQ heeft en goed meekomt op school. En dat we er dus ook rekening mee houden dat dit bij jongste het geval is.
Eigenlijk hebben we het heel erg bij de feiten gehouden en aangegeven dat het wat ons betreft belangrijk is dat jongste de ruimte krijgt om werkjes te pakken/te doen waar ze aan toe is, of dit nu groep 1 of groep 2 niveau is. En dat we contact opnemen zodra we thuis of op school zien dat er iets niet goed gaat of dat er meer misschien meer uitdaging nodig is.

Ik denk dat je er goed aan doet om in het geval van je jongste niet af te wachten, maar inderdaad pro-actief te zijn. Kleuters kunnen zich razendsnel aanpassen en dat zou toch hartstikke zonde zijn. Ik kan me wel vinden in je redenering over kleuters die ook HB zijn, maar ik zou zelf een beetje aftasten hoe de juf erover denkt en afhankelijk daarvan de benaming kiezen (HB of ontwikkelingsvoorsprong).



_________________
Moeder van drie dochters in de basisschoolleeftijd
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 22 sep 2018, 21:23 
Volwassene

Geregistreerd: 17 jun 2018, 23:02
Berichten: 45
Dee85 schreef:
Ik denk dat je er goed aan doet om in het geval van je jongste niet af te wachten, maar inderdaad pro-actief te zijn. Kleuters kunnen zich razendsnel aanpassen en dat zou toch hartstikke zonde zijn. Ik kan me wel vinden in je redenering over kleuters die ook HB zijn, maar ik zou zelf een beetje aftasten hoe de juf erover denkt en afhankelijk daarvan de benaming kiezen (HB of ontwikkelingsvoorsprong).

Bedankt voor je reactie, daar kan ik wel wat mee. Bij dochter heb ik steeds ook benoemd wat ik zag (laat thuis veel meer zien, faalangst al van jongs af aan, deed in groep 1 met groep 2 mee, krijgt ze dan in groep 2 extra uitdaging?) Daar hielp dat niet echt, maar dat is ook een beetje het nadeel van de oudste denk ik. Nu weten we inmiddels dat zij HB is. Niet dat broers en zussen allemaal hetzelfde zijn, maar volgens onze psycholoog wijst onderzoek uit dat het IQ tussen broers en zussen meestal maximaal 15 punten afwijkt (tenzij er sprake is van hersenletsel, bv zuurstoftekort bij bevalling of door een ongeluk bv).

Wat mijn middelste betreft, dat is inderdaad een hele zorg. Ik zou mijn tijd liever besteden aan hem (en de andere 2) dan aan al die dingen eromheen. Maar nu hebben we steun van een onderwijsconsulent. Hopelijk brengt dat de doorbraak waar we al zo lang op wachten. En anders gaan we toch maar - zeer tegen onze zin - voor die vrijstelling. Ik wil niet blijven vechten ten koste van alles. Het thuis les geven gaat nu super. Het is alleen zoveel simpeler als je kind gewoon in het systeem mee kan, dan hoef ik niet het wiel opnieuw uit te vinden, ik ben tenslotte geen leerkracht.


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 23 sep 2018, 10:56 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 09:15
Berichten: 2997
Snap wat je bedoelt. Het is zo triest als er kinderen buiten de boot vallen en niet 'gewoon' naar school kunnen, om wat voor reden dan ook. Het vergt ook veel van de ouders, thuisonderwijs geven. Er is hier wel een subforum speciaal voor kinderen die thuisonderwijs krijgen. Misschien heb je daar nog iets aan, mocht je het nog niet gezien hebben. :)

Met de oudste moet je inderdaad nog een hoop ontdekken. Ik merk zelf ook dat ik er met de jongste een stuk anders, relaxter vooral, in sta. Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat mijn kinderen hun weg in het onderwijs wel weten te vinden. Ik stuitte vooral bij de middelste op veel onbegrip, omdat zij ook lekker leek mee te draaien op school, maar wel hoge scores haalde. En met de wetenschap dat de oudste zus dan hoogbegaafd is....maar toch doet men daar dan niet zo heel veel mee. Zij is afgelopen voorjaar getest en daar kwam een IQ rond de 120 uit. Dat is ook zeker niet laag en de huidige school gaat ook meer voor haar uit de kast halen. Jongste is weer heel anders...dat is een grappenmaker. Ik heb geen idee waar zij nu staat in haar ontwikkeling. Ik hoor wel dat ze met taal weer een hele ontwikkeling heeft doorgemaakt en ik zie dat ze sociaal heel sterk is, maar in hoeverre zij nu afwijkt van het gemiddelde...geen idee. Zolang ze met plezier naar school gaat, is het goed. Maar zodra dat omslaat, ga ik wel praten met de juf.

Ik hoop dat jullie een kei van een onderwijsconsulent hebben en dat het gaat lukken om je middelste toch weer naar school te krijgen, naar een plek waar hij zichzelf mag zijn en zich veilig voelt. Waar ze oog hebben voor zijn behoeften.



_________________
Moeder van drie dochters in de basisschoolleeftijd
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 25 sep 2018, 13:01 
Volwassene

Geregistreerd: 08 apr 2017, 19:59
Berichten: 385
@Capri, Hoe hebben jullie het aangepakt, vroeg je. Bij de oudste heb ik niks gedaan. Overal waar wij kwamen, huisarts, consultatiebureau, kinderopvang etc. zag iedereen dat zij voorliep. Dus ik dacht dat iedereen dat wel zou zien. Ik dacht niet dat het nodig was om daar op school iets over te zeggen. Wel dus, helaas. Achteraf denk ik dat de juf het ook wel zag, maar dat ze geen zin had om er iets mee te doen. Dus op haar rapport verschenen wel kreten zoals 'Je telt al tot 100, goed zo!' maar verder deed ze er niks mee, tot frustratie van ons kind.

Bij de tweede wilde ik dit voor zijn. En ik heb er dus meteen iets over gezegd bij de inschrijving bij de school en ook bij het eerste gesprek met de juf. Ik heb het niet hb genoemd en ook niet ontwikkelingsvoorsprong. Ik heb gezegd dat ze extra uitdaging nodig had en snel leerde, of iets in die trant. De juf leek heel begripsvol, maar deed er vervolgens niets mee. Toen heb ik zelf de meerbegaafdencoordinator van de school gebeld, en toen kreeg ze na de kerstvakantie eindelijk levelspel.

Ik denk niet dat het echt veel uitmaakt of je hb zegt, of ontwikkelingsvoorsprong of iets anders. Iedereen die een beetje interesse heeft hiervoor, weet wat er wordt bedoeld. Het gaat er denk ik vooral om wat het beleid van de school is ten aanzien van kinderen die een ontwikkelingsvoorsprong hebben. De school waar wij op zaten had het beleid dat alles kon voor kinderen met een rugzak die niet mee konden komen. Maar was je slim, dan kon er niets. Je kon een rekentijger krijgen wat je dan alleen moest uitzoeken en vanaf groep 5 kon je een ochtend in de plusklas. Wij zijn uiteindelijk van school veranderd.

Wat ik niet wist is dat passend onderwijs niet betekent dat elke school aan elk kind passend onderwijs moet kunnen geven. Het samenwerkingsverband moet passend onderwijs kunnen geven. Binnen het samenwerkingsverband hebben scholen impliciet een profiel. Alleen wordt dat profiel niet als zodanig heel duidelijk aan ouders gecommuniceerd. Maar goed, jullie hebben al een onderwijsconsulent, dus die moet je vast wel kunnen helpen.

Ja, dat testen is lastig bij die kleintjes. Bij mijn dochter is het ook niet goed gelukt helaas..

Voor je middelste hoop ik dat je een plek vindt die bij hem past. Is montessori oid niet iets voor hem?



_________________
2 dochters: 2010 en 2013
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 25 sep 2018, 14:59 
Volwassene

Geregistreerd: 16 dec 2013, 09:15
Berichten: 2997
Mijn ervaring is juist weer dat leerkrachten erg over een term kunnen vallen, dus ik ga er voorzichtig mee om. Zo zie je maar weer dat iedereen zijn eigen ervaringen heeft en dat je overal wel wat van kunt leren.

Onze kleine smurf heeft vandaag haar eerste echte playdate! Met een meisje uit groep 2. Ik hoor de naam van dat meisje al weken galmen hier thuis. Ze was zeer vastberaden net. De moeder van dat meisje was er al, ik nog niet. Maar ze hield haar vriendinnetje stevig vast totdat de mama's met elkaar tot een regeling waren gekomen. :lol: Toen liep ze net zo vastberaden weg zonder een kusje te geven. :| Zelfstandige dame!



_________________
Moeder van drie dochters in de basisschoolleeftijd
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 25 sep 2018, 15:04 
Volwassene

Geregistreerd: 17 jun 2018, 23:02
Berichten: 45
Vlinder42 schreef:
Het samenwerkingsverband moet passend onderwijs kunnen geven. Binnen het samenwerkingsverband hebben scholen impliciet een profiel. Alleen wordt dat profiel niet als zodanig heel duidelijk aan ouders gecommuniceerd. Maar goed, jullie hebben al een onderwijsconsulent, dus die moet je vast wel kunnen helpen.
Voor je middelste hoop ik dat je een plek vindt die bij hem past. Is montessori oid niet iets voor hem?


Het SWV vindt zichzelf geen partij in de casus van mijn zoon. Vreemd, want hij valt toch echt onder hun gebied. SWV zegt dat ze niets passends hebben (geen standaard tenminste, en maatwerk of afstandsonderwijs willen ze niet). De communicatie is inderdaad belabberd. Er blijkt een school die onder dezelfde stichting valt als de school waar hij nu nog ingeschreven staat, gespecialiseerd te zijn in dit soort gevallen, waar een kind niet schoolbaar/wel leerbaar is. Die leveren partieel onderwijs of onderwijs op afstand. Daar zijn we nu al 3/4 jaar lang niet van op de hoogte gebracht. Enige wat ze interesseert is zoon afschrijven via vrijstelling 5.a. Dan is niemand meer betrokken voor onderwijs en kost hij niemand geld meer.

De onderwijsconsulent heeft aan het begin van ons eerste gesprek al aangegeven dat hij dacht dat zoon nooit meer naar school zou kunnen, hij past niet in het systeem zei hij. Tja... daar moeten we achter komen. Vind het te vroeg om dat nu al te zeggen, hij is nog herstellende van zijn trauma.

Ben vandaag gaan kijken op de montessori-school die redelijk in de buurt is (zo'n 3,5 km), om te informeren naar de mogelijkheid voor fulltime HB onderwijs voor mijn dochter. Ze zijn vorig jaar met een fulltime HB afdeling gestart en hebben inmiddels al een wachtlijst. Dochter is er welkom, ze hopen na de kerst een nieuwe groep te starten waar ze dan mogelijk kan instromen. Deze dame vroeg ook naar jongere broertjes/zusjes, omdat ze een gemengde groep 2/3 hebben met kinderen met ontwikkelingsvoorsprong maar nog niet hb getest. Vermoeden van is in deze groep genoeg om toegelaten te worden tot het plusprogramma. Klinkt erg goed. Wie weet is dat iets voor mijn jongste. Middelste zou alleen kunnen als hij dit schooljaar nog toe is aan onderwijs en dat betwijfel ik. Ik laat het eerst allemaal bezinken. Mijn hoofd loopt helemaal over... en nu ook nog 2 zieken thuis. Pfffff ik wil vakantie! (en liefst even alleen ;-) )


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 Pagina 3 van 12 [ 222 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar: