Het is nu 22 nov 2018, 12:20

Pagina 7 van 11 [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 25 okt 2018, 23:31 
Volwassene

Hebben jullie binnenkort ook al de eerste ouderavonden?

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 26 okt 2018, 03:47 
Volwassene

Bij ons zijn de 1e ouderavonden al geweest. De volgende zijn in februari.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2018, 15:15 
Volwassene

Bij ons is de eerste ouderavond ook al geweest. Ik heb gelukkig binnenkort wel weer een gesprekje gepland staan met de juf.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2018, 23:24 
Volwassene

Staan er nieuwe dingen op de planning Juliette?

Krijgen jullie 3 ouderavonden per jaar? Wij maar 2 meen ik.

BerichtGeplaatst: 27 okt 2018, 07:15 
Volwassene

Ik durf het niet te zeggen hoeveel ouderavonden ze hier hebben. Ik verwacht toch ook nog een ouderavond met het rapport (ik geloof februari) en einde van het schooljaar.
Ik heb om de zoveel tijd een gesprekje met de juf om de lijntjes kort te houden en te bespreken hoe het op school en thuis gaat. Op dit moment is het weer een groot drama na de herfstvakantie. En dan vooral thuis, op school lijkt het goed te gaan. Vooral niet/weinig eten (krijg bijna volle broodtrommels en fruit mee terug), ‘s nachts huilend wakker worden ontroostbaar en niet te bereiken, buikpijn, niet naar school willen en ontzettend prikkelbaar en humeurig. Hoe gaat het met jullie kinderen?

BerichtGeplaatst: 27 okt 2018, 11:59 
Volwassene

Krijgen jullie een rapport? Onze school doet daar vanaf groep 3 aan gelukkig, ik vind een rapport van te voren best idioot, de meeste kleuters leren daar voor het eerst letters en. En dan al toetsen? Ik vind het nogal.

Hier ook een ander kind in de vakanties, na de herfstvakantie lichamelijke klachten dat ik toch steeds meer aan school kan koppelen.

BerichtGeplaatst: 27 okt 2018, 14:14 
Volwassene

Wat ik uit de schoolgids gelezen hebben krijgen alle groepen inclusief 1/2 een rapport. Hoe dat precies bij de kleuters vorm gegeven wordt daar heb ik geen idee van. Ik weet ook niet of er al toetsen worden afgenomen worden maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik heb wel gehoord dat er een portfolio bij wordt gehouden met werkjes die ze gemaakt hebben en dat we daar dan ook inzage in krijgen. Verder verwacht ik gewoon een kort verslagje met hoe het gaat of zoiets dergelijks. Ik ga het meemaken in februari, ik ben ook erg benieuwd.

BerichtGeplaatst: 29 okt 2018, 11:07 
Volwassene

Met mijn dochter gaat het goed, maar die heeft nu ook geen problemen op school. We zijn op vakantie geweest in het buitenland. Drukke stad en veel indrukken, maar ze past zich over het algemeen prima aan.

Wij krijgen twee keer per jaar een rapport, ook de kleuters. Hoe dat er bij de kleuters precies uitziet, weet ik niet. Ik heb nog geen kleuter op deze school gehad. Waarschijnlijk een soort rapportage uit het volgsysteem ofzo. Cito toetsen worden bij ons in groep 1 en 2 niet afgenomen.
Ze hebben verder een mapje met knutsels, met tekeningen en een werkmapje. Zal juf wel wat van laten zien in november. Wij hebben 3x per jaar een gesprek van 20 minuten en dan in februari en juni een rapport.

BerichtGeplaatst: 29 okt 2018, 13:55 
Volwassene

Hier is school weer begonnen na de herfstvakantie. Kind volledig overstuur vanochtend. Na een aantal redelijke weken na de zomervakantie gaat het nu weer erg slecht op school. Juf heeft ons gevraagd zoon structureel dagen thuis te houden (hij is toch niet leerplichtig). We kunnen dat eigenlijk niet realiseren omdat we geen opvang hebben en ik zie ook niet in welke oplossing dit gaat bieden. Volgens ons moet school gaan handelen in plaats van het probleem (wat uitsluitend op school speelt) alleen bij ons neer te leggen. Wij hebben relatief weinig invloed op wat er op school speelt en school wil niet aan versnellen denken. Ze geven wel aan dat zoon zich volledig onttrekt aan activiteiten en nu ook geen contact meer zoekt met andere kinderen. Gedrag wat voor ons thuis totaal niet herkenbaar is.

BerichtGeplaatst: 29 okt 2018, 16:29 
Volwassene

Juliette schreef:
Wat ik uit de schoolgids gelezen hebben krijgen alle groepen inclusief 1/2 een rapport. Hoe dat precies bij de kleuters vorm gegeven wordt daar heb ik geen idee van. Ik weet ook niet of er al toetsen worden afgenomen worden maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik heb wel gehoord dat er een portfolio bij wordt gehouden met werkjes die ze gemaakt hebben en dat we daar dan ook inzage in krijgen. Verder verwacht ik gewoon een kort verslagje met hoe het gaat of zoiets dergelijks. Ik ga het meemaken in februari, ik ben ook erg benieuwd.

Bij ons wordt 3x per jaar een oudergesprek gehouden, waarvan op 2 momenten het rapport of de kijkmap (portfolio en leerlingvolgsysteem) wordt meegegeven. Cito's worden ook 2x per jaar afgenomen bij de kleuters (redelijk vrijblijvend en speels karakter), maar de cijfers worden niet opgenomen in de kijkmap. De nadruk ligt op waar staat je kind tov leeftijdgenootjes en volgt de groei in kunnen ook de leeftijd (ook duidelijk te zien als de vaardigheden meer of minder vooruitgaan dan op basis van enkel tijdsverloop verwacht zou worden). Ik vind het eigenlijk jammer dat we nu rapporten krijgen met cijfers, want zo'n systeem met 1 blokje per 2 maanden wat aangeeft per onderdeel op welke leeftijd ze scoren, vind ik veel duidelijker. Al hadden we bij dochter in groep 2 al het probleem dat haar taalvaardigheid niet meer op de scorelijst paste, die ging maar tot 7 jaar.... :roll:

BerichtGeplaatst: 29 okt 2018, 16:48 
Volwassene

Hier krijgen de kleuters een rapport aan het eind van het jaar. Hierin zit een uitdraai van Kijk! , inderdaad met die blokjes per twee maanden. Ik vond dat wel een prettig overzicht. Bij mijn oudste waren er ook een aantal gebieden voorbij de scoremogelijkheid, maar ik zie dat niet als een probleem. Voor mijn jongste hebben we, ondanks ruim 6 maanden onderwijs, nog niets gehad. Er wordt twee keer per jaar getest, in november en maart. Ik ben benieuwd, maar verwacht dat zoon overal laag op scoort omdat hij zich op school aanpast als de beste.

BerichtGeplaatst: 29 okt 2018, 18:37 
Volwassene

Wat Fijn Dee dat het goed gaat met je meisje.

Wat een ellende eigenwijsneus, waarom wil de school niet meedenken over versnellen?

Dat kijk volgsysteem hanteerden ze op de peuterspeelzaal ook. Gaf alleen geen realistisch beeld van onze dochter, ze is dan ook heel goed in aanpassen. Scoorde daar op beginnende geletterdheid 4 jaar (haar leeftijd), kind schreef al zelf boodschappenbriefjes en las vloeiend Avi E3 boekjes toen.

BerichtGeplaatst: 29 okt 2018, 19:07 
Volwassene

Eigenwijsneus, mijn dochter trok zich vorig jaar ook helemaal terug. Heel naar. Ze fleurde wel iets op toen ze levelwerk kreeg 1x per week. Bij haar bleek het uiteindelijk vooral te zijn dat het te druk voor haar was in de klas. Op haar nieuwe school is het lokaal groter en hebben de kleuters elk een eigen tafeltje, en er zitten minder kinderen met echte gedragsproblemen in deze klas. Meer rust, dat heeft heel veel geholpen voor haar. Thuis houden zou wel erg jammer zijn. Gedraagt hij zich zo slecht hij niet te handhaven is? Anders begrijp ik het thuishouden als oplossing niet. Als hij zich terugtrekt, lijkt me thuis houden nergens voor te helpen..

BerichtGeplaatst: 29 okt 2018, 20:23 
Volwassene

Vlinder, zoon krijgt geen extra werkjes/ pluswerk omdat school geen voorsprong ziet. Ze hebben geprobeerd hem te interesseren voor het lettergroepje, maar hij kan al lezen en vindt er niks aan. De juf verwacht ook dat zoon het leuk vindt om mee te doen, maar voor hem is het net zo oninteressant als het standaard groep 1 werk. Dat lijkt bij de juf niet te landen.
Zoon is wel vervelend op school. Voor juf is het thuishouden dus, mijn inziens, haar probleem ons probleem maken. Ze geeft aan dat zoon te moe is en daarom lastig is. Hij kan dan thuis "lekker bijslapen". Zoon heeft juist heel weinig slaapbehoefte. Zoon zegt zich op school te vervelen, maar dat zien ze op school niet, want hij speelt continu in zijn eentje in een specifieke hoek. Zoveel fantasie, concludeert de juf dan.

BerichtGeplaatst: 30 okt 2018, 09:31 
Volwassene

Ja, Kijk! is dat inderdaad. Dat hadden ze op de peuterspeelzaal en hebben ze ook op de basisschool.
Op de peuterspeelzaal kon je toen duidelijk zien dat haar taalvaardigheid het snelst ontwikkelt en dat is nog steeds zo. Zou me niets verbazen als we uiteindelijk dezelfde situatie hebben als Capri, dat ze in groep 2 op dat gebied van de grafiek af knalt.

BerichtGeplaatst: 30 okt 2018, 21:52 
Volwassene

Ouderavond is inmiddels al achter de rug, ik was best verbaasd. Op sommige punten laat ze tot 7 jaar ontwikkeling zien maar de juf heeft ook het idee dat wat ze thuis laat zien en daar best ver uit elkaar ligt. Ze gaat nog een paar dingen proberen en de ib'er haar laten observeren.

BerichtGeplaatst: 31 okt 2018, 08:51 
Volwassene

Wat fijn Nannet! Fijn dat er nu stappen worden gezet en de IBer erbij betrokken word.

BerichtGeplaatst: 31 okt 2018, 09:22 
Volwassene

Ja maar ik vind het wel spannend.

BerichtGeplaatst: 31 okt 2018, 10:21 
Volwassene

Eigenwijsneus, wat rot. Mijn dochter zat in haar eentje op de rand van de zandbak liedjes te zingen. 'Lekker bijslapen', wat een drama. Hij verveelt zich gewoon verschrikkelijk.

Wat fijn, Nannet, dat er eindelijk iets beweegt op school. Ik ben benieuwd!

Mijn dochter is de laatste dagen erg verdrietig en maakt zich erg druk over als wij (haar ouders) dood zijn. Ik heb geen idee waar dat vandaan komt..

BerichtGeplaatst: 31 okt 2018, 10:36 
Volwassene

Vlinder, ik denk dat alle kindjes die face krijgen rond de kleutertijd. Meer dan ze de zekerheid bieden dat je pas dood gaat als je heel oud bent, nog ouder dan overgroot opa en oma kun je niet doen.

Pagina 7 van 11 [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende