Het is nu 18 okt 2018, 21:28

Pagina 1 van 6 [ 113 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 11 aug 2018, 21:14 
Volwassene

School begint weer bijna. Wie schrijft er mee?

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: Groep 1 2018/2019.
BerichtGeplaatst: 12 aug 2018, 11:42 
Volwassene

Ik! :)
Al heb ik nu niet veel te melden. Genieten nog volop van de vakantie, jongste is helemaal niet bezig met school en speelt veel. Aankomende week nog een midweekje weg.

BerichtGeplaatst: 13 aug 2018, 06:35 
Volwassene

Ik schrijf alvast mee omdat mijn zoontje na de kerst rustig gaat beginnen in groep 1. Wat klinkt dat ver weg, en toch al snel!

BerichtGeplaatst: 14 aug 2018, 21:58 
Volwassene

Ik schrijf graag mee.
Mijn zoon van 4 start na de zomervakantie in groep 1. Hij heeft al 4 maanden groep 0 gedaan die vrij traumatisch zijn verlopen voor hem. Zoon vertoont afwijkend en storend gedrag op school. Thuis heeft hij driftbuien en slaapproblemen. Desondanks wil juf/ school niet vóór november gaan kijken of hij niet naar groep 2 moet. We maken ons zorgen, en oriënteren ons ondertussen op een andere school. We kijken dus niet bepaald uit naar aankomend schooljaar.

BerichtGeplaatst: 15 aug 2018, 07:46 
Volwassene

Leuk een paar nieuwe mee schrijvers.

Dochter mag eerst nog op Kindervakantiewerk voor school begint.

Eigenwijsneusje: ik herken het helemaal. Bij dochter idem behalve vervelend gedrag op school, ze heeft het alleen thuis. Ze zit op een HB school maar deze wil niet versnellen maar denken dat het met verbreden en verdiepen op te lossen is, voor alsnog heeft ze een aversie tegen school dus ook ik houd mijn hart vast voor wat komen gaat dit jaar.

BerichtGeplaatst: 15 aug 2018, 17:12 
Volwassene

"Fijn" Nonnet, herkenning. Niet voor jullie, maar wel om te lezen dat het niet zo uitzonderlijk is als onze school ons wil laten geloven. Wat laat jouw dochter thuis zien qua gedrag? Onze zoon is met name op school erg opstandig, en thuis vooral verdrietig. Sociaal ligt hij wel heel goed, hoewel hij voornamelijk met de oudste groep 2-kinderen speelt (verlengers) en kinderen die nu naar groep 3 gaan. Ik verwacht dat dat aankomend jaar weer lastiger gaat worden, want op het kdv had hij het laatste jaar geen aansluiting meer. Op school is hii nu al de oudste kleuters verbaal te baas, en zou hij het liefst met nog oudere kinderen spelen.

BerichtGeplaatst: 15 aug 2018, 19:30 
Volwassene

Bij mijn dochter begint het eigenlijk al zodra de school uit is, ze heeft dan last van meerdere gevoelens door elkaar, ze is dan moe, verdrietig,boos en een beetje blij. Ze ontploft dan in boosheid en verdriet en is niet meer te bereiken, ze weet dan zelf ook niet wat ze wil. En dat is dan tot 2 uur na haar normale bedtijd. Dan slaapt ze ook erg onrustig en wordt steeds wakker. Krijgt nachtmerries en schreeuwt in haar slaap dat niet meer naar school wil. Afzetten is ook een ramp want ze wil niet, hartbrekend om haar dan toch af te zetten en weg te moeten.

Ik vond bij sommige ouders op het schoolplein al wel herkenning maar die hadden geen leuk nieuws, bij hun kinderen is het opstandige weggetrokken in groep 2 of 3, afhankelijk van waar het kind behoefte aan had.

BerichtGeplaatst: 18 aug 2018, 14:46 
Volwassene

Eigenwijsneus, wat een nare start van zijn schoolcarrière zo. Verdrietig hoor.
Is er al een school in zicht? Mocht je nog niets gevonden hebben, dan kun je op het forum ook een oproepje plaatsen. Forumleden kunnen dan per pb ervaringen met bepaalde scholen delen.

BerichtGeplaatst: 23 aug 2018, 09:22 
Volwassene

Hier een klein feestje; een andere en 1 vaste juf en een kleine groep doen wonderen. Dochter is dol op deze juf en heeft behalve moeheid geen bijzonderheden meer laten zien. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 23 aug 2018, 09:47 
Volwassene

Yes! :banan:

BerichtGeplaatst: 24 aug 2018, 10:28 
Volwassene

Wat fijn Nannet!

BerichtGeplaatst: 24 aug 2018, 10:37 
Volwassene

Dee85 schreef:
Eigenwijsneus, wat een nare start van zijn schoolcarrière zo. Verdrietig hoor.
Is er al een school in zicht? Mocht je nog niets gevonden hebben, dan kun je op het forum ook een oproepje plaatsen. Forumleden kunnen dan per pb ervaringen met bepaalde scholen delen.

We zijn zoekende. Zoon staat op een wachtlijst voor de montessorischool, maar daar horen we eigenlijk weinig positieve dingen over en heeft hij dus geen plek. We kunnen daar natuurlijk wel gaan informeren en de schoolarts is inmiddels ook betrokken. Eigenlijk hebben alle scholen in de buurt wachtlijsten, maar zoon is nu een zijninstromer ipv starter wat het wellicht iets makkelijker maakt. We hebben ook nog een zoon in groep 4, wat de keuze niet eenvoudiger maakt.

Alternatief wat nu het meest waarschijnlijk lijkt is een jenaplanschool. Zij hebben sowieso kleinere groepen dan huidige school (zoon start met 28 kinderen in september en klas groeit tot 36 lln in maart 2019...) en is niet al te ver weg. De vraag blijft of het gras echt groener is op een nieuwe school. Schoolarts geeft aan dat huidige school te weinig doet (er ligt bv geen handelplan), en dat is haar ervaring ook bij andere zorgleerlingen. Zij heeft betere ervaringen met de jenaplanschool.

Laatst bijgewerkt door Eigenwijsneus op 24 aug 2018, 20:33, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 24 aug 2018, 15:30 
Volwassene

Dan lijkt de jenaplanschool de moeite waard om te bezoeken. En vooral ook zelf de sfeer proeven, andere ouders vragen om hun mening, enz.
Het is inderdaad lastig als je nog een kind hebt, maar vaak zie je bij kinderen uit hetzelfde gezin dat een hoge intelligentie geen uitzondering is en dat onderwijsbehoeften wel redelijk dicht bij elkaar liggen. Is dat bij jullie ook zo? Het is natuurlijk een hele stap om halverwege je basisschooltijd te wisselen, maar wie weet heeft je oudste straks ook een fijnere plek op de nieuwe school.
Zelf zijn we voor onze oudste na groep 4 van school gewisseld en de middelste moest er maar in mee. Ook al eens van locatie gewisseld op de oude school waardoor middelste de eerste drie jaren basisschool in drie verschillende klassen en twee verschillende scholen heeft doorgebracht. Dat was heftig, maar de huidige school heeft ook haar al veel goeds gebracht. :)

Jongste is vandaag even in haar klas wezen kijken. Het was heerlijk rustig. Ze moest wel een beetje wennen. Veel grapjes maken, geen antwoord geven en glimlachen...ze was een beetje verlegen. ;) Maar het zal maandag wel weer helemaal goed komen. Voor het eerst ook een hele dag naar school vanwege ingang continurooster. Ik ben benieuwd hoe kapot ze thuis zal komen. :wink:

BerichtGeplaatst: 27 aug 2018, 09:00 
Volwassene

Vandaag dan echt naar school. Mevrouw kwam binnen met de mededeling 'ik ben nu heel groot he!', de juf recht in de ogen aankijkend. Dus daar moest een grote stoel aan te pas komen volgens jongste. Daar ging ze ook op zitten...voetjes bungelend boven de grond. :wink: Ze had er zin in. Het was lekker rustig in de klas. Een enkele kindje moest een beetje huilen, maar verder een ontspannen sfeer eigenlijk.

BerichtGeplaatst: 27 aug 2018, 11:13 
Volwassene

Wat leuk Dee. Hier ook een dochter die er zin in had, ze was zelfs teleurgesteld dat er in het weekend geen school was.

BerichtGeplaatst: 27 aug 2018, 16:55 
Volwassene

Dat is wel een heel contrast met vorig schooljaar Nannet. Echt fijn!

Mijn kaboutertje lag in de klas al half te slapen op een paar stoeltjes zei de juf. En voor het eten stortte ze ook in. Tijdens het eten weer praatjes voor 10 over reuze prikhaaien en bruggen en krabbetjes....

BerichtGeplaatst: 27 aug 2018, 20:07 
Volwassene

Dan is met halve dagen starten misschien wat fijner voor haar, kan ze nog een middagdutje doen. Is ook vermoeiend zoveel indrukken.

BerichtGeplaatst: 28 aug 2018, 07:50 
Volwassene

Ik schrijf ook graag mee, voor het groep 2 topic is weinig animo. Mijn dochter is gister in groep 2 begonnen op haar nieuwe school. Ze ging ook gelijk naar zwemles met haar nieuwe bso. Het leek me zelf wat veel allemaal, maar ze kwam heel opgetogen thuis. Ze had zelfs gedoken en een koprol gemaakt zei ze (1e zwemles :-) ).

Eigenwijsneus, wij zijn ook veranderd van school, de oudste na groep 4 en de jongste na groep 1. Ik zou idd bij de jenaplanschool gaan kijken. De ervaring van zo'n schoolarts is wel belangrijk. Heeft je kind in groep 4 geen problemen gehad op die school? Het kan zijn dat het alleen aan de juf van je jongste ligt, of aan het beleid wat de school heeft voor kleuters. Het kan ook zijn dat het hele beleid van de school niet gericht is op hulp aan kinderen aan de bovenkant. Dat was bij onze oude school het geval. Er was heel veel hulp voor slechtpresterende kinderen, maar alle problemen die mijn kinderen hadden werden gezien als luxeproblemen. Mijn ervaring met wachtlijsten is dat het juist moeilijk is om van school te veranderen. In de kleuterklassen lukt het nog wel, daar is altijd wel plek, maar vanaf groep 3 is het vol=vol, problemen of niet.

BerichtGeplaatst: 28 aug 2018, 08:21 
Volwassene

Nannet, dat deed ze voor de vakantie. Ik wil het nog even afwachten omdat ze misschien ook even haar vakantieritme af moet schudden. In de vakantie sliep ze wel tot een uur of 8, half 9. Dus wellicht trekt het nog bij. Middagdutjes wil ze niet meer doen, hoe moe ze ook is. Tenzij ze dus zo moe is dat de slaap haar overvalt. :wink:

Vlinder, fijn dat de eerste dag geslaagd was.

BerichtGeplaatst: 28 aug 2018, 08:32 
Volwassene

Heel herkenbaar Dee. Ik heb ook een slaapweigeraar. :lol:

Leuk dat je er weer bij bent Vlinder.

Pagina 1 van 6 [ 113 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende