Het is nu 24 mei 2018, 22:20

Pagina 1 van 3 [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: direct mis op de bs
BerichtGeplaatst: 14 feb 2018, 10:10 
Volwassene

Lieve allemaal,
Na wat opstart gedoe (speelzaal, daarna opvang waar geobserveerd en daarna gemeld dat hij in z'n hoofd 7 is maar in z'n lijfje 3, geen labels, geen testen verder, andere aanpak, volwassen benadering van de opvangjuf, ging het als een trein, vervolgens een super fijne tijd daar gehad, met verijking, wat hebben we daarmee geboft). Een vroege overdracht volgde naar bs, dus wij hadden daar een goed gevoel over, toen startte mijn zoon op een bs waarvan 2 jaar geleden leek dat het de perfecte school was voor hem, op papier, maar ook tijdens de rondleiding, dit was ook prima. Onze zoon straalde, hij mocht naar school, hieperdehyper was hij, en reuze blij en enthousiast, overigens bij de school is het dan 2 jaar laten, nieuw bestuur, vreemde sfeer, en zoon heeft 2 juffen, eerste ochtend ging ok, wel ontzettend moe, en plotseling gesloten, een week later (hij start ochtenden) de andere juf. Toen ik hem wegbracht werd hij niet ontvangen, werden de regels niet vermeld, dus werd hij steeds terecht gewezen op wat hij niet goed deed. Had hij geen eigen plekje nog in de kring, dus ging hij zitten en werd hij daar weer opgewezen en dat in het eerste kwartier dat ik er was. (terugkijkend waren er ook vreemde zaken in het kennismakingsgesprek... zoals, verwijt worden dat m'n telefoon niet bereikbaar is (uiteraard getest), dat ik vroeg of de overdracht goed was aangekomen/duidelijk is, dat werd gezegd.. ja... eigenlijk weten we alles al!). Met een heel naar gevoel liep ik de klas uit... Een maal thuis ging ik enorm twijfelen, wat heb ik gedaan? Maar goed, misschien valt het allemaal mee, het is allemaal nieuw denk je dan nog.
Toen ik hem kwam ophalen, wachtte de juf me in de hal op, dat er wat zaken waren en meteen moest ik mee (had m'n zoon nog niet gezien). Ook meldde ze me dat ze dacht dit ik woensdag pas zou komen, maar dat stond absoluut niet op het kaartje. Kan gebeuren denk je dan nog.. Tijdens het gesprek merkte ik dat ze nogal op een beschuldigende en dwingende toon sprak, ik voelde me er niet prettig bij, maar goed, had m'n zoon niet niet gezien, dus ja, in alle goedheid denk je, het zal wel mee vallen. Ze zei hij is enigkind (zonder enige verder onderbouwing of enig idee waar ze heen wilde met die opmerking) en zo was er nog meer.... Toen ik m'n zoon in de ogen keek, zag ik het eigenlijk al, een mismatch, hij is niet gehoord en gezien.. maar goed, je bent nieuw, neemt 'm mee naar huis.. een maal thuis is hij afgesloten, doet hij uiterst vreemd, heel verdrietig, wit weggetrokken en zegt zachtjes steeds, ik wil niet naar school, ik wil niet naar school, ik wil niet naar school, de juf luistert niet naar me (m'n hart brak). (eigenlijk zoals ik eerder bij de speelzaal had gezien bij een vreselijke mismatch).
De tweede dag (kind flink verkouden ook) komen we binnen, weer een nare vreemde sfeer (echtgenoot meegenomen want die wilde wel eens spreken over de 'mogelijke voorsprong' en andere benadering die nodig is, wat niet is opgepakt.. Mevrouw werd zenuwachtig, en wimpelde ons af, met geen concrete mogelijkheid voor een nieuwe afspraak.. behalve dan maak maar een afspraak (terwijl ze steeds zo opschepte over de stagiair waar ze zo blij mee is waardoor ze meer aandacht voor de ouders kan hebben) en meldde weer verwijtend, we hebben gisteren al een HALF uur gepraat! (dat klopt niet, was hooguit tien minuten). Ik was zo verbouwereerd.. ik wist niet goed wat ik moest, kind ziek, kind ging op de grond zitten, en fluisterde papa blijf je hier, (heeft ie nooit gedaan, mama ik wil naar huis, mama ik wil echt naar huis heel paniekerig). Toen keek ik man aan, liep ik naar de juf, en zei hij is ziek, ik neem hem mee. Ik begrijp dat je moet doorzetten, als ze tegenstribbelen, soms maar het voelde absoluut niet goed, de juf niet, niet gehoord, niet veilig, dat heeft hij natuurlijk ook. Toen werd ze boos, en zei ze, WEET WAT JE DOET! Ik ben echt uitermate allergisch voor die manier van communiceren, dus wist dat ik de juiste beslissing had gemaakt.
Manlief belde de adj dir. probeerde de situatie uit te leggen, en advies, raad, of andere juf te vragen, meteen ook in de aanval en niet gehoord. Ik ben bang dat we moeten concluderen dat dit toch niet de school is voor zoonlief. In ieder geval hebben we binnenkort een gesprek met de adj. dir. Zoon is flink ziek geworden inmiddels, dus is nu dan ook thuis. Is nog niet helemaal zichzelf, en blijft er bij dat de juf niet luistert.

Ik hoop dat het verhaal niet al te warrig is, probeer het ook zo kort mogelijk te houden sorry, is niet gelukt, zit ook nog in de emotie van alles.

Yoda2016

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: direct mis op de bs
BerichtGeplaatst: 14 feb 2018, 12:15 
­

Wat een ongelooflijke vervelende eerste kennismaking met school.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2018, 12:47 
Volwassene

sjuut schreef:
Wat een ongelooflijke vervelende eerste kennismaking met school.

Dank je. Ben er ziek van..

BerichtGeplaatst: 14 feb 2018, 13:18 
Volwassene

Allereerst een heel dikke :knuddel:.

Helaas herken ik deze situatie van mijn beide zonen. Met name de situatie met oudste bij het begin van de basisschool doet hier sterk aan denken. En wat doet dat een pijn in je ziel! Ik leef met je mee.

Even in het kort situatie van zoonlief destijds:

Hij viel op de psz al op. De juf daar begreep ook niets van hem, maar daar hoefde hij maar 2 ochtenden per week naartoe. Ik was nog zo naïef dat ik dacht dat ze hem op de basisschool wel zouden begrijpen: nou, niet dus!!!

Hij had een zeer ouderwets ingestelde juf die hardnekkig vasthield aan haar standpunten. Een kleuter van 4 moest zijn jasje zelfstandig aan kunnen doen, zijn schoenen vast kunnen maken en nog meer van dat soort (in mijn ogen) onbenulligheden. Dat hij al vanaf zijn 3e jaar kon lezen en rekenen daar ging ze finaal aan voorbij.

Zoon voelde zich absoluut niet op zijn gemak op school en uiteraard zag en voelde ik dat. Als ik hem kwam ophalen dan had hij regelmatig overgegeven op school. Achteraf gezien: van pure ellende. Ik probeerde juf wel uit te leggen wat hij thuis allemaal liet zien, maar daar deed ze helemaal niets mee. Op school durfde hij niet eens in de kring te gaan zitten. Ontzettend zielig! Het enige dat hij deed was in de boekenhoek boeken lezen, maar daar nam juf geen genoegen mee. Het gevolg was dat hij er steeds slechter uit ging zien. Ook de IB-er die erbij werd gehaald, snapte er niets van. TRIEST!!!! :cry:

Na een aantal gesprekken op school waaruit bleek dat zij er niets van snapten en juf in het laatste gesprek zelfs riep dat zoon groep 1 nog maar eens moest doen, was voor ons de maat vol. De volgende ochtend ben ik direct (als laatste redmiddel) naar de huisarts gestapt en zij reageerde zeer begripvol (daar ben ik haar nog steeds enorm dankbaar voor! Zij schreef direct een verwijzing voor een psycholoog. Deze heeft hem vrij snel getest en hij bleek extreem hb. Hij liep 4 jaar voor op zijn groepsgenoten (!!!).

De psycholoog stelde dat hij moest versnellen naar gr 3. Zou hij de normale route volgen, dan zou hij beschadigd zijn voor de rest van zijn leven. Dat zou nooit meer terug te draaien zijn :shock:

Gelukkig accepteerde de school de conclusie van de psych en werd hij na de zomervakantie versneld naar gr 3. De laatste paar maanden van gr 1 is hij ziek thuis gebleven. Hij was zo ziek dat we ook nog naar de kinderarts moesten. Erg verdrietig allemaal.

Na de vakantie ging het stukken beter in gr 3. Hij vond het fantastisch dat hij aan een tafeltje mocht zitten. Dat durfde hij wel!

Verder is er in de tussentijd veel gebeurd (fysiotherapie, tekentherapie, plusklas e.d.), maar inmiddels gaat het heel goed met hem. Hij heeft het gymnasium afgerond en studeert inmiddels al een paar jaar aan de universiteit. Hij heeft vrienden en zit goed in zijn vel.

Het is een beetje lang verhaal geworden, maar ik wilde je even een hart onder de riem steken. Wees alert en vertrouw op je onderbuikgevoel. En schakel absoluut professioneel hulp in (ze zijn ervoor!). Meestal breek je alleen dan door tot de school (helaas!).

Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen. Als je nog vragen hebt, stuur maar ff een pb.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2018, 13:56 
Volwassene

rianne2 schreef:
Allereerst een heel dikke :knuddel:.

Helaas herken ik deze situatie van mijn beide zonen. Met name de situatie met oudste bij het begin van de basisschool doet hier sterk aan denken. En wat doet dat een pijn in je ziel! Ik leef met je mee.

Even in het kort situatie van zoonlief destijds:

Hij viel op de psz al op. De juf daar begreep ook niets van hem, maar daar hoefde hij maar 2 ochtenden per week naartoe. Ik was nog zo naïef dat ik dacht dat ze hem op de basisschool wel zouden begrijpen: nou, niet dus!!!

Hij had een zeer ouderwets ingestelde juf die hardnekkig vasthield aan haar standpunten. Een kleuter van 4 moest zijn jasje zelfstandig aan kunnen doen, zijn schoenen vast kunnen maken en nog meer van dat soort (in mijn ogen) onbenulligheden. Dat hij al vanaf zijn 3e jaar kon lezen en rekenen daar ging ze finaal aan voorbij.

Zoon voelde zich absoluut niet op zijn gemak op school en uiteraard zag en voelde ik dat. Als ik hem kwam ophalen dan had hij regelmatig overgegeven op school. Achteraf gezien: van pure ellende. Ik probeerde juf wel uit te leggen wat hij thuis allemaal liet zien, maar daar deed ze helemaal niets mee. Op school durfde hij niet eens in de kring te gaan zitten. Ontzettend zielig! Het enige dat hij deed was in de boekenhoek boeken lezen, maar daar nam juf geen genoegen mee. Het gevolg was dat hij er steeds slechter uit ging zien. Ook de IB-er die erbij werd gehaald, snapte er niets van. TRIEST!!!! :cry:

Na een aantal gesprekken op school waaruit bleek dat zij er niets van snapten en juf in het laatste gesprek zelfs riep dat zoon groep 1 nog maar eens moest doen, was voor ons de maat vol. De volgende ochtend ben ik direct (als laatste redmiddel) naar de huisarts gestapt en zij reageerde zeer begripvol (daar ben ik haar nog steeds enorm dankbaar voor! Zij schreef direct een verwijzing voor een psycholoog. Deze heeft hem vrij snel getest en hij bleek extreem hb. Hij liep 4 jaar voor op zijn groepsgenoten (!!!).

De psycholoog stelde dat hij moest versnellen naar gr 3. Zou hij de normale route volgen, dan zou hij beschadigd zijn voor de rest van zijn leven. Dat zou nooit meer terug te draaien zijn :shock:

Gelukkig accepteerde de school de conclusie van de psych en werd hij na de zomervakantie versneld naar gr 3. De laatste paar maanden van gr 1 is hij ziek thuis gebleven. Hij was zo ziek dat we ook nog naar de kinderarts moesten. Erg verdrietig allemaal.

Na de vakantie ging het stukken beter in gr 3. Hij vond het fantastisch dat hij aan een tafeltje mocht zitten. Dat durfde hij wel!

Verder is er in de tussentijd veel gebeurd (fysiotherapie, tekentherapie, plusklas e.d.), maar inmiddels gaat het heel goed met hem. Hij heeft het gymnasium afgerond en studeert inmiddels al een paar jaar aan de universiteit. Hij heeft vrienden en zit goed in zijn vel.

Het is een beetje lang verhaal geworden, maar ik wilde je even een hart onder de riem steken. Wees alert en vertrouw op je onderbuikgevoel. En schakel absoluut professioneel hulp in (ze zijn ervoor!). Meestal breek je alleen dan door tot de school (helaas!).

Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen. Als je nog vragen hebt, stuur maar ff een pb.

Wat lief en dank je wel dat je je verhaal wilde delen, maar oh wat heftig dit, je hart breekt gewoon in duizend stukjes. Kippenvel gewoon terwijl ik je verhaal lees. Herkenning. Ik begrijp gewoon niet dat dit (jouw maar ook ons verhaal) niet gezien of gehoord wordt. Het kan inderdaad zo ontzettend en onnodig mis gaan. Wel heel fijn om te lezen welk pad je hebt bewandeld, de huisarts is ook nog door ons hoofd gegaan, en zoals ik begrijp een belangrijk hulpmiddel. Ook dus belangrijk toch om professioneel een labeltje te krijgen om eventueel ergens anders wel serieus genomen te worden.

Gelukkig is het uiteindelijk goedgekomen met je zoon, maar de weg die hij (en jullie gezin) hebben moeten bewandelen, heftig zeg, zeer heftig.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2018, 15:27 
Volwassene

En precies daarom heb ik mijn ervaring met oudste zoon gedurende de opstart op de basisschool voor je opgeschreven. En dan laat ik de ervaring met jongste nu nog maar even buiten beschouwing :roll: . Ook dat was nl. een heel afwijkend/ingewikkeld pad. Met hem gaat het overigens ook heel goed; hij doet dit jaar eindexamen vwo.

Weet je, deze kinderen zijn zo uitzonderlijk dat er vrijwel geen leerkracht is die hier raad mee weet. En je kunt het ze niet kwalijk nemen hoor. Op de pabo leren ze er vrijwel niets over en als je dan vanuit jezelf niet het talent hebt om kinderen echt te zien/begrijpen zoals ze zijn dan houdt het op. Maar er is dus hulp en wacht er alsjeblieft niet te lang mee. Ik moet er niet aan denken wat er met onze jongens was gebeurd wanneer wij niet op tijd hadden ingegrepen.... nogmaals, volg je onderbuikgevoel. Negeer het vooral niet!

BerichtGeplaatst: 14 feb 2018, 18:49 
Volwassene

rianne2 schreef:
En precies daarom heb ik mijn ervaring met oudste zoon gedurende de opstart op de basisschool voor je opgeschreven. En dan laat ik de ervaring met jongste nu nog maar even buiten beschouwing :roll: . Ook dat was nl. een heel afwijkend/ingewikkeld pad. Met hem gaat het overigens ook heel goed; hij doet dit jaar eindexamen vwo.

Weet je, deze kinderen zijn zo uitzonderlijk dat er vrijwel geen leerkracht is die hier raad mee weet. En je kunt het ze niet kwalijk nemen hoor. Op de pabo leren ze er vrijwel niets over en als je dan vanuit jezelf niet het talent hebt om kinderen echt te zien/begrijpen zoals ze zijn dan houdt het op. Maar er is dus hulp en wacht er alsjeblieft niet te lang mee. Ik moet er niet aan denken wat er met onze jongens was gebeurd wanneer wij niet op tijd hadden ingegrepen.... nogmaals, volg je onderbuikgevoel. Negeer het vooral niet!

Wat fijn dat het met de jongste ook goed gaat! Gelukkig maar. Ervaringen zoals deze van jou helpt mij en misschien ook anderen die meelezen, en geeft misschien net dat extra zetje (vanwege herkenning).
Ik had geen idee overigens dat het zo enorm uitzonderlijk was. Wel leerde ik bij de opvang dat men het niet altijd ziet, maar blijft vreemd als je het zelf wel ziet..
Naast griep die me geveld heeft, moest ik alles ook even laten bezinken. Morgen ga ik aan de slag. Zal het absoluut niet negeren, nogmaals dank je wel voor het zetje die we eigenlijk nodig hadden.
Ik zal me vastbijten als een pitbull of een haai ;) om te zorgen voor een passende oplossing.

Wens je en meelezende een hele fijne avond.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2018, 20:24 
Volwassene

Wat een ellende. Een dikke knuffel voor jullie! Heb je al een idee wat jullie plan nu wordt?

BerichtGeplaatst: 14 feb 2018, 20:49 
Volwassene

Ga je nu al wisselen van school?

Ik zou je iig geen ongelijk geven.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2018, 06:42 
Volwassene

Ik was er niet bij en dus is het lastig reageren, maar eigenlijk lees ik gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Een zoon, die niet fit was bij de eerste dagen (en prompt ook ziek geworden is) en een juf, die niet reageerde, zoals jullie gehoopt hadden.
Sowieso is praten over je kind op een schooldag (anders dan wat hele korte mededelingen) niet echt de gewoonte op de meeste scholen, dus ik denk dat dat een verkeerde verwachting was van je man (voor dit soort zaken moet je eigenlijk altijd een afspraak maken).

Ik zou school zeker niet meteen afschrijven en ook niet vol in de aanval gaan. Er is natuurlijk ook nog gewoon een kans dat je zoon de eerste dag al absoluut niet fit was en (in combinatie met wellicht zenuwen) gewoon helemaal zichzelf niet was en zich niet prettig voelde op school.

Probeer, als je zoon weer fit is, gewoon een nieuwe start te maken en geef de school weer een kans. Het risico bestaat nu dat je alles negatief gaat bekijken, omdat je zo'n nare nasmaak hebt van de eerste dagen. Maar dit kan onterecht zijn, dat zou ik wel in gedachten houden.
Voor veel kinderen is school heel anders dan ze zich voorgesteld hadden (en voor veel ouders ook).

Ik wil hier absoluut niet mee zeggen dat dit geen slechte school voor je kind is, maar ik denk dat je dit nu nog niet kunt weten.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2018, 07:03 
Volwassene

lantaarn schreef:
Ga je nu al wisselen van school?

Ik zou je iig geen ongelijk geven.

Dank je. Dat hangt geheel af van het gesprek met adj. directeur en vervolg. Het feit dat er een zeer uitgebreide vroege overdracht is geweest en het eigenlijk al niet begrepen wordt vraag me af of het op deze school nog goed zal komen nog. Hoe fantastisch deze school ook mag zijn voor andere kindjes.
Wanneer kind niet gehoord wordt, en wij ook niet, passen wij misschien niet op deze school, en is het tijd om van school te wisselen, om erger te voorkomen.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2018, 07:14 
Volwassene

Nannet schreef:
Wat een ellende. Een dikke knuffel voor jullie! Heb je al een idee wat jullie plan nu wordt?

Dank je wel!

Ons plan.. lastig...
Ik neem in ieder geval vandaag even contact op met de ‘voorsprong expert’ bij de opvang die ons zo goed heeft geholpen, en ook de vroege overdracht heeft gedaan, mogelijk kan deze ons adviseren over een hb expert in de omgeving.
Ook de huisarts bel ik voor een verwijzing, zodat we die alvast in huis hebben..

In de tussentijd is zoon nog ziek met koorts en blijft thuis.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2018, 07:34 
Volwassene

Karan schreef:
Ik was er niet bij en dus is het lastig reageren, maar eigenlijk lees ik gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Een zoon, die niet fit was bij de eerste dagen (en prompt ook ziek geworden is) en een juf, die niet reageerde, zoals jullie gehoopt hadden.
Sowieso is praten over je kind op een schooldag (anders dan wat hele korte mededelingen) niet echt de gewoonte op de meeste scholen, dus ik denk dat dat een verkeerde verwachting was van je man (voor dit soort zaken moet je eigenlijk altijd een afspraak maken).

Ik zou school zeker niet meteen afschrijven en ook niet vol in de aanval gaan. Er is natuurlijk ook nog gewoon een kans dat je zoon de eerste dag al absoluut niet fit was en (in combinatie met wellicht zenuwen) gewoon helemaal zichzelf niet was en zich niet prettig voelde op school.

Probeer, als je zoon weer fit is, gewoon een nieuwe start te maken en geef de school weer een kans. Het risico bestaat nu dat je alles negatief gaat bekijken, omdat je zo'n nare nasmaak hebt van de eerste dagen. Maar dit kan onterecht zijn, dat zou ik wel in gedachten houden.
Voor veel kinderen is school heel anders dan ze zich voorgesteld hadden (en voor veel ouders ook).

Ik wil hier absoluut niet mee zeggen dat dit geen slechte school voor je kind is, maar ik denk dat je dit nu nog niet kunt weten.

Dank voor je bericht, ik begrijp dat je het zo ziet en zo leest.
Ook begrijp ik wat je zegt, echter wij beleven het echter heel anders.

Het is een opeenstapeling van zaken vanaf de kennismaking, een vergelijking van de eerste en de tweede ochtend (met 2 verschillende juffen) de manier van communiceren van juf 2 tegen onze zoon EN tegen ons. Beschuldigende manier van communiceren (continue). Het eigenlijk niet begrijpen/niet zien of gewoon niet bekijken van de vroege overdracht (naïef van ons te denken dat het wel goed zal komen, want we weten eigenlijk alles al over uw zoon opmerking). Het gevoel.. De reactie/gedrag van zoon. Een zelfde soort gedrag die hij ook had toen er een juf bij een speelzaal (zie eerdere post van mij) hem bij z'n hoofd vastgreep omdat hij druk in z'n spel zat en even geen aandacht had voor het geroep.
In het kort..
Zoiets wacht ik, wachten we niet af. Daar beschadig ik m'n kind alleen maar mee.

Als dit het beleid is, als dit de norm is, dan passen wij daar gewoon echt niet. Want dan gaat het faliekant mis.

Zie ook het bericht van rianne2 in reactie op mijn bericht.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2018, 07:39 
Volwassene

Misschien twijfel je ook door de omstandigheden, je kind die niet fit iwas, spanning van de nieuwe school, teleurstelling dat hij niet veel mocht leren bijv...

Maar vergeet niet je eigen gevoel bij de juf! Ik denk dat dat in combinatie met het gevoel van je kind wel het belangrijkste moet zijn. Een gesprek met haar lijkt me ook zeer belangrijk voor je beslissing.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2018, 08:10 
Volwassene

lantaarn schreef:
Misschien twijfel je ook door de omstandigheden, je kind die niet fit iwas, spanning van de nieuwe school, teleurstelling dat hij niet veel mocht leren bijv...

Maar vergeet niet je eigen gevoel bij de juf! Ik denk dat dat in combinatie met het gevoel van je kind wel het belangrijkste moet zijn. Een gesprek met haar lijkt me ook zeer belangrijk voor je beslissing.

Dat is het eigenlijk allemaal niet.

Het valt of staat met de ‘klik’ met de juf, dus eigenlijk of ze het en hem ziet, manier van benaderen. Bv. de regels uitleggen ipv iemand steeds afstraffen wanneer deze de regels niet weet in de nieuwe klas. (dit gebeurde een paar keer tijdens de paar min dat ik m weg bracht). Zowel bij ons, als bij onze zoon. Naïef van ons te denken dat het vanzelfsprekend was dat de overdracht voldoende was, misschien hadden wij meer moeten doen vooraf.. moeten doorvragen.. Maarja, dat is achteraf..
Uiteindelijk dus ochtend 3 (juf2) hem meegenomen naar huis.

Mochten ze een andere juf kunnen bieden die het begrijpt.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2018, 08:36 
Volwassene

Maar wat ik niet zo goed begrijp is dat jullie meteen in gesprek gaan met de (adjunct)directeur (als ik het goed begrijp), terwijl je zelf aangeeft dat het voornaamste problemen het missen van een klik met de juf (juffen?) is. In dat geval lijkt een gesprek met de desbetreffende leerkracht(en) een logische eerste stap.
Als ik de juf was, zou ik mij toch wel gepasseerd voelen, wanneer dit soort zaken niet eerst met mij besproken zouden zijn, maar direct met een leidinggevende.
Hoe je dit ook op gaat lossen, ik denk dat je echt eerst met de leerkracht(en) in gesprek moet (en dan ook echt een afspraak op korte termijn inplannen).
Mocht die afspraak niet op korte termijn mogelijk zijn of niet goed verlopen, dan is de directie een logische volgende stap.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2018, 08:43 
Volwassene

Karan schreef:
Maar wat ik niet zo goed begrijp is dat jullie meteen in gesprek gaan met de (adjunct)directeur (als ik het goed begrijp), terwijl je zelf aangeeft dat het voornaamste problemen het missen van een klik met de juf (juffen?) is. In dat geval lijkt een gesprek met de desbetreffende leerkracht(en) een logische eerste stap.
Als ik de juf was, zou ik mij toch wel gepasseerd voelen, wanneer dit soort zaken niet eerst met mij besproken zouden zijn, maar direct met een leidinggevende.
Hoe je dit ook op gaat lossen, ik denk dat je echt eerst met de leerkracht(en) in gesprek moet (en dan ook echt een afspraak op korte termijn inplannen).
Mocht die afspraak niet op korte termijn mogelijk zijn of niet goed verlopen, dan is de directie een logische volgende stap.

Ik begrijp wat je zegt. Lastig misschien om via tekst eea duidelijk over te brengen, misschien ben ik niet duidelijk.
Dat hebben we ook geprobeerd, op korte termijn leek dat niet mogelijk, vandaar we informatief de adj directeur hebben gesproken, om advies te vragen, wat kunnen zij betekenen, welke vervolgens een gesprek wilde. Overigens hebben wij gevraagd of de intern begeleider die de overdracht heeft ontvangen ook aanwezig is bij het gesprek.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2018, 08:48 
Volwassene

Maar is de leerkracht dan niet aanwezig bij dit gesprek? Ik zou haar (of hun, dat is mij nog niet helemaal duidelijk) er eigenlijk het liefste bij willen hebben.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2018, 09:15 
Volwassene

Karan schreef:
Maar is de leerkracht dan niet aanwezig bij dit gesprek? Ik zou haar (of hun, dat is mij nog niet helemaal duidelijk) er eigenlijk het liefste bij willen hebben.

Mogelijk dat de leerkracht aanwezig is. Dit is niet gemeld in ieder geval.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2018, 10:16 
­

Om eerlijk te zijn deel ik de mening van Karan. Natuurlijk weet ik niets over die school, maar wat je beschrijft is eigenlijk op heel veel scholen normaal. De kinderen krijgen niet eerst een gesprek met alle regels, maar dat komt gewoon door te doen. Juffen hebben in de ochtenden geen tijd voor hele gesprekken. Die hebben hun handen al vol aan kinderen die een tand willen laten zien die ze gewisseld hebben, hun zwemdiploma of een mooie steen die ze buiten zagen liggen.

Dat er niet meteen een klik is met beide juffen is heel vervelend, maar dat zal de komende 8 jaar ongeacht de school vaker gaan gebeuren. Dan kun je niet iedere keer van school gaan wisselen. Een van mijn kinderen is 3 keer van basisschool gewisseld :oops: , daar heb ik heel erg mee gezeten en hij vindt dat nu nog steeds vervelend, maar als ik om dit soort redenen had moeten wisselen, waren we minimaal 6 keer gewisseld. Dat wil niet zeggen dat jullie nu niet moeten wisselen, maar ik wil het je wel meegeven.

Verder zou het op termijn tegen kunnen werken als je nu al meteen de adjunct inschakelt. Je hebt het over de manier van communiceren van de juf, maar op deze manier zet je zelf ook een bepaals beeld neer en de manier van de juf zou ook een reactie daarop kunnen zijn.

Nogmaals, ik zeg helemaal niet dat dit wel een goede school is ofzo, maar als ik jullie was zou ik het liefst net voor de start een gesprek met de juf willen hebben, als een soort overdracht. En in jullie situatie nu zou ik het liefst volgende week ofzo een gesprek met de juf willen hebben. De juffen kennen het kind inmiddels een beetje en jullie kunnen benoemen waar het kind tegen aan loopt en concrete afspraken maken. Mocht je niet tot voor jullie werkbare afspraken komen, dan kun je altijd nog escaleren of verder zoeken. Dat zou je ook kunnen doen als men de afspraken echt niet na blijft komen.

Pagina 1 van 3 [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende