Het is nu 20 sep 2018, 13:46

Pagina 1 van 1 [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: tips/ervaringen scholen met kennis hb in Amsterdam?
BerichtGeplaatst: 15 nov 2017, 10:56 
Volwassene

Afgelopen zomer heb ik zoon (groep 3, 6 jaar) laten testen omdat hij duidelijk niet goed in zijn vel zat. Thuis was hij veel boos, gefrustreerd, bij tijden lusteloos en gedeprimeerd, op school (ogenschijnlijk) vrolijk. Op een gegeven moment was het ook voor de juf te zien dat hij zich anders gedroeg. Zij zocht de oorzaak in zijn sociaal-emotionele ontwikkeling en raadde ons aan om met Ouder en Kind Adviseur te gaan praten om beter met zijn woedeaanvallen om te kunnen gaan. Dat ging voor mij echt de verkeerde kant op dus een onderzoek gepland. Resultaat was 143 en er is een uitgebreid verslag met handvatten voor school.

IB'er is er nu mee bezig, maar het schiet vooralsnog niet echt op. We houden daarom een schoolwissel achter de hand en zijn laatst bij een amos uniq locatie wezen kijken. We vonden het erg lastig om te bepalen of hij daar op zijn plek zou zijn...

Zijn er hier ouders die ervaring hebben met hb onderwijs in Amsterdam, voltijds of goed vormgegeven op reguliere scholen? Willen jullie per pb jullie ervaringen met mij delen? Dank :)

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: tips/ervaringen scholen met kennis hb in Amsterdam?
BerichtGeplaatst: 15 nov 2017, 13:51 
Volwassene

Ik praat binnenkort met 2 gezinnen die kinderen op de Vlinderboom hebben. Ook om te kijken of mijn kinderen. Daar op hun plaats kunnen zijn. Ik deel de bevindingen per ongeluk als ik ze gesproken heb.

BerichtGeplaatst: 15 nov 2017, 14:01 
Volwassene

Heel graag, mutsefluts, dank je!

BerichtGeplaatst: 05 jul 2018, 14:34 
Volwassene

Wij weten het nog steeds niet: wel of niet overstappen? En waar naartoe dan?

We zijn de laatste tijd wezen kijken bij de Nelson Mandela in Amsterdam Oost (amos uniq), de 4e Montessorischool de Pinksterbloem en de Piet Hein school. Hopelijk zijn er hier mensen die ervaring hebben met die scholen (en bij de twee laatste dan specifiek hun hoogbegaafdheidsbeleid en -praktijk)? En dat per pb met mij willen delen?

Andere adviezen (zowel positief als negatief) over scholen in Amsterdam zijn ook meer dan welkom.

Of eigenlijk: alle adviezen over een overstap zijn meer dan welkom. Want wij vinden het echt zo'n moeilijke beslissing, enerzijds zien we ook wel dat zoon toch wel verpietert op zijn huidige school. Maar wat krijg je ervoor terug? Eigenlijk durven we niet de overstap te maken uit angst dat hij het op een andere niet naar zijn zin zal hebben. Niet de juiste reden, maar wel een heel sterk gevoelde...

BerichtGeplaatst: 06 jul 2018, 23:11 
Volwassene

Beste Kikkertke, Mijn ervaring is dat ze bij de XXX een houding hadden van "Waarom denk jij dat jouw kind zo bijzonder zou zijn? We hebben hier zoveel intelligente kinderen..." Onze zoon moest leren 'kind te zijn' van de juf. Dat betekent 'normale kinderdingen doen' ipv rekenen, problemen oplossen, filosoferen. Alles wat hij leuk vindt zeg maar....
Voor hem was het geen geschikte plek.
Sterkte ermee!
Marco

Laatst bijgewerkt door Pompom op 07 jul 2018, 05:41, in totaal 1 keer bewerkt
Reason: schoolnaam verwijderd. Ervaringen met scholen mogen uitsluitend zonder schoolnaam gedeeld worden, zie huisregels.

BerichtGeplaatst: 07 jul 2018, 07:11 
Volwassene

Dat gevoel... 'wat als hij het daar niet leuk vind?' ..dat ken ik wel. Wij hebben ervoor gekozen om 9 kilometer verderop naar school te gaan, hebben gewisseld in oktober, en vervolgens gehoopt dat het goed kwam. Nu zijn we bij de zomervakantie en alletwee onze kinderen (beiden ook HB) willen graag weer terug naar school.

De oude school bracht niets dan ellende.

BerichtGeplaatst: 08 jul 2018, 22:17 
Volwassene

Ja, ervaringen met scholen graag per persoonlijk bericht! Dus, Marco, hopelijk wil je mij nog een pb sturen om welke school het gaat?

@moloch: dank voor je reactie. Fijn dat de wissel bij jullie goed uit heeft gepakt!

BerichtGeplaatst: 09 jul 2018, 19:42 
Volwassene

Familie van mij in Amsterdam hebben een zoon, ik weet niet op welke school, maar hij gaat naar de Day a week school. Misschien is dat ook iets voor jullie zoon? Dan krijgt hij misschien iets van wat hij nodig heeft en kunnen jullie je ondertussen verder orienteren mocht blijken dat het niet genoeg is.

https://www.dayaweekschool.nl

BerichtGeplaatst: 09 jul 2018, 20:53 
Volwassene

Ja, goede tip, dank je. Die is alleen pas vanaf (halverwege) groep 5 (zijn huidige school doet er wel aan mee). En zoon is volgend jaar groep 4. Er is wel kans dat hij naar externe verrijkingsklas van de dnkrs kan, eenzelfde club in A,sterdam. Ik hoop dat dat doorgaat.

Pagina 1 van 1 [ 9 berichten ]