Het is nu 18 jul 2018, 03:27

Pagina 35 van 35 [ 694 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Groep 4 2017/2018
BerichtGeplaatst: 11 jul 2018, 08:19 
Volwassene

Vlinder, wat vervelend dat er zo met je kinderen omgegaan wordt in de laatste dagen op school.
Het lijkt er wel op dat de leerkracht zich persoonlijk op de vingers getikt voelt doordat jullie weg gaan. Erg jammer.
Ik hoop dat jullie een fijne vakantie tegemoet gaan na alles van de afgelopen tijd. En dan na de vakantie een nieuwe start.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 11 jul 2018, 09:52 
Volwassene

Okeeeee, dat is bizar van die grote vis. :shock:
Maar ik lees in je bericht vooral dat het juist is dat je weggaat. Heel naar zoiets, ik herken het van onze eigen schoolwissel. Misschien kost het nog even tijd om het allemaal te verwerken en naast je neer te leggen, maar het helpt enorm als de nieuwe school je kind wel ziet en naar jou luistert en vooral samen wil werken. Is mijn ervaring. ;)

Overigens, je kunt gewoon verzoeken of die juf die derde periode wegpoetst uit het rapport voor het naar de volgende school gaat. Als ze dat niet wil, kun je ook nog een aantal dingen doen voor het verstuurd wordt naar de nieuwe school. Zie deze link: https://www.poraad.nl/veelgestelde-vrag ... wijskundig

Al kan ik me zo voorstellen dat je het wel gehad hebt.
Lekker vakantie vieren! Nog heel eventjes!

BerichtGeplaatst: 11 jul 2018, 11:33 
Volwassene

Het is ook een juiste beslissing. Ik heb goed ingeschat dat het plus-klasje en de mb-coordinator zijn wegbezuinigd. Wel jammer dat op deze manier dan nog bevestigd wordt dat het goed is dat we weggaan. Wij hebben zelf bepaald niet het achterste van onze tong laten zien, maar alleen al het feit dat we weggaan roept dit blijkbaar op. Jammer.

Bedankt voor je tip, Dee, maar ik heb besloten aan die overdrachten verder niks te doen, misschien dom, maar ik ben gewoon moe van alles. Het is hier heel moeilijk om van school te veranderen als je niet verhuist. Je wordt steeds teruggestuurd dat je er op je huidige school uit moet zien te komen. We hebben dus al een behoorlijke toelichting moeten geven dat dat niet lukte, voordat we bij de nieuwe scholen op gesprek konden komen. Ze weten dus al dat het niet goed liep. Bij de oudste gaan gewoon de cito-resultaten mee, dus daar kunnen ze neem ik aan niets aan veranderen. Bij de jongste zijn het de observaties van de juf van groep 1. Ik hoop gewoon dat ze op de nieuwe school meer uit de verf gaat komen, dan zien ze het vanzelf wel. Ze hebben daar wel vaker met het hb-bijltje gehakt, dus ik vertrouw erop dat dat goed komt.

BerichtGeplaatst: 11 jul 2018, 18:46 
Volwassene

Dan is het goed zo. Toch? Vakantie vieren en op naar een nieuwe start. :D

BerichtGeplaatst: 12 jul 2018, 23:11 
Volwassene

Hier begint de vakantie! Fijne tijd allemaal en tot lezens in groep 5!

BerichtGeplaatst: 13 jul 2018, 07:25 
Volwassene

Hier gelukkig een goede afsluiting gehad voor kleine gup.
Afgelopen week hebben ze in de klas allemaal verrassingsenveloppen open gemaakt en vooral leuke activiteiten gedaan. Gup heeft afscheidstraktatie uitgedeeld en nog leuk boekje met herinneringen gekregen. Veel begrip voor de schoolwissel.

Cito scores waren eigenlijk om te huilen, veel V en zelfs V-. Het is duidelijk dat werken en leren hier niet goed lukt. Ze zal een achterstandje in te halen hebben op haar nieuwe school.

Ze is een herfstkindje dus we houden er terdege rekening mee dat ze 3 jaar over de 5/6 combi gaat doen. Eerst maar eens gaan landen en aarden op de nieuwe school na de vakantie.

BerichtGeplaatst: 13 jul 2018, 08:29 
Volwassene

Mamv2, wat fijn dat er begrip was voor jullie keuze en dat er goed afscheid is genomen. Dat is zo fijn en belangrijk en al die negativiteit zou je ook weer de nodige energie gekost hebben. En inderdaad eerst even landen en dan zien jullie wel verder.

Onze meiden zitten ook nog een ochtendje op school en dan is het vakantie. Ik ben zeer benieuwd naar volgend schooljaar, vooral ook omdat ik nog steeds geen datum voor een gesprek heb met degene die middelste getest heeft, de nieuwe juf en de ib'er. Ik ben ook benieuwd naar hoe middelste zich verder gaat ontwikkelen. Vorig jaar in groep 3 begon ze met IV en V scores en nu zijn dat allemaal I scores en is ze in een jaar tijd 6 avi niveaus opgeschoven. Ze vliegt er doorheen!

BerichtGeplaatst: 14 jul 2018, 08:52 
Volwassene

Fijn dat alle kinderen naar groep 5 gaan!

Vlinder en Mamv2, succes volgend jaar op de nieuwe school.

Hier kregen we donderdag voor de vakantie nog een vreemd mailtje van de juf (E. was ziek thuis): E. krijgt haar werkboek van alles appart mee naar huis zodat ze er in de vakantie op haar gemak in kan werken. Dan kijkt de juf na de vakantie of ze met alles appart groep 5 kan starten...

2 Weken daarvooor hadden we een gesprek gehad en daar is toen niets gezegd over achterlopen. Dus hebben we een mail teruggestuurd dat we hier absoluut niet blij mee waren en de vraag neergelegd wat de gevolgen zouden zijn voor volgend jaar. Juf belde me vrijdagochtend terug; E. is niet de enige die het laatste boek niet af heeft, er is geen consequentie voor volgend jaar, maar ze mistte dus wat herhaling. Oefenen in het boek is vrijblijvend. Tot zo ver was ik redelijk gerustgesteld, totdat het boek ook mee naar huis kwam en blijkt dat ze van de 50 bladzijden maar 20 bladzijden gemaakt heeft... E. wil er helemaal niet in werken, had het boek het liefste op school gelaten (zoals ze zelf zei). Voor nu laten we het hierbij, E. mag in het boek werken, maar alleen als ze er zelf zin in heeft. Na de vakantie zien we wel weer.
Een van de ouders van een klasgenootje (5 van de 50 bladzijden gemaakt) gaat er ook nog een mail aan wagen. Ben benieuwd wat daar nog uitkomt.

BerichtGeplaatst: 15 jul 2018, 11:58 
Volwassene

Waarom wil je je dochter zelf laten beslissen of ze iets uit het boek wil maken in de vakantie?
Ik snap dat het slecht gecommuniceerd is en ook vooral erg laat.
Alleen het lijkt me wel in het voordeel van je dochter om er mee aan de slag te gaan. Ik verwacht dat ze in de klas er niet voldoende aan heeft gewerkt, als de andere kinderen wel verder zijn.
Ik begrijp je niet goed denk ik.

Hier lekker aan het genieten.
Gister een heerlijke dag aan het strand met een vriendje en zijn ouders.
Daarbij heeft hij in deze 2 dagen ook al 2 geronimo boeken gelezen. (In de auto naar het strand en smorgens vroeg).

BerichtGeplaatst: 17 jul 2018, 08:16 
Volwassene

Mijn dochter kwam ook thuis met nagenoeg lege schriftjes. Ze zei dat ze op school niet alles maken omdat ze anders niet alle boekjes uit krijgen voor het einde van het schooljaar. Maar er zaten ook automatiseringsboekjes bij, waarvan de juf zei dat ze dat elke dag doen, maar van een boekje van 60 pagina's waren maar 2 pagina's gedaan. Een boekje met tafels, niet aangeraakt.. Mijn dochter zei dat die boekjes waren voor als je klaar was met rekenen, en zij had bijna nooit tijd over..

Ik heb erover getwijfeld, maar ik heb er wel voor gekozen met haar te werken in de vakantie. Ze gaat naar een nieuwe school en ze is geen montessori gewend. Ook doen ze op die school vanaf de kleuterklas Engels. Ze zal dus echt moeten wennen aan veel dingen. Dan wil ik niet dat ze ook nog achterloopt met dingen. Of positief geformuleerd, ik denk dat het haar zal helpen als een aantal vakken haar inhoudelijk wat makkelijker afgaan in het begin.

BerichtGeplaatst: 17 jul 2018, 09:26 
Volwassene

Hier precies hetzelfde. Nou is een deel te wijten aan het langzame schrijftempo van J. Maar als ik zie wat hij verbaal rekent dan klopt het totaal niet met wat ik in zijn werkboekjes zie. Ik heb voor hem Squla aangeschaft. Elke dag 20 minuutjes. Ik zit dan aan tafel te handwerken, hij zit ernaast zijn Squlaopdrachtjes te doen. Het levert voor mij een leuk inzicht op in hoe hij dingen oplost en hij vindt het zelf leuk om ermee bezig te zijn

Het schooljaar had hier nog een raar staartje met allerlei onverwachte wisselingen op school. Klassen die op een lokatie elders ondergebracht gaan worden, een directeur en een ib-er die vertrekken. Ik ben benieuwd wat het voor volgend schooljaar op gaat leveren. Nu eerst vakantie vieren.
Gisteren zijn we een dagje gaan proefkamperen met onze nieuwe vouwwagen. En dan zie je J genieten van het buiten zijn en rommelen met stokken, vragen stellen over planten en dieren e.d. Dan komt ineens zijn enorm leergierige kant weer goed naar voren.

BerichtGeplaatst: 17 jul 2018, 11:57 
Volwassene

Vlinder42 schreef:
Mijn dochter kwam ook thuis met nagenoeg lege schriftjes. Ze zei dat ze op school niet alles maken omdat ze anders niet alle boekjes uit krijgen voor het einde van het schooljaar. Maar er zaten ook automatiseringsboekjes bij, waarvan de juf zei dat ze dat elke dag doen, maar van een boekje van 60 pagina's waren maar 2 pagina's gedaan. Een boekje met tafels, niet aangeraakt.. Mijn dochter zei dat die boekjes waren voor als je klaar was met rekenen, en zij had bijna nooit tijd over..

Ik heb erover getwijfeld, maar ik heb er wel voor gekozen met haar te werken in de vakantie. Ze gaat naar een nieuwe school en ze is geen montessori gewend. Ook doen ze op die school vanaf de kleuterklas Engels. Ze zal dus echt moeten wennen aan veel dingen. Dan wil ik niet dat ze ook nog achterloopt met dingen. Of positief geformuleerd, ik denk dat het haar zal helpen als een aantal vakken haar inhoudelijk wat makkelijker afgaan in het begin.

Die van mij zit op een Jena en denk dat het zelfstandig werken met Montessori wel overeen komen.
Denk dat je keuze om te gaan werken in de vakantie wel slim is. Wanneer je gelijk al achter loopt, maakt het niet leuk op school.

Hier ook Squla.
Hij vind vooral de wedstrijdjes leuk.

BerichtGeplaatst: 17 jul 2018, 13:14 
Volwassene

Hier zijn ze allemaal niet echt fit. Dus we verblijven vooral in en rondom huis, hetgeen iedereen wel prima vindt. In het weekend waren ze vrij onrustig en moesten er allemaal Leuke Dingen gedaan worden, maar ik heb ze wel gezegd dat we daar zes weken de tijd voor hebben en dat vakantie vieren ook betekent dat je uitrust en wat aanrommelt. Ik kreeg er helemaal de kriebels van, dat 'ge-mama gaan we leuke dingen doen'. Middelste kreeg al weer hoofdpijn, maar dat zakte gelukkig af en werd geen volwaardige migraine aanval.

Hier hebben ze ook een hele stapel schriften en werkboeken mee naar huis gekregen, maar ik heb er nog niet in gekeken. Geloof het allemaal wel. Maar ik heb dan op dit moment ook geen serieuze schoolzorgen.
Middelste vertelde wel dat ze volgend jaar Engels krijgt. Had de nieuwe juf gezegd. Ik dacht altijd dat dit pas vanaf groep 7 was op onze school, dus of het is inderdaad veranderd naar groep 5 sinds vorig of dit schooljaar, of middelste heeft iets verkeerd begrepen. In haar koppie is Engels altijd ontzettend lastig en moeilijk, maar toen zei ze uit zichzelf dat ze al wat engelse woorden kent (leenwoorden). Toen kreeg ze wel wat meer zin in Engels. Nu nog erachter zien te komen of het ook daadwerkelijk zo is. :wink:

Edit: verhip, ze heeft gelijk! Alle klassen krijgen vanaf nu lessen Engels. Wat leuk! Ik zocht het net op in de schoolgids.

BerichtGeplaatst: 17 jul 2018, 19:52 
Volwassene

Het schijnt bij een groot deel van de klas zo te zijn dat er werk mee naar huis is gegeven. Zonder een signaal vooraf. Moeder van eem vriendje was ook not amused.
Ik kies er voor om E. aan te laten geven wat ze wil, omdat ze ontzettend veel druk ervaren heeft dit jaar en ze zich nog steeds niet veilig voelt op school. De laatste weken had ze weer een enorme weerstand tegen school, huilbuien, ziek worden van de spanning etc etc. Ik wil dat ze eerst weer tot rust komt, zich lekker in haar vel voelt en de weerstand tegen school afneemt. Dan gaan we nadat we weg zijn geweest wel weer eens kijken in heg werkschtift.
Juf geeft aan de ene kant het signaal dat oefenen in de vakantie mág, zonder druk en aan de andere kant gaat het boek dus wel mee naar huis en hangt het van het oefenen af of E in het groep 5 boek mag werken. Ik vind het een erg vreemd verhaal.

Pagina 35 van 35 [ 694 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35