Het is nu 14 nov 2018, 16:56

Pagina 8 van 9 [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Kleuterkletstopic
BerichtGeplaatst: 18 aug 2017, 14:01 
Volwassene

Hier ook een mond die geen moment stilstaat. Pas reden we 's avonds laat 2 uur met de auto naar huis: ik was moe en hoopte dat hij in slaap zou vallen, maar hij heeft 2 uur lang vragen gesteld. Pas zei ik tegen hem: "wat zou het toch heerlijk zijn als je zelf alles zou weten". Antwoord: "Ja, dat zou ik heeeeel graag willen" :D .

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 18 aug 2017, 14:16 
Volwassene

Unicorn: wat lastig voor K (en voor jullie als ouders), hier denkt ze vaak ook ontzettend door over kleine dingen. Maar bij haar is het omgekeerd: ze kan niet snel genoeg groot zijn en alles wat haar hierin tegenhoudt frustreert haar en zorgt voor stress :?
soms denk ik: wat zou het toch makkelijk zijn om het even vna hen over te nemen :)

BerichtGeplaatst: 21 aug 2017, 06:33 
Volwassene

Ik bedenk me net dat ik vanaf volgende week helemaal geen kleuters meer heb :lol: . De oudste gaat naar groep 4 en de jongste naar groep 3. Wij hebben nog een weekje vakantie en dan zit het er op. Inmiddels is het vervoer van de oudste naar de hb-school geregeld (een pak van mijn hart). Hij rijd mee met de ouders van een jongen die een paar klassen hoger zit. Dat scheelt mij gedoe in de ochtenden (beide scholen beginnen tegelijkertijd) dus nu kan ik in alle rust beginnen aan een nieuw schooljaar. Ik ben zo benieuwd hoe de oudste het gaat vinden op een school waarin hij wel zal moeten leren. Waar gelijkgestemden zitten.

En dan begint het volgende traject met de jongste. We willen hem in november laten testen op IQ. Ik ben erg benieuwd wat daar uit komt. Aan de ene kant denk ik dat hij ook ver voorloopt, maar hij is heel anders dan zijn broer, dus het komt er minder uit.
Toch heeft hij wel een voorsprong. Hij leest al behoorlijk goed (woorden als "kermisterrein" en "dagelijks" zonder haperen, hele zinnen ook) en kan ook al behoorlijk goed rekenen tot boven de 20-tallen. Zijn woordgebruik in dagelijkse spraak is volgens mij wat verder dan de gemiddelde bijna-6 jarige ("Mama, vind je de zonsondergang ook niet prachtig", "mama, vind je die boom ook niet eenzaam op dat veld staan?"). Maar ik blijf het lastig vinden om in te schatten of dit nu echt een (flinke) voorsprong is of dat meerdere kinderen in een klas (zoals groep 3) dit dan ook kunnen aan het begin van groep 3. Sommige dingen doet hij exact hetzelfde als zijn hb-broer, maar in andere dingen is hij totaal anders.

Hij heeft wel beduidend meer moeite om zijn emoties in bedwang te houden. Als het hem niet gaat zoals hij wil/verwacht, nou, berg je dan maar. Dan ontploft hij. En die ontploffing is dan vaak op mij gericht. Ik vind het erg moeilijk hiermee om te gaan. Hoe kalmeer je een kind dat op dat moment niet voor rede vatbaar is? Meestal moet hij eerst uitrazen voordat er weer een gesprek mogelijk is en ik vind dat erg lastig.

Maar goed, eerst maar eens starten in groep 3 en dan zien we weer verder.

BerichtGeplaatst: 21 aug 2017, 12:12 
Volwassene

Citaat:
Meestal moet hij eerst uitrazen voordat er weer een gesprek mogelijk is en ik vind dat erg lastig.

Ik snap dat het lastig is Esk, maar eigenlijk geef je zelf al het antwoord. Als ze helemaal over de rooie zijn is er gewoon geen ruimte voor een gesprek. Onze oudste (5) heeft daar ook last van. Inmiddels is ze zo ver dat ze soms zelf naar boven naar haar kamer stormt. Ik laat haar even begaan, hoe lastig ook. Als ik dan na een paar minuten naar haar toe ga is haar eerste respons om boos naar me te reageren en vaak ook schreeuwen dat ik weg moet gaan, maar ze laat me met wat tegenstribbelen wel toe. Enige wat ik dan doe is haar bij me pakken en vasthouden/knuffelen. Vaak wordt ze dan nadat ze boos is geweest eerst ontzettend verdrietig en dan wat rustiger. Dat is ook het moment dat er ruimte ontstaat voor een gesprek.

BerichtGeplaatst: 21 aug 2017, 20:29 
Volwassene

Hoi allen,

Hier nog 2 weken vakantie, maar kom vast buurten. Fijn te horen dat de meesten van jullie goede vakanties hebben gehad.

Hier ook fijne vakantie gehad en dochterlief is echt tot rust gekomen: er wordt weer gespeeld, oneindig fantasiespel. Was bang dat ik een heel programma voor haar in elkaar moest zetten, om haar maar te vermaken, maar ze vermaakt zich prima. Zo nu en dan wel een uitje of een vriendinnetje dat komt spelen en dat is meer dan zat. Toch wel schokkend het verschil tussen school en vakantie. Dochter heeft me verteld dat ze voor altijd met wil thuis blijven en niet terug naar school wilt, dus ik houd mn hart vast voor de schoolstart. Ook omdat we het jaar zo slecht hadden afgesloten (broekplassend etc). Een vriendinnetje wiens ouders in vechtscheiding liggen en waar het thuis allesbehalve gezellig is, gaf ook aan dat ze nog niet terug naar school wilde, dus heb mn hoop er nu maar op gevestigd dat het een kleuter/kinderding is dat je oneindig thuis wilt blijven...

Ik ben heel benieuwd naar diegene wiens kids net als mijn dochter naar groep 3 gaan! Omdat dat niet allemaal meer kleuters zijn (oa bij Esk) groep 3 2017-2018 (itt groep 4-8) nog geen eigen draadje heeft, open ik er denk maar een. Blijf ook nog gezellig bij kleuters kletsen hoor!

BerichtGeplaatst: 22 aug 2017, 04:17 
Volwassene

Emma, wat fijn dat je dochter goed de zomer door is gegaan. Ben ook benieuwd naar de ervaringen van groep 3!

Esk, geen kleuters! Is ook wat. Lekker dat je het vervoer naar school geregeld hebt. Hopelijk een goede start van het jaar voor allebei.

Hier hebben we het heerlijk gehad in Europa op vakantie. Wel schrokken we een beetje over het onderwijsniveau in Nederland, want de verwachtingen op onze school zijn veel hoger (enkele zinnen schrijven eind groep 3, wat onze oudste al kon eind groep 1 en eind groep 2 schrijft hij al volledige verhaaltjes bijvoorbeeld). In ieder geval vinden we het lekker dat de jongens minstens nog een jaar op de internationale school mogen blijven, want in Nederland moeten zou ze niet zonder hb onderwijs of versnelling kunnen.

Ze hebben nog een week voordat school begint, maar oudste kan elke middag naar tennis camp. Hij heeft er veel zin in!

Twee zoons: groep 5 (2010), groep 3 (2013). Half Amerikaans met Engels als moedertaal, net verhuisd van buitenland (excuses alvast voor de taalfouten, ik heb pas als volwassene Nederlands leren spreken).

BerichtGeplaatst: 02 okt 2017, 12:22 
Volwassene

Hoe is het met iedereen? Alle kinderen weer op school, hoe gaat het?

Hier duurde het toch wel even voor het ritme gevonden was. K had even last van loslaten bij het wegbrengen, maar sinds vorige week is het kwartje gevallen lijkt wel! Hij gaat in de kring zitten, kletst wat met andere kinderen, de bel gaat en ik kan gaan! Voorheen moest de maatschappelijk werker komen helpen, of hij moest even bij de juf op schoot. Het is echt een verademing.

Wel lopen we al tegen wat puntjes aan die ik binnenkort hopelijk eens met de juf kan bespreken. K vindt werkjes doen niet leuk. Hij zegt zelf dat hij ze moeilijk vindt, en zich niet kan concentreren. Ze plannen drie werkjes per week, leren al werken met een planbord.
Thuis vind ik het lastig om te vinden wat hem motiveert. Hij kapt activiteiten al gauw af als hij geen zin meer heeft. "Wil je me helpen? Maak maar af want ik heb geen zin meer." En daar word ik best boos van.
Van de andere kant; hij is 4... Misschien verwacht ik teveel... Ik vind het soms erg lastig allemaal.
Hoe gaan jullie daarmee om? Heb je thuis een heel programma? Stimuleer je je kind, zo ja; op welke manier?

Ik zag afgelopen weekend een filmpje op de Facebookpagina van De Monitor, over een jongen van 13 die van school is gegaan. Een hoogbegaafde jongen die niet geholpen wordt. En dat zet me aan het denken, hoe kan je je kind nou begeleiden wanneer school daarin tekort komt? Wij hebben een school gekozen die veel ervaring heeft met HB kinderen, maar toch is het dan alsnog belangrijk dat er ook de juiste dingen worden gedaan en de juiste beslissingen worden gemaakt.

BerichtGeplaatst: 02 okt 2017, 12:41 
Volwassene

Unicorn het is alsof je mijn kind beschrijft de afgelopen weken. Heb van de juf niets gehoord over de werkjes hij zei wel zelf dat juf vond dat hij zijn werkjes heel goed doet. Maar thuis als hij ergens mee bezig is haakt hij snel af.

Mijn zoon klaagt veel over hoofdpijn, vorige week zelfs op maandag zo erg dat het leek alsof hij migraine had, naar huis lopen vanaf de oma (16:45) is 5 minuten maar hij wankelde op het eind, bij thuiskomst stortte hij op de bank in elkaar en sliep tot de volgende ochtend.

Alle dagen klaagt hij over herrie van kinderen. Ik merk dat hij soms zichzelf lijkt uit te schakelen (deed ik ook altijd) dus als er teveel herrie/afleiding is dan hoort en ziet hij niets meer en leeft hij in zijn eigen wereldje.

BerichtGeplaatst: 02 okt 2017, 13:57 
Volwassene

Ach wat zielig Brenda, K is ook heel moe uit school ja. Hij vindt school te druk, hij kan niet goed nadenken zegt hij. Na school moet hij echt even bijkomen. Ik dacht dat het kwam omdat hij net een paar maanden op school zat...

BerichtGeplaatst: 02 okt 2017, 18:53 
Volwassene

Ik post weinig, maar lees wel met jullie mee...
Unicorn, ik herken wat je schrijft... ook hier vindt mijn zoon werkjes doen vaak niet leuk, en laat hij het het liefst aan een ander over.
Ondertussen zit hij wel andere kinderen te corrigeren over hun werkje....

Maar als we dan naar iets als de "papierfabriek" gaan, zuigt hij alle informatie op en begrijp ik van de juf dat hij een kleine presentatie in de kring heeft gegeven (hij had een vel papier mee, en een natte prop waarvan het gemaakt werd).

Ook ik denk aan de ene kant.. laat nou zien wat je kan met die werkjes... en aan de andere kant... hij is 4...

Mijn zoontje wordt ook nog eens in januari 5, en zit dus officieel nog in groep 1... De juf overweegt de mogelijkheid over een overstap naar groep 2 met de kerstvakantie. (dit heeft ze ons in juni verteld) maar dat ligt aan zijn ontwikkeling. Vooralsnog blijft het groep 1 en horen we in november meer. Ik zou zo graag duidelijkheid hebben... maar vind ook dat ik de juffen de ruimte moet geven.
Aan de ene kant denk ik: het is duidelijk, zijn interesse, zijn vriendjes, zijn verbale persoonlijkheid... hij loopt voor...
Aan de andere kant: ik heb geen zoon die al kan lezen (hij begint nu net met hakken en plakken) en het is ook geen kind waarbij de interesse heel erg in het schoolse zit. Meer in de wereld om hem heen, hoe worden dingen gemaakt, hoe werken dingen, hoe ontstaat de mens, hoe weten we zo zeker dat echt alle dino's uitgestorven zijn en er niet een paar zich verstopt hebben?

Hoe kijken jullie hier tegenaan? Hebben jullie ook vaak die twijfel?
Vooral dat is wat mij onzeker maakt...

Dan nog iets: van januari tot juli kwam mijn zoontje vol energie terug uit school. Niks geen moe kind na een dag vol nieuwe dingen.
Op school deed hij het goed volgens de juffen.
Sinds de zomervakantie komt hij wel moe uit school. Niet zwaar oververmoeid, maar duidelijk moe. Op school doet hij het goed en maakt volgens de juf (in een algemeen gesprekje) behoorlijke stappen in zijn sociale ontwikkeling. ze doelde hierbij vooral op samenspel.
Ik hoop hier nu maar uit op te maken dat hij moe is omdat hij meer op niveau word aangesproken? veel kinderen zijn toch moe als ze net naar school gaan? Of moet ik juist denken dat het misschien teveel is? en dat ik hem toch overschat en de juffen iets moet afremmen?

Manlief vindt dat we gewoon rustig het gesprekje van eind november af moeten wachten... en dat doe ik ook. Ik sta hier met mijn verstand ook achter... maar mijn gevoel wil zo graag het beste voor mijn kind, en op dit moment weet ik zelf niet eens wat nou het beste zou zijn...

Unicorn: als antwoord op jouw vraag: ik heb thuis geen programma of iets dergelijks... ik vind van mezelf dat de ontwikkeling zijn eigen gang moet gaan... als vind ik dat soms wel lastig.
We hebben wel een bepaalde structuur in de dag omdat mijn zoontje daar baat bij heeft (na school mag er bv best even tv gekeken worden, maar voor het eten wordt er zeker nog even gespeeld. als ik merk dat dit lastig is ivm vermoeidheid, gaan we even een rondje lopen/fietsen, dit werkt altijd uitstekend hier...)

BerichtGeplaatst: 04 okt 2017, 09:51 
Volwassene

Ik herken dat wel hoor, wat je schrijft Mv2. K leert zichzelf ook niets aan via leren lezen of werkjes maken. Maar hij is ontzettend leergierig als het om filmpjes kijken gaat. Of als er buiten iets gebeurd, er werden hier pas geleden bomen gerooid. Er stond een enorme hijskraan en daar zijn we bij wezen kijken. Hij gaat dan dus zelf op onderzoek uit, vragen stellen aan de bestuurder, aan de mannen die aan het snoeien waren. En dat krijgen we dan 's avonds als een soort spreekbeurt nog eens allemaal uitgelegd. En als oma komt dan krijgt zij het hele verhaal ook nog eens te horen, of de buurvrouw, of de mevrouw bij de vleeswaren in de supermarkt. Hij leert op die manier, en gebruikt daarbij veel moeilijke termen. Gebruikt al heel lang woorden die niet passend zijn bij zijn leeftijd. Hij is ook heel beleefd, sociaal en onthoud alles van iedereen. Heel bijzonder vind ik. Leuk om te lezen dat jij dat ook zo ervaart!

K is ook moe uit school, het vreet energie. Ik denk dat het ook wel komt omdat zijn antennes zoveel opvangen. Hij is niet alleen druk met zichzelf, maar ook met alle andere kinderen en de juf. Hooggevoelig is hij, het kan hem erg aangrijpen als iemand lelijk tegen hem doet.

Oh ik heb trouwens een pagina ontdekt op Facebook, die heet Speelvrienden. En zij organiseren speeldagen door heel Nederland, voor HB kinderen van alle leeftijden. Ze hebben ook wel eens tips, of winacties voor leuke denkspellen. Ik heb geen aandelen hoor :D Maar misschien een leuke tip voor hier!

BerichtGeplaatst: 06 okt 2017, 08:24 
Volwassene

Fijn die herkenning hier...
Ook heel herkenbaar wat je schrijft over die antennes die alles ontvangen...
Van de juf krijgen we ook steeds te horen dat T precies weet wat iedereen doet in de klas, hoever ze zijn, en vooral wat ze niet goed doen... maar zijn eigen werkje is nooit af..

Hebben jullie ook dat je doordat de werkjes niet favoriet zijn, je gaat twijfelen aan de voorsprong? Ik heb dat zelf wel heel sterk.. zo van zie ik het wel goed? overdrijf ik niet? Elk kind blinkt wel ergens in uit toch?
Maar als ik dan weer z'n groep 1 klasgenootjes hoor praten... dat gaat nog zo anders...

BerichtGeplaatst: 06 okt 2017, 09:48 
Volwassene

Dat heb ik ook hoor. Overigens vertelde juf bij mijn kind op school dat de kinderen ook een goede motoriek moeten hebben om bijvoorbeeld het "uitdagende" werkje te doen, dat is dus letters uitknippen (motoriek voor nodig) en dan de letters opplakken in de vakjes, overigens staat naast de vakjes het woord geschreven.

Gisteren kregen we de bobo binnen en daar knipte de kleine man de (grotere dan het werkje op school) letters uit en plakte de woordjes zo neer. Toen ik vroeg waarom hij het werkje op school niet maakte was dat omdat dat een heel moeilijk werkje is.....ik zei hem maar daar moet je toch hetzelfde doen als hier??

Vanaf zijn 2e legt hij al woordjes na en sommige woordjes legt hij zelf. Maar ach hij heeft een concentratieboog van een goudvis dus ga hem niet teveel vermoeien met het aandringen op meer uitdaging op school. Op sommige momenten probeer ik een gesprek met hem aan te gaan en zie ik binnen 2 woorden al dat die ogen de andere kant op gaan en dan is hij weg. Zeer vermoeiend.

BerichtGeplaatst: 09 okt 2017, 19:18 
Volwassene

mijn zoontje heeft op zich een uitstekende motoriek (zowel de fijne als de grove motoriek), maar ook hier ligt het aan de concentratie wat daarmee gedaan wordt... en dat is dan weer erg afhankelijk van de interesse op dat moment.
Woordjes leggen doet hij nog niet. Wel letters schrijven en benoemen... maar pas sinds kort "hoort" hij ook echt de juiste letters (bijvoorbeeld met hakken en plakken, maar ook eerste letter). Eerder leek het wel of dat kwartje niet viel.
Al je zei wat is de M, schreef hij hem op. maar als je zei: wat begint er met de M, kwam hij niet verder dan mama... want tja, dat hadden we een keer als een voorbeeld genoemd.... Nu kwam hij van de week uit school na een verhaal over de ggg van gruffelo... en wilde hij zijn graafmachine mee... want dat was ook een ggg. Het hakken en plakken gaat nu ook nog wat op eigen inzicht, maar er is duidelijk een begin. hij zegt bijvoorbeeld mu uu r is toch muur? Het lukt hem niet die eerste letter echt los te krijgen, maar dat geeft ook niet :D. Ik vind het leuk te zien dat zijn interesse erin groeit.
2 maanden geleden was hij er namelijk nog van overtuigd dat hij een paar boekjes écht kon lezen... maar dat zijn veel voorgelezen boekjes, en de zinnetjes die ik persoonlijk veranderde in die boekjes, verteld hij exact na :). Nu lijkt hij we door te hebben dat lezen iets anders is.

Knap dat jouw zoontje die woordjes al zo lang legt Brenda! Jou zoontje zit wel sowieso al in groep 2 toch?
Wij wachten dat nog even af omdat mijn zoontje dus van januari is en het dan als een echte versnelling wordt gezien... Waarschijnlijk weten we eind november meer...

Wel organiseert de stichting van de school van mijn zoontje deze week een avond over hoogbegaafdheid. Ze willen gaan starten met hb klassen in 2 van hun scholen (1 een dorp verder op). Het idee is dan 2 dagen naar die hb-klas in andere school en de rest van de week werk op niveau op de eigen school (van dezelfde stichting dus). Er is nog ruimte om mee te denken hoe dit precies vorm te geven. Ik ben benieuwd hoe definitief de plannen al zijn. Op dit moment zou ik het voor mijn kleuter nog niet nodig vinden, maar wie weet in de toekomst wel en dan is het toch fijn dat de eigen stichting dit aanbiedt, dus we gaan er maar heen.

BerichtGeplaatst: 25 nov 2017, 21:15 
Volwassene

Deze week een gesprek gehad op school, en na dat gesprek erg opgelucht en blij!
Er is een Cito afgenomen, en ze zijn van mening dat hij sowieso op niveau begin groep 3 zit. Dit haalt voor de juf de twijfel weg om in ieder geval nu door te stromen naar groep 2. Zoon is uit zichzelf gestart met lezen (deed dit op school nog niet, wij kwamen er zelf ook meer per toeval achter..) Ook gaf de juf zelf aan dat hij nu grote stappen maakt, en ze hier toch hulp bij nodig heeft... Welke stappen zijn niet erg en welke wel om over te slaan...
Ze hebben contact gezocht met een expertiseteam binnen de stichting en gaan starten met het leren schrijven. dit schijnt handig te zijn om gelijk naast het lezen op te starten.
Daarnaast wordt zoon in januari geobserveerd door iemand van het expertiseteam en er wordt een plan gemaakt welke stappen er op elkaar volgen zodat de juf er mee aan de slag kan. Ook gaat de juf kijken hoe het voor haar handig is om ons goed op de hoogte te houden van wat hij in de klas doet... wij kunnen dan kijken of dat aansluit bij wat hij thuis doet.
De laatste tijd toch wat gaan twijfelen over of de school hem wel ziet... maar nu dan toch wel weer blij na zo'n gesprek...
En zoon ook... die zit nu in dezelfde "groep" als zijn beste vrienden... (is een combigroep... maar meneer was er al druk mee hoe dat nou moest als hij in groep 8 zat en z'n vrienden al weg waren van school.....)

BerichtGeplaatst: 07 dec 2017, 12:54 
Volwassene

Hallo, mag ik meeschrijven? Morgen komt bij ons de juf op huisbezoek voor onze jongste van 4. Ze zit in groep 1, maar de juf en wij, maken ons wel zorgen om haar. Ik zoek wat tips voor het gesprek met de juf.

Ze doet eigenlijk niks op school, ze speelt niet echt met de andere kinderen, ze moet ook door de juf erg gestimuleerd worden om mee te doen met de werkjes. De juf zei dat ze net doet alsof ze niks kan. Het erge is dat ze het allemaal al kan, voordat ze begon op school had ze niveau eind groep 2. Maar ondanks dat we bij de juf aan het begin van het schooljaar gezegd hebben dat ze meer uitdaging moest hebben, hebben ze dat niet gedaan omdat ze nog moest wennen.

M'n dochter zegt zelf dat ze niet weet wat ze moet doen op school en is teleurgesteld dat ze zelf niet mag lezen. Ik dacht eerst dat het nog wel ging, maar van de week heeft ze 2x op 1 dag in haar broek geplast op school, terwijl ze al lang zindelijk is. Het gaat dus echt niet zo goed. De juf gooit het op weerbaarheid, maar ik denk zelf dat ze niet zoveel aansluiting heeft met die kindjes. Ze speelt heel goed met haar grote zus van 7 en buurmeisje van 6, daar kan ze goed mee onderhandelen wat ze gaan doen en die kunnen ook goed mee met haar fantasieverhalen, waar de meeste kindjes in haar klas nog niet zo aan toe zijn.

Hebben jullie tips wat ik concreet aan de juf zou kunnen vragen/ voorstellen om de situatie te verbeteren?

BerichtGeplaatst: 14 feb 2018, 08:16 
Volwassene

ik kwam nog eens op dit draadje en ik lees net je laatste post terug Vlinder42. Hopelijk voelt je dochter zich al terug wat beter? En heeft het huisbezoek iets opgeleverd?

Met onze meid is het wel goed voor het ogenblik (vakantiemodus hier). Gisteren viel het ons weer maar eens op hoe gelukkig ze is tijdens vakantieperiodes.
Doordeweekse zinnen van dochterlief tijdens schoolperiodes:
- jullie praten te luid mijn oren doen pijn
- ik ben de baas en wat ik zeg moet gebeuren
- nu ben ik boos en speel ik niet meer met jou
- veel gestampvoet, bazig gedrag

doordeweekse zinnen tijdens de vakantieperiodes:
- wat fijn om samen met jou dingen te doen mama/papa
- ik zie jullie graag
- wat heb ik goed geslapen deze nacht
- mag ik aub dit/dat?
- geen discussies en een lief aankhankelijk meisje dat de hele dag knuffelt en kusjes geeft

Was het maar altijd vakantie ;)

BerichtGeplaatst: 12 mei 2018, 21:05 
Volwassene

Omdat ik nu in bezit ben van een kleuter schuif ik hier aan. Over een maand heb ik de eerste ouderavond al. Wat wordt er bij jullie bij zo'n gesprek allemaal aangekaart?

BerichtGeplaatst: 13 mei 2018, 08:14 
Volwassene

hoe het verloopt in de klas: contact met juf/andere kleuters, hoe ze zich voelt, wat ze zoald doet, ... vaak een heel ander kind in de klas dan thuis ;) en zo een gesrpek duurt ook niet echt lang.

BerichtGeplaatst: 13 mei 2018, 08:22 
Volwassene

Ik ben erg benieuwd, net als met jouw dochter heb ik in de vakantie een heel ander kind. Wel merk ik verschil tov de peuterspeelzaal waar ze zich helemaal niet liet zien en lagere ontwikkeling mee naar huis nam.

Pagina 8 van 9 [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende