Het is nu 10 dec 2018, 09:41

Pagina 1 van 1 [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: test resultaten
BerichtGeplaatst: 28 apr 2014, 09:13 
inactief

K. werd getest naar aanleiding van woede-uitbarstingen thuis, heel heftige woedebuien. Op school stelt ze geen problemen. Naast iq-test kreeg ze ook een belevingsonderzoek en werd er een soc-emo schaal ingevuld door ons.
Op het adviesgesprek kregen we haar cijfer (net onder de 130grens: Viq 117, Piq 131, Ati 145, Tiq 127), maar meteen erbij: haar verlegenheid doet mij sterk vermoeden dat dit cijfer eigenlijk hoger is. De tester was ervan overtuigd dat bij een hertest binnen enkele jaren dit hoger zal liggen. Ik was niet zichtbaar aanwezig op test, maar hoorde wel alles.... Ik herkende m'n eigen dochter niet! Thuis praat ze zo mooi, in perfecte volzinnen. Op de test zei ze alleen het hoogstnoodzakelijke. Als ze een zin 'moest' formuleren dan antwoordde ze 'kweetni'. Terwijl ik achter de schermen wou roepen: DAT WEET JE WEL. :) Ook als ze even moest nadenken: Kweetni.

Ik kreeg voldoende ruimte achteraf om aan te geven dat ik K. bijna niet herkende, zo timide.

In het verslag staat ook: K. geeft aan het antwoord niet te weten op quasi eenvoudige vragen, terwijl ze in dezelfde oefening de moeilijkere zaken wel kan/kent.

Samengevat: De dochter laten testen omwille van gedrag thuis en buitengekomen met een iqcijfer waar we enerzijds wel trots (misplaatst?) op zijn, maar die ook weer nieuwe uitdagingen met zich meebrengt.

Vanmorgen al kort de juf aangesproken. Die reageerde verrast: ze wist (samen met ons) dat K. wel erg verstandig is, maar zó verstandig.... Ze plannen zo snel mogelijk een overleg op school met juf, zorgleerkracht en directie om te bekijken hoe we op dezelfde lijn kunnen komen in aanpak.

Profiel Stuur privébericht  

Pagina 1 van 1 [ 1 bericht ]