Het is nu 19 jun 2018, 04:10




 Pagina 1 van 1 [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 18 apr 2018, 08:25 
Volwassene

Geregistreerd: 22 feb 2018, 20:13
Berichten: 5
Mijn jongste (jongen, 6 jaar, volgende week 7 jaar, groep 4) heeft een WISC V gemaakt.
Uitslag zag er als volgt uit:

VBI 100
VRI 105
FRI 98
WgI 133
VsI 131
TIQ 106

Opvallend was dat hij vooral op rekengebied heel hoog scoort waarbij de score omhoog ging als het ingewikkelder werd. Bij blokpatronen was dit hetzelfde. Gestructureerde opdrachten gingen beter dan niet gestructureerd.
Begrippen omschrijven vindt hij lastig maar het toepassen ervan juist niet.

Op school geeft hij aan veel saai te vinden, is niet geconcentreerd en snel 'klaar' met werkjes. Hij wil veel niet volgens de methode doen want ziet het nut niet.

Hoe kan ik deze uitslag interpreteren?
Alvast bedankt voor de hulp.


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 18 apr 2018, 09:14 
Volwassene

Geregistreerd: 12 jan 2017, 16:09
Berichten: 376
Hoi,

Heb je bij deze score ook een uitgebreid onderzoeksverslag gekregen, want daar zou het antwoord in moeten staan hoe je de uitslag moet interpreteren.

Met mijn boerenverstand, zou ik het volgende zeggen:

- Als je puur naar de uitslag kijkt en in het bijzonder het totale IQ dan scoort jouw kind als een 'gemiddeld' kind. Het gem. ligt op 100 en 68% van de Nederlandse bevolking scoort tussen de 85 en 115.

- Tegelijkertijd zie ik ook uitschieters WGL en VSL. Op die onderdelen scoort hij een 'hoogbegaafdheidsscore' zoals dat zo mooi heet

- Daarnaast vertel je dat hoe moeilijker het werd, hoe interessanter hij het vond en hoe beter hij het deed. Dat is iets wat typisch bij hb'er past net als het nut niet zien van de schoolmethode. Tegelijkertijd heeft hij meer moeite met niet-gestructureerde opdrachten.

- Maar hij lijkt ook moeite te hebben gehad met de meer talige dingen of hij heeft daar gewoon een partijtje zitten onderpresteren omdat hij die onderdelen minder interessant vond.

Nogmaals, weer op mijn boerenverstand, maar het lijkt erop dat hij behoefte heeft aan meer uitdaging (misschien meer op rekenen dan met taal?). Tegelijkertijd heeft hij moeite met concentratie en taakaanpak (zo lijkt het) en dat maakt dat als je hem verrijkingswerk gaat aanbieden dat dat echt begeleid moet. Hem onbegeleid verrijkingswerk geven zal waarschijnlijk geen succes zijn. Tot slot vrees ik dat je er nog wel een kluif aan gaat hebben om school hiervan te overtuigen want 'hij heeft immers een gemiddeld IQ', terwijl uit wat je beschrijft over hoe hij school ervaart, hoe hij tijdens de IQ-test functioneerde etc. wel blijkt dat er waarschijnlijk meer dan gemiddeld inzit.

Kortom, er zit niets anders op dan het onderzoeksverslag af te wachten. Heb je bij een in HB-gespeciliaseerd testbureau laten testen, want dan zouden er als het goed is allemaal nuttige adviezen in moeten staan.



_________________
Mama van een versnelde hb-dochter (2012)
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 18 apr 2018, 09:32 
Volwassene

Geregistreerd: 22 feb 2018, 20:13
Berichten: 5
Hoi,

Dank voor je reactie. We hebben een rapport. Hij is getest door een buro maar de dame zelf was orhopedagoog en geen hb deskundige. Ik lees dat eigenlijk ook wel terug in het rappport door een aantal teksten die erin staan:

. Ook geeft hij een aantal keer een vrij kort en bondig antwoord. Hij profiteert wel van doorvragen en het lukt hem na doorvragen of meer punten te behalen. N..... kan zich beter uitdrukken
binnen de opdracht ‘Begrijpen’ waarin hij moet onderbouwen wat je moet doen in bepaalde situaties of wat
de reden is van dingen die wij mensen doen. N.....
vindt het soms wel lastig om precies de juiste details of nuancering aan te geven. Hij is hierin ook wat ‘kort
door de bocht’ in zijn antwoorden terwijl hij wel het idee wekt voldoende begrip te hebben.


N.... profiteert binnen de ruimtelijke opdrachten van voorbeelden. Hij behaald hogere scores wanneer hij uit een antwoord met verschillende afbeeldingen kan kiezen dan wanneer hem gevraagd wordt zelf middels blokjes patronen na te leggen. Wanneer de blokpatronen complexer worden vindt N..... het lastig zijn strategie aan te passen. Hij is geneigd snel te roepen ‘ik weet het niet’ of‘het lukt niet’.

Opvallend bij deze index is dat N..... zijn prestaties verbeteren
naarmate de opdracht complexer wordt. N..... behaalt op de subtest ‘Cijferreeksen Achterwaarts’ een hogere
score dan op de subtest ‘Cijferreeksen voorwaarts’. Op de subtest ‘Cijferreeksen Sorteren’ scoort N..... nog
beter dan op voorwaarts en achterwaarts herhalen. Hij profiteert van de structuur die hij moet aanbrengen
door de cijfers in oplopende volgorde te herhalen.


Ook bij het onderdeel ‘Plaatjes Reeksen’ valt op dat N..... een hoge score haalt. Het lukt hem goed om de
plaatjes te onthouden in de goede volgorde. Hij ziet deze opdracht dan aanvankelijk ook als een grote
uitdaging. Doordat hij zoveel antwoorden goed heeft duurt de taak langer. N..... raakt hierdoor wat
ongeduldig en vermoeid. Hij wil graag weten hoeveel plaatjes hij nog moet onthouden.


[i]Wanneer hem gevraagd wordt abstract te redeneren om tot een oplossing te komen neemt N..... ook minder de tijd om
langer na te denken over een oplossing. Bij navraag kan hij wel goed uitleggen waarom hij voor een bepaald
antwoord kiest.


Ik ben overigens wel blij dat hij niet hoogbegaafd is getest hoor, maar toch vraag ik mij stiekem af hoe reeel de uitslag is als ik kijk naar de opmerkingen die erin staan. Die zaken die als opvallend worden beschreven vind ik juist typerend....


Laatst bijgewerkt door Joycie op 18 apr 2018, 17:53, in totaal 2 keer bewerkt

Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 18 apr 2018, 09:39 
Volwassene

Geregistreerd: 12 jan 2017, 16:09
Berichten: 376
Ik zie trouwens dat je zoon pas volgende week 7 wordt en wel al in groep 4 zit. Klopt het dat hij een klas heeft overgeslagen? Liep/loopt hij didactisch gezien erg voor?

Met je aanvullende post schreeuwt deze uitslag voor mij 'onderpresteren'

Achteraf gezien had je beter bij een hb-specialist kunnen laten testen en misschien eerder voor de Rakit-2 kunnen gaan, juist vanwege de 'rare' dingen die hij heeft gedaan op taal. Hij heeft overduidelijk veel te ingewikkeld gedacht. Bij de RAKIT-2 wordt je daar meer op beloond terwijl je er bij de WISC hard op wordt afgestraft.
Een hb-specialist had 'weet ik niet' ook niet als antwoord geaccepteerd, maar hem - zonder hem te helpen - het vertrouwen gegeven dat hij de opdracht wel kon maken.

Je hebt op het eind 1x de naam van je kind niet geanonimiseerd trouwens

Edit: ik vind het wel lastig hoor, want als je dit rapport gaat delen met de school dan kan je het op je buik schrijven vrees ik dat je kind extra uitdaging gaat krijgen en dan loop je het risico dat hij wegkwijnt in zijn onderpresteermodus. Snap dat je misschien niet zit te wachten op een 130-score, maar met deze score gaan er eerder deuren dicht en daar zit je denk ik ook niet op te wachten.



_________________
Mama van een versnelde hb-dochter (2012)
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 18 apr 2018, 09:50 
Volwassene

Geregistreerd: 22 feb 2018, 20:13
Berichten: 5
Hij is inderdaad versneld van groep 1 naar groep 3 gegaan omdat hij erg voorliep en ook sociaal niet aansloot bij zijn leeftijd genoten.

School ziet ook een slim jongetje en wil hem graag helpen. De test was hun voorstel en door hen betaald maar ik ben achteraf ook bang dat dit niet de beste keuze was. Misschien dat wij hem daarom toch zelf ook nog gaan laten toetsen.

Vanmiddag hebben wij het gesprek. Ik denk ook dat hij onderpresteert maar zoals velen ervaren, school ziet dat anders want het blijkt niet uit scores, uitslagen etc etc. Zo lastig...


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 18 apr 2018, 10:34 
Volwassene

Geregistreerd: 04 mei 2015, 20:32
Berichten: 287
Hoi,

Ik ben het helemaal met Emma eens. Deze uitslag kan zich tegen je zoon keren. Je hebt een goede specialist nodig.

Zoonmoeder



_________________
Moeder van een zoon (vermoedelijk) HB mogelijk sprake van een misdiagnose ASS.
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 18 apr 2018, 11:07 
Volwassene

Geregistreerd: 12 jan 2017, 16:09
Berichten: 376
Joycie schreef:
Hij is inderdaad versneld van groep 1 naar groep 3 gegaan omdat hij erg voorliep en ook sociaal niet aansloot bij zijn leeftijd genoten.

School ziet ook een slim jongetje en wil hem graag helpen. De test was hun voorstel en door hen betaald maar ik ben achteraf ook bang dat dit niet de beste keuze was. Misschien dat wij hem daarom toch zelf ook nog gaan laten toetsen.

Vanmiddag hebben wij het gesprek. Ik denk ook dat hij onderpresteert maar zoals velen ervaren, school ziet dat anders want het blijkt niet uit scores, uitslagen etc etc. Zo lastig...


Oei, dan is mijn advies als volgt:
Dit artikel onder je arm meenemen:

http://edu-en-ik.nl/publicaties/intelli ... presteren/

En dan je portemonnee trekken (of vragen school dat te doen) en een hb-specialist in te huren. Ik vind het niet zo zinvol om dan nog een test te laten doen. De test is nl heel erg bruikbaar (onderpresteren, behoefte aan uitdaging, behoefte aan top-down in de vorm van nut en noodzaak en verrijking en begeleiding om te helpen bij een taakaanpak). Een hb-specialist kan allerlei hele concrete adviezen geven aan de school hoe dit te realiseren.

School heeft een hulpvraag die met dit rapport niet wordt beantwoord dus ik hopelijk staan ze hiervoor open..en anders zou ik ze vooral even helpen herinneren dat zij er toch ook bij gebaat zijn om te weten waarom ze niet meer dat jongetje zien dat ze in groep 1 zagen.

Succes!



_________________
Mama van een versnelde hb-dochter (2012)
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 18 apr 2018, 11:48 
Volwassene

Geregistreerd: 23 maart 2015, 12:46
Berichten: 333
Ik zou zo'n uitslag toch met een korreltje zout nemen. Je zou niet de eerste zijn wiens kind bij een latere test zomaar 30-40 punten hoger scoort. Lastig hoe hier mee om te gaan qua school. Hier ook een zoon die van groep 1 naar 3 is gegaan, maar die hebben we (nog) niet getest. Second opinion van een hb specialist zou ik zeker overwegen.


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 18 apr 2018, 15:31 
Volwassene

Geregistreerd: 20 aug 2012, 11:41
Berichten: 1354
Forumdingetje: kun je de voorbeelden uit de WISC even wegpoetsen? Die mogen niet worden gedeelld op dit openbare forum.



_________________
"Een boom beweegt niet, tenzij er wind is."
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 18 apr 2018, 17:52 
Volwassene

Geregistreerd: 22 feb 2018, 20:13
Berichten: 5
Oh sorry, niet bewust. Ga het verwijderen.

Overigens vandaag gesprek op school gehad en dit was ontzettend positief.
Het bureau dat de test heeft afgenomen gaf aan dat dit dan wel de uitslag op papier was maar dat haar waarneming haar ook echt een ander gevoel had gegeven. Zij zag een kind wat onderpresteerde en we moeten ervan uit gaan dat zijn intelligentie echt verre van gemiddeld is. Die kanttekening heeft ze niet opgenomen in het rapport maar bleek haar ook duidelijk uit de voorbeelden die hij gaf.

School gaat hem nu in ieder geval begeleiden aan de hand van haar tips. Kortom, wij zijn eigenlijk echt heel blij met de uitkomsten.


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 18 apr 2018, 17:56 
Volwassene

Geregistreerd: 12 jan 2017, 16:09
Berichten: 376
Fijn toch!

Je zou haar evt kunnen vragen om een aantal van haar mondelinge uitspraken toch toe te voegen aan het onderzoeksverslag. Dit rapport gaat nl. in het leerlingvolgsysteem van je zoon. Mocht er ooit sprake zijn van personele wisselingen dan is handig dat vandaag niet alleen in de hoofden van mensen zit (want die kunnen een andere baan krijgen etc) maar ook is toevertrouwd aan het papier.



_________________
Mama van een versnelde hb-dochter (2012)
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 09 jun 2018, 07:28 
Volwassene

Geregistreerd: 09 okt 2012, 18:57
Berichten: 183
Onze hb specialist zegt dat de score van de wisc zeker 20 punten lager uitvalt.

Ze heeft zelf onderzoek gedaan door kinderen die bij de wisc 3 een ruime hb score haalden... nu opnieuw te testen. Onze dochter heeft 124 als iq score.. en ze noemt haar dus echt hoofbegaafd. Drie jaar eerder had ze bij de ggz een plus 130 score op de wisc 3.


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 09 jun 2018, 12:25 
Volwassene

Geregistreerd: 29 okt 2012, 09:23
Berichten: 256
Konijn, wat bedoel je met de uitspraak van de hb-specialist? Vergeleken met wat of welke test valt de WISC dan lager uit?

Ik las hierboven ergens dat de Rakit geadviseerd wordt. Zelf kan ik mijn vinger er niet achter krijgen waarom ik deze test niet zou willen voor mijn kind, maar het interesseert me wel waarom je op de Rakit voor dingen wordt beloond vergeleken met de WISC. Welke test is dan representatief?


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 09 jun 2018, 13:39 
Volwassene

Geregistreerd: 28 feb 2010, 22:37
Berichten: 1623
konijn schreef:
Onze hb specialist zegt dat de score van de wisc zeker 20 punten lager uitvalt.

Ze heeft zelf onderzoek gedaan door kinderen die bij de wisc 3 een ruime hb score haalden... nu opnieuw te testen. Onze dochter heeft 124 als iq score.. en ze noemt haar dus echt hoofbegaafd. Drie jaar eerder had ze bij de ggz een plus 130 score op de wisc 3.


Lijkt me stug. Dat zou betekenen dat een kind met een score van 129 toen, nu 109 zou halen, niet eens genoeg voor VWO. En een kind met een score van 100 toen nu 80 zou hebben.
Het lijkt me dat er iets anders aan de hand is.


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 09 jun 2018, 13:41 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2011, 15:35
Berichten: 1959
Woonplaats: Den Haag
Citaat:
Onze hb specialist zegt dat de score van de wisc zeker 20 punten lager uitvalt.


Ik vraag me af op welk (wetenschappelijk) onderzoek deze hb-specialist deze uitspraak baseert. Want:
In de WISC-V documentatie staat:

"Correlatie WISC-III-NL en WISC-V-NL TIQ: .86 (gem. TIQ WISC-III-NL maar 1,5 punt hoger)"
bron: https://www.wiscv.nl/wp-content/uploads ... happen.pdf

Ik wijs graag even op een statistisch fenomeen: regressie naar het gemiddelde. Hoe extremer iemands score is, hoe groter de kans dat er bij hertest meer richting het gemiddelde wordt gescoord.



_________________
http://www.sachageerlings.nl
weblog over hoogbegaafdheid: http://www.sachageerlings.nl/weblog
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 09 jun 2018, 17:01 
Volwassene

Geregistreerd: 29 okt 2012, 09:23
Berichten: 256
Sacha, geldt dit ook voor verschillende tests? Stel je doet de Wisc-III en behaalt een score van zeg 120. Daarna test je met de Rakit en komt het TIQ uit op 135. Tenslotte test je met de WiscV en behaal je 125. Welke is dan leidend?

De Cotán heeft alle tests als voldoende beoordeeld, maar dan nog kom ik er niet uit. Welke is de meest valide? Mijn boerenverstand zegt dat ik het vreemd vind als je succes kan halen op de ene test met een bepaald onderdeel, terwijl de andere test je daar weer op afrekent. Een van de twee zou dan toch minder valide moeten zijn! Of ik denk te kort door de bocht. Dat kan ook. :D


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 09 jun 2018, 17:19 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 feb 2012, 14:21
Berichten: 4137
konijn schreef:
Onze hb specialist zegt dat de score van de wisc zeker 20 punten lager uitvalt.

Ze heeft zelf onderzoek gedaan door kinderen die bij de wisc 3 een ruime hb score haalden... nu opnieuw te testen. Onze dochter heeft 124 als iq score.. en ze noemt haar dus echt hoofbegaafd. Drie jaar eerder had ze bij de ggz een plus 130 score op de wisc 3.



Ze heeft zelf onderzoek gedaan? Om daarover betrouwbare uitspraken te mogen doen moet je wel heel veel kinderen hertesten denk ik. Ik zou er niet te veel waarde aan hechten.


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 09 jun 2018, 17:35 
Volwassene

Geregistreerd: 20 feb 2016, 16:23
Berichten: 1699
Spitsmuis schreef:
Sacha, geldt dit ook voor verschillende tests? Stel je doet de Wisc-III en behaalt een score van zeg 120. Daarna test je met de Rakit en komt het TIQ uit op 135. Tenslotte test je met de WiscV en behaal je 125. Welke is dan leidend?

De Cotán heeft alle tests als voldoende beoordeeld, maar dan nog kom ik er niet uit. Welke is de meest valide? Mijn boerenverstand zegt dat ik het vreemd vind als je succes kan halen op de ene test met een bepaald onderdeel, terwijl de andere test je daar weer op afrekent. Een van de twee zou dan toch minder valide moeten zijn! Of ik denk te kort door de bocht. Dat kan ook. :D


Hier ben ik ook benieuwd naar. Onze jongste gaat waarschijnlijk een psychologisch onderzoek krijgen ivm prikkelgevoeligheid. Daar hoort ook (weer) een IQ-test bij. Hij is lang geleden getest met een enorme kloof. Een kloof die alleen bij de wisc kan bestaan, heb ik inmiddels begrepen. Dus als we nu weer de wisc laten doen, dan is de kans groot dat alle verstrooide professor-symptomen worden gelinkt aan een kloof die met een andere test niet zou bestaan? Ik vind het lastige materie.



_________________
Zoon van 15 in 4 gym
Zoon van 12 in 1 tvwo
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 09 jun 2018, 17:41 
Volwassene
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2011, 15:35
Berichten: 1959
Woonplaats: Den Haag
Citaat:
Sacha, geldt dit ook voor verschillende tests? Stel je doet de Wisc-III en behaalt een score van zeg 120. Daarna test je met de Rakit en komt het TIQ uit op 135. Tenslotte test je met de WiscV en behaal je 125. Welke is dan leidend?



1. De tests meten niet precies hetzelfde, zie mijn eerdere opmerkingen/uitleg hierover in andere topics
2. Test heeft beperkte geldigheid. Dus als er 2 jaar tussen elke test zit kun je ervan uitgaan dat die oude dus al niet meer geldig zijn.
3. Je moet een testscore niet als een vast gegeven zien. Houd rekening met betrouwbaarheidsintervallen. Die zijn flink. Het gaat om het gebied waar je kind in presteert op dat moment, op de verschilende onderdelen en wat dat aan informatie geeft in het licht van de vraagstellingen en doelstellingen van het onderzoek.

Dus wat is leidend; de laatste testafname, tenzij daar wat mis is gegaan. 120, 135, 125: maakt allemaal niet zo heel veel uit, overlappende betrouwbaarheidsintervallen. Allemaal hoog.

Stap af van het oude denken dat hoogbegaafdheid gekoppeld is aan een precieze IQ-score of boven een bepaald niveau. Hanteer een ruim gebied!

Lianne Hoogeveen zegt:

“Hoeveel (hoog)begaafde kinderen er zijn, is afhankelijk van de definitie. Volgens de klassieke invulling - een IQ hoger dan 130 - is 2,5 procent van de basisschoolleerlingen hoogbegaafd. Maar volgens Hoogeveen krijgt 15 procent wel eens te maken met de problematiek van hoogbegaafdheid.”

bron: https://www.trouw.nl/home/-meer-aandach ... ~a044d737/

en:

“Die IQ-grens is achterhaald, zegt ook ontwikkelingspsycholoog Lianne Hoogeveen."
bron: https://www.trouw.nl/home/in-de-klas-vo ... ~aa348772/

T gaat me niet om die artikelen, maar om wat Lianne Hoogeveen zegt over hoogbegaafdheid en IQ-scores.



_________________
http://www.sachageerlings.nl
weblog over hoogbegaafdheid: http://www.sachageerlings.nl/weblog
Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Uitslag Wisc V, hoe te interpreteren
BerichtGeplaatst: 09 jun 2018, 19:09 
Volwassene

Geregistreerd: 29 okt 2012, 09:23
Berichten: 256
Ik ben het vanaf nu roerend eens met Lianne! :D

Helaas wordt door scholen waarde gehecht aan een nummertje en zijn er ook ouders die met getallen strooien. Problemen worden op een getal gegooid, problemen worden ontkent aan de hand van een getal, scholen komen in actie als score. Persoonlijk kan ik hier al jaren weinig mee en blijf ik bij mijn oude standpunt:

Een kind is niet te vangen in een getal. Problemen verdwijnen of verschijnen niet door een getal.

Vroeger had ik al een hekel aan rekenen omdat getallen me niets zeggen. In 35 jaar is mijn houding ten opzichte van cijfers niks nakkes nada veranderd.


Offline
 Profiel Stuur privébericht  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 Pagina 1 van 1 [ 20 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  

cron