Het is nu 18 feb 2018, 10:06

Pagina 2 van 2 [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Basisschool; het een en ander aangeven of niet?
BerichtGeplaatst: 14 feb 2018, 21:16 
Volwassene

Dank voor jullie advies. Ik ga aanstaande maandag bij de psz aangeven dat ik graag een gesprek zou willen. Ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen. Op de een of andere manier zou het toch fijn zijn als ik bevestiging krijg van de psz wat betreft haar voorsprong. Dat het niet iets is wat alleen ik (als trotse moeder) zie. Als ik die bevestiging daar zou krijgen voel ik me ook een stukje sterker in mijn schoenen staan om het bij de directeur of juf van de toekomstige school aan te kaarten. Dat is dan ook zeker het volgende dat ik ga doen.
Ik waardeer jullie advies enorm, erg fijn dat jullie mee willen denken.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 14 feb 2018, 21:43 
Volwassene

Ik herken het wel dat je het lastig vindt om het gesprek aan te gaan; 'wat zullen ze wel niet van me denken?' Heel wat gesprekken later kan ik je als tip hiervoor meegeven dat het vaak ontwapenend werkt als je het vanuit je zorgen benadert. Je maakt je vanwege haar voorsprong wat zorgen over de star op de bs straks en twijfelt of je dit vooraf op de bs moet gaan bespreken. En van daaruit zou je graag eens van de peuterleidsters horen hoe en wat zij precies zien bij dochter en hoe ze dat willen gaan overdragen, zodat jij daarbij kunt aansluiten. Ik weet zeker dat het gesprek dan prima op,gang zal komen zonder dat jij als tigermom zult worden weggezet. Veel succes hoor!

BerichtGeplaatst: 15 feb 2018, 10:33 
Volwassene

Ik sluit me bij MoederJan aan. Houdt het bij jezelf, bij je kind en je zorgen.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2018, 17:26 
Volwassene

Bedankt voor de tip, ik zal dit zeker gaan gebruiken. Aangeven dat ik zorgen heb over haar ontwikkeling en dat ik het gevoel heb dat ze wat sneller gaat als gemiddeld (vergelijken is lastig aangezien ze onze oudste dochter is). Ik zal ook aangeven dat ik het vermoeden heb dat ze op de psz minder/niet laat zien wat ze thuis doet en dat daar ook zorgen vandaan komen. Ik ben erg benieuwd hoe hun visie is hier op.

BerichtGeplaatst: 16 feb 2018, 15:51 
Volwassene

Wat jij vertelt klinkt als eind kleuterklas niveau, qua lesstof dan. Dat is dus een voorsprong van 2 jaar. Zou ik zeker meteen vermelden op school, dan krijg je van af het begin ook gesprekken met de IB-er, kan er eventueel getoetst worden en overwogen of en wanneer een versnelling wenselijk is. Zet je over het gevoel van opscheppen heen en mik op passend onderwijs voor je kind - dit zeg ik uit ervaring, een paar jaar geleden zat ik in jouw positie met dezelfde angst. Maar onze bescheidenheid moet niet betekenen dat onze kinderen op school niets leren of ongelukkig zijn, toch?

BerichtGeplaatst: 16 feb 2018, 16:19 
Volwassene

Je hebt helemaal gelijk Sanne82. Mijn bescheidenheid mag het geluk en de toekomst van mijn kinderen niet in de weg staan. Ik ga ook zeker mijn uiterste best doen om me hierover heen te zetten. Ik vind het wel prettig dat je zo duidelijk aangeeft hoe je denkt over de voorsprong die ik beschreven heb. Dit geeft mij toch wat meer zekerheid en bevestiging waar ik onbewust naar op zoek was. Bedankt voor jou bericht, hier heb ik zeker wat aan.

Pagina 2 van 2 [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2