Het is nu 13 dec 2018, 17:04

Pagina 56 van 59 [ 1164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Peutertopic 2
BerichtGeplaatst: 03 maart 2018, 22:26 
Volwassene

Dat is jammer, ik betwijfel altijd wel of een klimtoestel leuk blijft, volgens mij is daar de interesse altijd snel vanaf.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 04 maart 2018, 19:09 
Volwassene

manlief heeft dezelfde mening. Voorlopig gaan we dus telkens naar een speeltuin ;)
In de paasvakantie wil ik met haar ook eens naar een echte klimmuur, er zou een hele leuke zijn een eindje rijden van ons (maar dat nemen we erbij)

BerichtGeplaatst: 04 maart 2018, 19:18 
Volwassene

Heb je al gekeken of ze daar de juiste lengte en gewicht voor heeft? Bij ons in de buurt mogen kinderen pas als ze 6 zijn.

BerichtGeplaatst: 06 maart 2018, 19:52 
Volwassene

Waar wij zouden gaan vragen ze enkel een volwassen begeleider per 3/4 kinderen. De kleintjes kunnen klimmen en klauteren op verschillende manieren: van paal naar paal, over hindernissen, langs bloemenstelen naar omhoog. Heel kindvriendelijk dus ;)

BerichtGeplaatst: 06 maart 2018, 20:00 
Volwassene

Dat klinkt wel heel leuk. Hier hebben ze alleen wanden en daar is een harnas bij verplicht en die gaan weer vanaf een bepaalde leeftijd.

BerichtGeplaatst: 07 maart 2018, 17:21 
Volwassene

hmm, hier dragen ze ook een harnas met automatische zekering. Kinderen kunnen gewoon klimmen en meoten gen rekening houden met de zekering.
We zijn er zelf nog niet geweest, van gehoord via via en de foto's die ze trokken van de kids.

BerichtGeplaatst: 08 maart 2018, 10:50 
Volwassene

Klinkt in elk geval hartstikke leuk.

Hier is meisje met een 4e taal begonnen. Een taal dat ze van huis uit nooit gezien of gehoord heeft wat ik heb er een hekel aan. Ik hoop dan ook dat deze taalontwikkeling niet doorzet.

BerichtGeplaatst: 13 maart 2018, 09:25 
Volwassene

Nannet, straattaal? :wink:

Ik heb gister een heel leuk gesprekje op de peuterspeelzaal gehad. Het gaat goed met jongste. Ze haalt nog steeds veel uit het spelen en daardoor is extra uitdaging voor nu niet nodig. Ze heeft op de 5 gebruikte ontwikkelingslijnen (zelfbeleving, relatie met volwassenen, relatie met kinderen, spraakontwikkeling en taalinhoud) een voorsprong van een half jaar. Spraakontwikkeling schiet daar iets bovenuit en wat vooral opvalt is dat ze zichzelf corrigeert als ze iets verkeerd zegt.
De voorsprong an sich is niet super groot, maar wat meer opvalt, is de snelheid waarmee ze zich nu ontwikkelt. Dus de verwachting is dat de voorsprong wel groter wordt.
De leidster vult voor jongste nog een speelobservatielijst in. Dit nemen we ter aanvulling mee naar basisschool. Volgens de leidster vindt een basisschool extra informatie over spelontwikkeling vaak prettig bij een kindje met een voorsprong of juist een achterstand.

Wat ik zelf heel leuk vond om te horen, is dat ze sociaal gezien heel veel zelfvertrouwen heeft. Ze durft nee te zeggen, maar nodigt kinderen ook uit. Er is een jongetje op de groep met een achterstand en wat moeilijk gedrag, maar zij kan juist heel leuk met hem spelen en als ze in de kring gaat nodigt zij hem uit om naast haar te zitten. Waar andere kindjes zich juist geïntimideerd voelen daar het jongetje. Dan ben ik echt trots op mijn meisje en voor dat jongetje vind ik het ook fijn dat er een kindje is die het met hem kan vinden. :)

BerichtGeplaatst: 13 maart 2018, 09:29 
Volwassene

Straattaal? Nee hoor, Franse taal. Ik heb er altijd moeite mee gehad en nu moet ik er alsnog mee aan de slag. :lol:

Klinkt goed Dee.

BerichtGeplaatst: 13 maart 2018, 09:48 
Volwassene

Wat leuk om te horen dat je jongste het zo goed doet op de peuterspeelzaal Dee85. Ook heel fijn dat ze sociaal gezien zoveel zelfvertrouwen heeft. Erg lief dat ze zo begaan is met haar klasgenootjes en erbij wil betrekken.

Een vierde taal Nannet? Ik vind het knap! Onze oudste kan alleen nederlands en enkele woordjes in het engels (voornamelijk kleuren en dieren).

Gisteren nog een kort gesprekje gehad met de leidster van de peuterspeelzaal. De IB er van de basisschool was geweest en had dochter geobserveerd. De psz mag nu materialen lenen van de basisschool groep 1/2 om dochter wat meer uit te dagen. Dit vond ik toch wel fijn om te horen, er word echt actie ondernomen.

BerichtGeplaatst: 13 maart 2018, 09:53 
Volwassene

Frans is ook niet echt mijn taal. Ik koos voor Duits op de middelbare.

Juliette, fijn dat ze actie ondernemen.

Ja, ik ben echt blij met hoe het bij jongste nu gaat. We kregen nog de vraag of jongste tot de zomervakantie wil blijven, maar eigenlijk hadden zowel wij als de leidster zoiets van: lekker in juni naar de basisschool als ze 4 wordt. We vermoeden dat ze er snel haar draai zal vinden, ze is niet gauw overstuur door een verandering. Bovendien kent ze haar toekomstige juf en klas ook al en ze weet zelfs haar lokaal te vinden in school. :) Komt dus helemaal goed.

BerichtGeplaatst: 13 maart 2018, 10:11 
Volwassene

Juliette schreef:
Een vierde taal Nannet? Ik vind het knap! Onze oudste kan alleen nederlands en enkele woordjes in het engels (voornamelijk kleuren en dieren). .

Ik snap er alleen niets van hoe ze er nou in godsnaam aan komt. Ik heb iedereen nagevraagd waar ze is geweest en ook daar komt er nooit iets aan frans voorbij. Misschien een vorig leven? 8)

BerichtGeplaatst: 13 maart 2018, 10:19 
Volwassene

Zo te lezen gaat dat helemaal goedkomen Dee! :)

Erg bijzonder inderdaad Nannet, misschien ergens van de televisie?

BerichtGeplaatst: 13 maart 2018, 10:22 
Volwassene

Onmogelijk, mijn hekel aan Frans zit diep.

BerichtGeplaatst: 22 maart 2018, 19:45 
Volwassene

Mijn dochter klaagt elke keer na school dat ze hoofdpijn heeft en het niet leuk vindt daar. Terwijl ze op de dagen dat ze erheen gaat niet kan wachten en ook niet mee wil naar huis. Ik denk dat het is omdat ze veel indrukken krijgt maar ik ben ook bang dat het een waarschuwingssignaal is. Herkenbaar voor iemand?

En een nieuwe taal dient zich aan; Spaans. Dit komt wel door de youtube filmpjes. Ze wil een paar filmpjes zien in een thema en die zijn Spaans maar er mag ook niets anders op. Wat is jullie idee van meerdere talen leren op zo'n jonge leeftijd?

BerichtGeplaatst: 22 maart 2018, 23:15 
Volwassene

Wat vervelend dat je meisje hoofdpijn heeft na school en aangeeft dat ze het niet leuk vind. De hoofdpijn klinkt mij ook in de oren als overprikkeling van alle indrukken. Ik zelf heb daar ook erg snel last van. Maar dat ze aangeeft dat de het niet leuk vind is natuurlijk wel apart, helemaal omdat het niet rijmt met wat ze zegt voordat ze naar school gaat. Heb je aan haar gevraagd wat ze precies niet leuk vind?

BerichtGeplaatst: 22 maart 2018, 23:18 
Volwassene

Ja maar ik krijg er niet echt een antwoord op, ze wil daarna gaan spelen en het liefst lichamelijk. Rennen, springen en gek doen.

BerichtGeplaatst: 22 maart 2018, 23:22 
Volwassene

Ik snap je zorg, het lijkt me zeker iets om in de gaten te houden. Hopelijk heeft het gewoon te maken met de indrukken verwerken en lost het zichzelf op. Dat zou natuurlijk het fijnste zijn.

BerichtGeplaatst: 22 maart 2018, 23:28 
Volwassene

Inderdaad. Ik heb haar ook voorbereid op school door te zeggen dat het een plek is om te spelen, dat het leren over een aantal jaar komt. Mijn omgeving heeft ook de instructie gekregen zo over school te communiceren om te voorkomen dat er verwachting gewekt wordt dat ze meteen wat gaat leren en zo teleurgesteld wordt.

BerichtGeplaatst: 22 maart 2018, 23:40 
Volwassene

Dat is zeker een goed advies wat ik hier uithaal. Ik zal onze oudste ook eens op deze manier gaan voorbereiden. Ze praat al een jaar over de basisschool. Zegt tegen iedereen die het maar horen wil: ‘Nu ben ik 3 jaar. Als ik 4 jaar ben dan mag ik naar de basisschool.’ Ik ben bang dat ze te hoge verwachtingen heeft, aangezien ze er zo naar uit kijkt.

Pagina 56 van 59 [ 1164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59  Volgende