Het is nu 19 aug 2018, 10:42

Pagina 1 van 1 [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hoe gaat het op Hb scholen zonder extra ouderbijdrage?
BerichtGeplaatst: 10 dec 2016, 10:30 
Volwassene

Er zijn genoeg vragen gesteld over de ouderbijdrage maar wat ik mij af vraag is hoe gaat het op scholen waar geen extra ouderbijdrage wordt gevraagd, wat krijgen ze "extra" wat gaat er anders dan op het regulier maar vooral weten jullie ook hoe dit dan wel gefinancieerd wordt?

Ik vraag dit om het volgende. Mijn kinderen zitten op een school met een aparte Hb afdeling. Hier betalen wij een behoorlijk extra bedrag per jaar voor naast de gewone bijdrage. Er was/is een wachtlijst en ze hebben geprobeerd om het rijk zo ver te krijgen voor een extra vergoeding. Dit is niet gelukt. Nu worden nieuwe kinderen eerst gescreend en het komt er eigenlijk op neer dat er alleen hb kinderen met nog een extra problematiek bij mogen komen. Deze kinderen worden betaald vanuit de stichting waar alle scholen in deze omgeving onder vallen.
Deze kinderen hoeven geen extra eigen bijdrage te betalen. Ik zou denken dan screen je toch ook de kinderen die er al zitten (of waarvan de ouders dit willen) maar daar kregen we op het moment van schrijven een nee over omdat er dan heel veel kinderen terug naar het regulier moeten.

Er is natuurlijk nu onrust en proberen een ouderavond te krijgen maar hoe worden dingen bekostigd op hb scholen zonder extra ouderbijdrage?

Mams van een 15 jarige dame Havo 3 (HB), een 11 jarige sporter HB+Dysl. gr. 8 dorpsschool, een 10 jarige honkballer Dysl. gr. 6 HB onderwijs & een 7 jarige met een schooltrauma waar hb school niks mee kan, gr. 4 HB onderwijs.
 Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: Hoe gaat het op Hb scholen zonder extra ouderbijdrage?
BerichtGeplaatst: 10 dec 2016, 10:52 
­

Lucifertje ik weet van 1 stichting waar tot een jaar of wat geleden, er geen eigen bijdrage gevraagd werd (omdat dat volgens eigen zeggen niet mocht van het rijk, als je openbare school bent) en waar de extra kosten uit de algemene begroting betaald werden.

Ik kan je wel een PM doen met naam van die stichting, ik denk dat je ze het beste contact met ze kan opnemen als je meer wilt weten, ik weet ook niet wat passend onderwijs daar mogelijk veranderd heeft.

Citaat:
Deze kinderen hoeven geen extra eigen bijdrage te betalen. Ik zou denken dan screen je toch ook de kinderen die er al zitten (of waarvan de ouders dit willen) maar daar kregen we op het moment van schrijven een nee over omdat er dan heel veel kinderen terug naar het regulier moeten.

Dat is natuurlijk een nonargument, want voor die kinderen is al betaald en ze zijn niet vanzelf in de HB-afdeling terecht gekomen dunkt me?

Het lijkt mij eerder zo dat het wel makkelijk is als ouders betalen, want anders moet het uit het potje passend onderwijs. Ik zou daar maar eens goed naar kijken met zijn allen.

Overigens zie ik de tendens op meer plaatsen geloof ik: HB-onderwijs slopen, aparte afdelingen onder brengen bij SBO en dan alleen kinderen met problemen daar toelaten.

Berichttitel: Re: Hoe gaat het op Hb scholen zonder extra ouderbijdrage?
BerichtGeplaatst: 11 dec 2016, 19:36 
Volwassene

Bedankt voor je reactie! Ik zou heel graag een pm van je ontvangen!

Mams van een 15 jarige dame Havo 3 (HB), een 11 jarige sporter HB+Dysl. gr. 8 dorpsschool, een 10 jarige honkballer Dysl. gr. 6 HB onderwijs & een 7 jarige met een schooltrauma waar hb school niks mee kan, gr. 4 HB onderwijs.
 Profiel Stuur privébericht  

Pagina 1 van 1 [ 3 berichten ]