Het is nu 24 jun 2018, 17:56

Pagina 1 van 1 [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Eerste bijeenkomst ouders, 10 maart.
BerichtGeplaatst: 02 maart 2011, 10:57 
Volwassene

Het was vanwege de voorjaarsvakantie even stil rond de oudervereniging, maar een eerste bijeenkomst gaat plaatsvinden op donderdagavond 10 maart.

's Avonds om 20.00 is eenieder welkom in Assen. Ouders die ook graag meepraten maar nog geen lid zijn, zijn ook van harte welkom. Wil je komen, stuur dan even een PB zodat ik het adres kan geven. Kun je niet komen maar blijf je wel graag op de hoogte, registreer je dan als lid op http://narviq.be/leonardo/ wanneer je dat nog niet gedaan hebt.

Nu weet ik dat het voor mensen uit Spijkenisse en Den Haag, om maar een paar plaatsen te noemen, onmogelijk is om te komen. Maar het lijkt me nuttig om met elkaar van gedachten te wisselen, en zeker van de ouders uit Assen zullen een aantal zeker komen. Daarnaast spelen er op de Leo in Assen ontwikkelingen waarover de ouders elkaar ook graag eens willen spreken.

Wie niet kan komen wil ik vragen hieronder (op per PB) te reageren op de volgende punten (of met wat er ook maar in je op komt, vul gerust aan):

* Welke bijdrage wil en kun je persoonlijk leveren aan de oudervereniging?
* Het lijkt er op dat niet alle hb klassen/scholen onder de Leonardo stichting blijven vallen, en ook voor ouders met kinderen in een plusklas en dergelijke is deze vereniging relevant. Het idee is om daarom een iets algemenere naam te kiezen voor de vereniging. Kan zo simpel zijn als 'vereniging van ouders van hoogbegaafde leerlingen'. Kan je hiermee akkoord gaan?
* En, belangrijkste punt: op welke wijze denk jij dat onze belangen het best te concreet behartigen zijn?

Laatst bijgewerkt door Arjan op 02 maart 2011, 10:59, in totaal 1 keer bewerkt

Berichttitel: Re: Eerste bijeenkomst ouders, 10 maart.
BerichtGeplaatst: 02 maart 2011, 10:59 
inactief

Als je de naam verandert in "Ouders van hb kinderen" is de vereniging dan ook toegankelijk voor ouders met kinderen op reguliere scholen?

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 02 maart 2011, 11:05 
Volwassene

Leila, je zit er bovenop, snelle reactie.

Antwoord is ja. Het idee is om ruimte te bieden voor ouders met kinderen in alle drie de 'richtingen' van het HB onderwijs: kinderen die verrijking en verbreding binnen een bestaande klas volgen, kinderen welke één of meer dagdelen in een plusklas zitten èn kinderen die fulltime in een specifieke HB klas zitten. O, en voor ouders die kinderen op een wachtlijst hebben voor een HB (plus)klas.

Deze ouders delen veel van dezelfde belangen tenslotte!

BerichtGeplaatst: 02 maart 2011, 14:35 
inactief

Hoi Arjan,

Ik heb je ook een prive mail gestuurd aangezien ik graag (redelijk) anoniem blijf hier en sommige van mijn antwoorden daar niet geschikt voor waren. Wb je laatste 2 punten heb ik wel een antwoord wat ik wil delen met de rest zodat de discussie hier alvast goed voorbereid kan worden.

-------------------------------------------

Vraag : Het lijkt er op dat niet alle hb klassen/scholen onder de Leonardo stichting blijven vallen, en ook voor ouders met kinderen in een plusklas en dergelijke is deze vereniging relevant. Het idee is om daarom een iets algemenere naam te kiezen voor de vereniging. Kan zo simpel zijn als 'vereniging van ouders van hoogbegaafde leerlingen'. Kan je hiermee akkoord gaan?

Antwoord : Ik vind persoonlijk dat dit de lading wel dekt MAAR ons niet goed genoeg onderscheid van Hint en Pharos. Mijn suggestie: "vereniging ter bevordering van het onderwijs aan hoogbegaafde kinderen". Ofzo :-)

Vraag : En, belangrijkste punt: op welke wijze denk jij dat onze belangen het best te concreet behartigen zijn?

Antwoord : Tja helaas vind ik dit nou precies het soort punt wat beter in zijn recht komt in een IRL gesprek :-) Maar ik zou mezelf niet zijn als ik niet toch een mening heb ;-). Ik denk dat je de doelgroep het best bedient door een meer sporen beleid uit te zetten. Dus protest acties en belangenbehartiging door het bundelen van wat nu individuele stemmen zijn die niet gehoord worden. Contacten en lobby's richting Den Haag, maar bijvoorbeeld ook denktank of kenniscentrum waar mensen kunnen aankloppen voor advies.

Ik denk wel dat je ook goed onderscheid moet maken tussen korte en langetermijn doelen. Als je serieus wil genomen worden als kenniscentrum zul je informatie moeten verzamelen en ter beschikking stellen. Lobby en contacten met Den Haag kosten een hoop tijd tot er resultaten uit komen. Protestacties zijn directer, maar wees voorbereid dat dit ook de beeldvorming over je organisatie kan beinvloeden wat de lange termijnzaken mogelijk moeilijker maakt. En wat je hiervan daadwerkelijk van de grond krijgt ligt ook aan het aantal vrijwilligers die het uitvoeren.

-----------------------
Wat goed dat er echt actie komt ! Ik doe graag mee :-)

"Here I am, brain the size of a planet, and they ask me to take you to the bridge. Call that job satisfaction, 'cause I don't."
Marvin - The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
 Profiel Stuur privébericht  

Pagina 1 van 1 [ 4 berichten ]