Het is nu 23 okt 2017, 03:27

Pagina 2 van 2 [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Zijn er echt zo weinig Leonardo scholen in Zuid Holland?
BerichtGeplaatst: 04 dec 2013, 11:36 
Volwassene

ik was in Rotterdam Nesselande naar Passe Partout geweest, dacht dat ze hb-klassen hadden. maar nee. Dat was niet meer.
Ze hebben wel wat meer expertise dat wel, maar ze hebben volle klassen van minstens 25 kinderen. Ze werken wel allemaal met hun eigen lijn en hadden twee keer in de week een plusklasje.
Maar ze waren eerlijk om te zeggen dat de individuele aandacht maar tot zekere hoogte plaats vond. Kinderen met AS-problemen (autisme) bijvoorbeeld, daarvan konden ze geen garantie geven dat daar voldoende aandacht voor zou mocht dat problemen geven.

Ik vraag me af of iemand weet of in Zoetermeer dezelfde opzet is?
Ik vind het zelf best een risico. Mijn zoon kán, als hij zich op zijn gemak voelt, bijna gewoon meedraaien in de les. Maar als hij zich niet veilig voelt, dan komen de autistische trekken naar voren.
Ik heb het idee dat als hij peers heeft dat hij zich veel meer op zijn gemak gaat voelen en meer gaat aandurven. Maar ja, dan moeten het denk ik echt wel een hb-klas zijn, of een gemengde klas, waarin leeftijdsverschillen niet zo belangrijk zijn.
Dus vandaar mijn vraag over de bovengenoemde scholen in Zoetermeer.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 04 jan 2014, 21:56 
inactief

De piramide heeft en had kinderen met AS problematiek in de (ex) leonardo klassen. Ze staan er niet om te springen maar weren ze ook niet.

Jongen met asperger heeft het heel goed gedaan problemen staken alleen de kop op als hij zich niet prettig voelde. IN 7 en 8 ging hij helemaal goed maar had toen een juf die uit het speciaal onderwijs kwam (ze werkt er nu niet meer).
Er zit ook een jongen zonder officiële AS diagnose die ging afgelopen jaar iets minder dan de jaren er voor. Wat helaas ook terug te zien was in zijn voorlopig advies.
Ik hoop dat hij nu ze een vaste (helaas wel reguliere) juf voor de klas hebben, de structuur krijgt die hij nodig heeft.

Maar volgens mij zitten zowel de Piramide als de Floriant vol (max 20 kinderen per klas en voltijd HB onderwijs)
Hoe het bij de D'avinci gaat weet ik alleen van een jaar of 3 terug. Daar is het inderdaad meer plusklas en werk op niveau in de klas.

BerichtGeplaatst: 06 jan 2014, 14:08 
Volwassene

Dank je @Gbeetje, aan de informatie. Komt net op tijd. Gaan de koers inzetten op hb onderwijs!

Profiel Stuur privébericht  

Pagina 2 van 2 [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2