Het is nu 13 dec 2018, 21:57

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 1 [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: het belang van goede leerkrachten - linkje
BerichtGeplaatst: 10 dec 2014, 14:01 
Volwassene

Heel mooi vond ik deze. Maakt goed duidelijk waarom een leerkracht die hb maar 'stom' vindt, niet geinteresseerd is, je kind niet goed benadert of stimuleert, funest is.

https://www.youtube.com/watch?v=GEmuEWjHr5c

Inderdaad: Leren is een sociale gebeurtenis die het best gebeurt in een stimulerende omgeving. En met omgeving bedoel ik niet alleen het klaslokaal, maar juist ook de sociale omgeving. Vergelijk de leervoorkeuren van Manon Ruijters. Haar voorkeuren gaan over de (sociale) omgeving waarop mensen het best leren. Bij alle voorkeuren is de omgeving van belang. (btw: deze voorkeuren geven ook aan dat het traditionele klassikale schoolse systeem maar voor een heel beperkt aantal mensen / kinderen geschikt is).

- Kunst afkijken: leren in de spanning van de praktijk. Ze observeren anderen, analyseren wat bruikbaar is en passen dat toe in hun werk.
- Participeren: Leren door te sparren met anderen. Hun reacties en ideeën voeden jouw leerproces.
- Kennis verwerven: Grote kans dat je deze mensen met hun neus in een boek vind. Ze houden van leren waarbij een expert kennis overdraagt (traditioneel schoolse manier van leren).
- Oefenen: Mensen die graag oefenen, proberen iets nieuws graag uit in een veilige omgeving. Ze zijn niet bang voor fouten, want daar leren ze van.
- Ontdekken:Zij leren het liefst van het leven. Schools leren is te beperkt voor hen. Ze leren het liefst door zelf iets uit te vinden.

Profiel Stuur privébericht  

Pagina 1 van 1 [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]