Het is nu 19 mei 2019, 22:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe particuliere school voor VO Putten
BerichtGeplaatst: 13 jan 2019, 15:26 
Volwassene

Ik zag hem in een krant voorbij komen. Het Grootsprielcollege in Putten. De website is zeer beknopt. Dus voor meer informatie zal er sowieso meer nodig zijn. Maar wilde het toch delen hier.

https://grootsprielcollege.nl

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: Nieuwe particuliere school voor VO Putten
BerichtGeplaatst: 25 jan 2019, 21:52 
Volwassene

Wij zijn naar een informatieavond geweest. Het klinkt echt heel goed, mensen zijn echt gemotiveerd om het beste uit de kinderen te halen.

De bedoeling is klassen van ongeveer 10 kinderen in een mooi rustgevend oud landhuis. Ieder kind volgt min of meer zijn eigen leerlijn en er komen meer pedagogen en zorgbegeleiders, dan leerkrachten. Ook is het mogelijk om meer praktijk te doen, sneller door de stof, etc. En ze doen staatsexamens.

Minpunten zijn dat ze nog geen leerkrachten hebben (wel mensen die zelf hebben aangegeven dat te willen worden als ze het nodig hebben), ze weten nog niet helemaal hoe ze het willen gaan doen, dat dus is nog vrij onzeker. En ze weten nog niet wat het moet gaan kosten, zijn in overleg met gemeenten om te zien of ze de kosten kunnen drukken.

Als ze kunnen waarmaken wat ze nu willen doen is het zeker een school waar ik mijn kind op zou willen doen, mits ik het kan betalen. Ook al is het altijd spannend met een nieuwe school en kinderziektes. Ik weet niet zeker of het ze komende september al gaat lukken, maar ze zijn erg enthousiast, dus zou het me niks verbazen. Doel is echt kinderen plezier in leren geven en het beste uit ieder kind halen, ongeacht leerniveau (maar er zijn relatief veel ouders met hb-ers, begreep ik al).

Onze zoon zit op dit moment thuis en is daardoor erg kwetsbaar, maar wij houden het wel in ons achterhoofd mocht regulier echt niet werken. Mits we het kunnen betalen, dat is ons voornaamste reserve.

"De beschaving van een volk en haar morele vooruitgang is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan"

Mahatma Gandhi

BerichtGeplaatst: 25 jan 2019, 22:18 
Volwassene

Leuk om jouw ervaring te lezen!
De ideeen leken mij ook goed, en de omgeving en entourage zijn natuurlijk helemaal heerlijk.
Maar ik was wel een beetje huiverig voor “ veel geschreeuw maar weinig wol”. Hoewel de oprichters volgens mij allemaal wel uit de reformatorische hoek komen. En daar is het vaak wel gedisciplineerd, dus ook weer niet zomaar wat roepen en het niet waarmaken.
Ben benieuwd naar het vervolg.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2019, 22:42 
Volwassene

wij hebben aangegeven op de hoogte te willen blijven, dus als ik meer weet laat ik het weten.

"De beschaving van een volk en haar morele vooruitgang is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan"

Mahatma Gandhi

BerichtGeplaatst: 26 jan 2019, 10:15 
Volwassene

Leuk!

BerichtGeplaatst: 11 maart 2019, 09:57 
Volwassene

We kregen vorige week bericht. De school redt het niet om dit jaar al open te gaan. Er zijn te weinig aanmeldingen, gaven ze aan.

Maar als we het zelf inschatten speelt er nog meer mee. Het gebouw is nog niet klaar en ook personeel is nog niet rond. Toch blijft het een heel mooi initiatief en ik hoop dat ze vanaf 2020 kunnen beginnen op de manier die ze verteld hebben.

Mahatma Gandhi

Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]